Selasa, 2 Mac 2010

Menjaga Hati

Oh. Susah sangat. Seriously. Nak jaga hati orang, bukan semudah yang kau sangka. Tak mudah seperti kau bernafas. Tarik... Hembus... Senang bukan? Oh. Kalau nak jaga hati orang, bukan senang macam tu. Hurm. Ya. Bila aku nak jaga hati si A, but, at the same time, aku tak dapat nak jaga hati si B. So, how? Nak tak nak, salah seorang pasti terasa hati. Ya. Salah aku. Aku tak pandai nak jaga hati orang. Atas alasan aku terlalu menjaga hati orang lain. Akhirnya, aku juga yang dapat tempiasnya. Bila si B kecewa dengan sikap aku. Bila aku mengabaikan kata-kata aku pada si B tanpa sedar. Ulang suara, tanpa sedar. Ya. Aku akui aku bukan pakar dalam hal macam ni. Tetapi, kalau kesilapan aku ni diperbesar-besarkan, seolah-olah kau menuduh aku dah membunuh seseorang. Teruskan kalau itu yang kau mahu. Teruskan kalau itu yang membenarkan kau bahagia. Teruskanlah. Biarkan aku berterusan rasa bersalah. Lagi sekali, aku memohon maaf. Ikhlas.

p/s: Oh. Kesalahan aku bukan disengajakan okay.

10 ulasan:

  1. Jaga hati=makan hati....

    BalasPadam
  2. hizami

    sape kata bernafas sesuatu yg senang?

    kekadang sukar hokey

    lg2 time tercungap2

    time lelah ke

    hehehe

    jg hati diri sendiri dulu ye.. jgn terlalu pikirkan org laen sgt

    BalasPadam
  3. senyum selagi termampu mi... :D

    BalasPadam
  4. yoe:
    ahha.
    aku selalu tersenyum.
    ;D

    BalasPadam
  5. setuju ngan kmu..
    tapi kdg2 mmg kite xdpt nk jaga hati kedua2 pihak...
    mmg xleh nk buat pe...
    =)

    BalasPadam
  6. tapi kenape muke ko nmpk teruje jek??
    huhu

    BalasPadam
  7. azizol:
    oh.
    ya.
    konon.
    ;D

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com