Rabu, 19 Januari 2011

Blogger Sanggup Menipu Demi Menambahkan Bilangan Followers?



Adeh. Aku tak tahu nak cakap apa. Peristiwa ni baru berlaku siang tadi. Aku gi post entri terbaru aku kat salah satu group yang aku join kat facebook tu. Tiba tiba, W (bukan nama sebenar) mengomen kat post aku tu. Aku pon macam excited lebih la kan? Siapa W ni? Tup tup, W tulis follow you. follow me okay. sekali dengan link blog dia kat post aku tu. Dasat dasat.


Eh. Aku takde masalah langsung bila W nak promote blog dia tu. Aku siap klik laju laju link blog yang W bagi tu. Aku tengok blog W. Hurmmm ... Aku tak pernah nampak pulak W sebelum sebelum ni. Siriyes. Aku ni kira rajin la jugak nak singgah blog blog yang selalu menconteng arang kat ruangan komen aku tu. Tapi aku tak pasti pulak dengan W ni. Baru lagi kot. Kemudian, aku check kat ruangan followers tu sebab W kata dia baru follow aku kan kan kan? Check punya check, aku tak jumpa W beb!!! Biar betik dia ada follow blog aku ni? Aku pon tulis tak pernah nampak pon? sebab aku memang tak perasan W ni. Nak kenal kenal jugak la kan. Kot kot selama ni aku selalu mengabaikan makan minum dia. Erk. Lama jugak aku kena tunggu W reply ni. Adeh. Selang beberapa minit lepas tu, W tulis dah lama dah ada. awak tak perasan. sebagai jawapan.


Aku dah rasa bersalah dah. W kata dia dah lama follow blog aku tapi aku boleh tak nampak dia? Haish. Sampai hati aku buat W macam tu. Tak boleh jadi ni. Aku gi dashboard semula. Eh. Bilangan followers dah bertambah!!! Aku terus gi ruangan followers tu. Nak tahu apa? W tu baru follow blog aku tadi. Eh. Tadi bukan ke W kata dah lama follow tadi? Haiyak. Blogger macam ni pon ada? Aku tulis adeh. awak baru follow kan? baru nampak kat situ. kat post tadi. Cuba teka W reply apa? W tulis yela. baru je follow. hehe. dengan tenang sekali. =.=


Aku tergamam beb. Cehhh. Tergamam tu. Dah la dia ajak aku follow blog dia, boleh pulak dia menipu macam tu? Aku takde la sampai nak mengamok keluar parang semua. Tapi aku kecewa beb. Sampai hati dia buat macam tu. Siap kata dia dah lama follow, padahal tak follow lagi? Bila aku tegur aku tak pernah nampak dia, dan dan follow blog aku. Come on la beb. Honesty is the best policy. Gara gara nak menambahkan bilangan followers, sanggup menipu? Kejam gile. Nasihat aku, jangan terlalu taksub dengan bilangan followers. Tak bawak mati pon. Boleh? =.=



potpetpotpet : Terima kasih kerana membaca. :')

126 ulasan:

  1. die excited la tu..

    tu lupe follow u then ckp dh lama follow...hik3..

    sabarla ye... =)

    BalasPadam
  2. biasela...
    nak traffik cepat pnye pasal..
    sabar jela

    Admiral Hafiz Official Website: Admiral'z Legacy

    BalasPadam
  3. pergh...
    mmg x suka lah kalo blogger jenis camtu
    huk2
    i follow u follow...
    :P

    BalasPadam
  4. newbie ke?
    ada lagi kes camni kan.

    BalasPadam
  5. i follow u. hahaha...

    lebih excited kot.

    BalasPadam
  6. Uish. Dasat2. Biasalah tuh. I selalu kena kat Tumblr. Dye follow kita, kita follow dye balik pastuh dye unfollow kita lepas kita follow dye. Mencik betul.

    BalasPadam
  7. haha..kat shoutbox byk je ayat2 camtu..
    dulu2 aku pernah gak tertipu..sob3x..

    Blog Aku : ..::jacKsky.reaCHing da' sKy wITh tSuBasA::..

    BalasPadam
  8. Ikhwan kalau suka baca entri dalam sesuatu blog. Ikhwan akan save link dalam notepad atau letak dalam blogosphere. Kurang minat juga widget followers :B

    BalasPadam
  9. setuju!
    ada sesetengah blogger ni memang taksub dengan bilangan follower, macam nak race, tengok siapa yang ada paling ramai follower. =="

    tak suka jumpa ayat 'follow u, follow me okay'. Seakan-akan memaksa kita tuk jadi follower dia..adoi~

    BalasPadam
  10. HOHO funny !! senang je di kantoi kan..HUAHAU

    BalasPadam
  11. Bro , cakap dekat dia ni bukan zaman batu nak berfollow you , follow me okay'
    no no . sistem barter dah lapuk -.- ! Haiyok ! Haha masalah

    BalasPadam
  12. ade je kena..tp die xde pon follow balik..huhuhu

    BalasPadam
  13. Aku bukan nak fikir baik la, tp W mungkin ada 2 maksud. Mungkin W da folo blog ko lama dah. Cuma W xklik kt geng followers ko tu. Tapi ada kemungkinan gak W spt yg ko ckp tu. Haha apa-apa jalah..=.=;;

    BalasPadam
  14. Shag banyak kali dah kena. Mai komen kat entri, mai jerit kat SB, 'I dah follow. Meh follow my blog pulak'. Sambil ada emot kenyit mata. Shag jenis cek dulu. Bila tak ada terus sound, 'Tak ada pun follow. Kalau dah follow bagi no follower ke berapa' Terus tak reply dah :P

    BalasPadam
  15. aku x perlukan follower pon...x penting janji dapat luahkan perasaan kat blog..x kisah orang nak baca ker x..

    BalasPadam
  16. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  17. haiyak!!!
    dah zami kene tipu
    hehe XD

    BalasPadam
  18. mane follower ko yg name W tu? xnmpk pon? ke die da unfollow ko da? hahahaha.. ade gak jenis da follow kita, pastu unfollow balek, trok tol! huhu papepon dtg la blog aku ek, xsuruh follow pon ni , hehehe http://tengkunizam.blogspot.com/2011/01/naburo-next-generation-of-naruto-hasil.html

    BalasPadam
  19. eh dye folo blog zami, mst dye baa entri ni kan? hehe.

    hai w!

    BalasPadam
  20. eh zami dah buat commen approval laa :)

    BalasPadam
  21. honestly...

    bro kenkadang terasa.. cam simplenye cara dorg berfikir...

    kita berblog bukan nak mengejar follower..

    cukup la sekadar follower yg selalu dtg ke blog kita walaupun tidak meninggalkan kesan

    BalasPadam
  22. haha spesis blogger mcm ni pun ade ke huhu~
    sekadar dpt follower ramai tp entri x menarik pun x guna gak, kan3? :)

    BalasPadam
  23. huuhu..sian W dah terkantoi.
    taksub sgt kot nanak byk pengikut dia. 0_o

    BalasPadam
  24. sekarang ramai blogger yang kejar followers. tadi baru je baca satu kes penipuan blogwalking. ni sume kes nak kejar followers + trafik. adehh !

    BalasPadam
  25. Sabau jer ler Zami, 2 lah dia manusia, ada kelebihan dan ada kekurangan.

    Sekali terkene harus beringat, k.

    BalasPadam
  26. huiiiiiiiiiiii...
    perangai ape kah sebegituuu???

    BalasPadam
  27. haha..aku ada perasan petang tadi dekat grup tu...nampak sangat kantoi... :)

    BalasPadam
  28. hahaha comel betul w. siap dengan tenang lagi cakap baru follow. cool gila w. haha

    BalasPadam
  29. zami.. mmg cmtu.. kekadang ckp i follow u..jenuh la dok refresh page nie..tgk ada penambahan ke idak...
    hampeh.. menipu je kijonya....

    lg satu kes yg tgh jadi nie..
    ada org curi link shoutbox/shotmix kita... n letak kt blog die.. bila org dtg conteng shoutmix kita, die akan dpt sekali since link tu sama, so that org tu xyah susah2 nk blogwalking... sng2 je die dpt traffic percume...
    sadis kan org cmnie...

    *baideway.. zami da follow aD? *tetibe :P
    gurau je... jgn mare yer.. :P

    BalasPadam
  30. da pernah kena da skali~
    sbuk nak up followers jer
    entry tak mnarik pun
    LOL

    BalasPadam
  31. follow jangan tak follow..

    BalasPadam
  32. eh eh

    terLIKED entry ni byk2 hehe

    bleh je refer kat sape2 n cara apa sekalipun kan

    haha

    BalasPadam
  33. haha dah bese dah jumpa spesis gini. kelakar kot xD hahahah

    BalasPadam
  34. erk? really liar. ada gak owg cmtue eh?

    BalasPadam
  35. hahh, memang ada manusia macam tu. apa untung follower ramai ntah. ish3. apa laa nk tipu2 ni.

    BalasPadam
  36. takde perasaan lagsung tuh..huhu..ada jgakla orang camtuh..

    BalasPadam
  37. hahaha...tu la yg melanda dunia blogging skang...sumenye nak mengejar bil followers yg byk...sanggup wat ape saje..

    yg ptg content blog tu..bukan bil followers...

    am i right?

    BalasPadam
  38. agak2 die bace x entry u yg nie?
    i dpt bygknnye...hahaha

    BalasPadam
  39. zami tatau...
    ada lagi satu spesis...
    dia follow.. pastu lepas kita follow balik, dia unfollow kita.. sies... dni dah kenal pasti... pastu ada yang mungkin rasa bersalah.. lepas 10hari datang follow balik. ade kita kisah... kan kan.. sejak dapat kes2 gni, dni tak follo yang cakap follow me back. sies.. memang 99% jenis tipu atau lepas follow, dia kenal pasti kita follow dia unfloow kita... busuk hati sungguh... mencik... ingat dia ikhlas. rupanya... hisyh!

    BalasPadam
  40. nak g cek ah kat grorp tuh. :D

    BalasPadam
  41. ish, boleh pulak dah macam tu..adehhh..

    BalasPadam
  42. salu kene macam ni. sabar jelah. tp penting sgt eh folowers? kalau stakat folow nak orang folo balik pastu, tak komen tak singgah baik jangan folow.

    BalasPadam
  43. S
    E
    T
    U
    J
    U

    110% apa yg kamu ckp tu

    S
    E
    T
    U
    J
    U


    110% apa yg adie ckp tu

    terkinja2 nak up follower katanya

    itu semua x penting janji

    dikarang dgn penuh bergaya mutu keunggulan kan kan kan?

    hahaha

    ^_^

    BalasPadam
  44. Followers xpenting
    yg penting kepuasan mmbebel di blog masing2..ngeh3

    BalasPadam
  45. weee yart sangat setuju menda nie okeyh
    bagi yart buat hape nak berlawan dengan follower yang banyak kan?

    bg yart bile orang 2 follow blog kita maksudnye dia ske blog kite if dia x follow it okeyh kan yg penting kita rase puas dengan apa yang kite dah buat kan kan

    mcm blog yart bilangan yart follow blog orang lagi ramai dari orang follow blog yart miahahaha tp its okeyh sbb yart memang suke bace penulisan orang laen 2 akan memantapkan lagi daya pemikiran yart miahahaha ;)

    ea terover plak wink2

    BalasPadam
  46. sampai ada yang siap spam link kot :)

    BalasPadam
  47. perlu ke kejar follower...?? tu ke tujuan blogging..??
    rileks la... folower sikit pon x kesah... asalkn hepi sudah....
    tp zami, kg terasa plak si W tu....
    xbek gak...

    BalasPadam
  48. benda macam ni dah selalu berlaku dkt aku.. ckp dah follow pastu suruh follow balik.. tp sebenarnya xde pun.. mgkn dia bangga punya followers yg ramai..

    BalasPadam
  49. itu baru kat fb,, belum kat shputbox lagi,, haha,, byk kali nmpk suruh folo memolo,, tapi dia tak polo kita pon..

    BalasPadam
  50. hahaha.. agak2 la kann..
    sgt2 semangat nak tipu..

    terlalu kejar follower.. x kemana pponn...

    BalasPadam
  51. suka dgn ayat " jgn terlalu taksub dgn follower"

    BalasPadam
  52. adeh, blogger camtu pun ade gak ke? sabar jela..hehe ;)

    BalasPadam
  53. saya sokong kata-kata cikgu;)

    BalasPadam
  54. haha. mmg wujud pun manusia mcm nih. sadis tol lah. =). follower tak bawak mati pon. setuju2.

    BalasPadam
  55. wahh~ macam tu pulak kesah nye.. haha..

    saye nie dah lame follow awak, awak perasan tak?.. ngee~~ :D

    BalasPadam
  56. setuju!
    x perlu gila nak kumpul follower,

    BalasPadam
  57. macam ni punya org pun ade eh :p hakhakhak

    BalasPadam
  58. orang gila glamer camtu payah nak hidop..

    BalasPadam
  59. realiti sbg seorang blogger kan

    BalasPadam
  60. hahahhahahaahahhahaha sgt lawak anyway maybe W nie line tenet die x braper elok kowt time tue, sbb tue die lengah-lengahkan nak follow.. chill up
    heeeeeeeeeeeeee

    BalasPadam
  61. betul tu zami...bilangan follower tak bawak ke mana pun. yang penting hubunga sesama blogger. even kau xde follower, tapi kawan kat blog berlambak2 datang blog kau, komen kau. dah kire terbaek beb. hehe

    BalasPadam
  62. betul2..xpyh taksub bilangan follower pn. xmsk soaln exam,xdtny dlm kubur nt.huhu

    BalasPadam
  63. haha.. yeah..gtu la gamakanya.. ade je memang kan kan.. T.T mra xpenah kesah pun dgn bilangan follower.. cume kdg2 xterdaya nak singgah semua in 1 day kan.. hurm...

    =) mra follow zami da lame kan kan.. zami pn org yg awal2 follow mra.. ngee... macehhh =)

    BalasPadam
  64. dulu aku amat concern dengan follower..tapi tak guna r follow u follow me back..pastu sejak feed GFC wat hal,malas pkir pasal follower.. haha.. biar r org tu join site kita sebab dia minat.. jemput join contest blog review.. =)

    BalasPadam
  65. haha :) ade gak org cmtukn... btw, sy follow belog en cikgu zami baru je...

    BalasPadam
  66. bodoh sungguh org tuh~~~!!!!

    BalasPadam
  67. betol2..memang bengang kalau ada yang suka menipu macam ni...tah pape je..

    BalasPadam
  68. bes ke follow memollow?bila follow semata-mata nak tambah bilangan saja bes ke?hmmm...mesti xde nikmat berblogging kalo semata-mata nak menunjuk bilangan follower..:(..sanggup menipu demi benda yg x dpt faedah..huuhuhu..

    pandangan LT..

    BalasPadam
  69. kalau sume nak shotcut susah ah kan... rilek2 dah la.. tenangsudey x perlu nak tamak2.. usaha slow2 la.. gunakan cara yang betul





    Mari singgah ke Official BLog for Tenangsudey.

    BalasPadam
  70. huhu..bg dia..dah lama tu lebih seminit. jahat punye blogger!
    aku nak wat camtu pown tak sampai hati. tergamak betul dia.


    entri terbaru :
    Pengganti FACEBOOK!

    BalasPadam
  71. sedap kan hati dh perasaan je tu...

    BalasPadam
  72. dah kantoi marah kat org pulok heheeh

    BalasPadam
  73. hahah sumpah lawak budak tu !!

    BalasPadam
  74. samalah. ada org pernah ckp dia dh tkan nuffnang. tp blog saya x dek nuffnang pun...

    BalasPadam
  75. ade jugak erkk orang yg macam niee . aduyaii -,-

    BalasPadam
  76. memang banyak yang menipu camni..tingal kat shoutbox cakap dah follow padahal takda pun..sama jugak dulu2 yang jenis cakap klik nuff padahal takda pun..

    BalasPadam
  77. hahaha~
    tak boleh blah betul .

    BalasPadam
  78. biasa la tu..ramai kot yang buat macam tu..

    BalasPadam
  79. hmmm biasalah tu...Blog Sensasi pun ada terima mesej gitu..tapi bagi kami x kisah dia nak follow ke tidak terpulang tapi kami terjah mana blog yg ada ruang follow kami tetap follow je hehehe

    BalasPadam
  80. huhu~
    standard la tu...
    obses dgn followers...
    tp kat sini just nak luahkan ape yg ada dlm hati je..

    BalasPadam
  81. sgt klakar la si W tu...ade jgak ppl yg cam 2 prngai..

    BalasPadam
  82. huish..poyos gile blogger 2..

    BalasPadam
  83. huish..poyos gile blogger 2..

    BalasPadam
  84. Guling2 sampai ke blog ni.. da byk kali kena.. bl tanya balik mesti alasan ckp kita xprasan dia da wujud berkurun kat list follow kita tu.. bukan Si W je yg camtu.. byk lg..

    BalasPadam
  85. always think +ve..
    mgkin niat die nk + kwn or jd femes..
    huhu

    BalasPadam
  86. pergh...tajuk cite dasat sggh...

    BalasPadam
  87. sounds weird..
    but then maybe die x tipu..
    maybe mksud die dah lame follow tu just read thru all ur entry without being ur follower officially..dats y la die jawab dgn tenang..ngee~~btw i bkn nk sokong W tu..just maybe..hee~~

    BalasPadam
  88. heh...ada gak kes macam tu eyk. saya pun cuma 55 follower je. tu pun jenuh nak jaga. takut ada yang kecik ati. haha

    BalasPadam
  89. haha. dia usha je kott sebelum neh. segan nak follow..

    BalasPadam
  90. Aitt, ada jugak yang macam tu. haha

    BalasPadam
  91. jom ramai2 sepak dia maw ?????

    HAhahahhakkaka.

    BalasPadam
  92. sibuk btol ngn follower nye...
    aish..
    cam nk bg kaki laju2 aje kt die..
    haha

    BalasPadam
  93. ala, ade jgk yg ckp dah follow.
    tapi bila tgok tk follow pun.
    mls lah nk lyn org cmnih.
    kjm tk?
    tak kan??

    huhuhu :P

    BalasPadam
  94. hahaha..sbar jex la..bagi eyka..eyka suke follow jex mane2 blog yg eyka masok..no gaduh2~ peace ^^v

    BalasPadam
  95. like like like !~
    leh x nk like kt entry ny ..
    hehe :)

    BalasPadam
  96. blogger bru kot.excited nk ramai follower.ahakss

    BalasPadam
  97. ish2... ada juga na penipu cmni..

    BalasPadam
  98. wah.. kt dunia blog pun nak menipu.. ntah camne la kt real life.. huu~

    BalasPadam
  99. :) :) :)
    hahaha
    tumpang conteng arang sikit
    terbaeekkk!!!!

    singgah dari mknace unlimited

    BalasPadam
  100. bang ;D sabar ! haha, nak wat cmner :)) desperate sgt la tuu :)) wakakkakaa,

    BalasPadam
  101. Biasanya newbie yang selalu buat perkara macam ni.... Huhu

    P/s: Entri Hot Minggu Ini: Dasar Blogger Penipu!

    Jangan lupa join 'Contest Review Blog Yiedpozi.info'

    BalasPadam
  102. haish..teruk betul..memang hari ni kecoh pasal ade yg salahgunakan blog walking..

    BalasPadam
  103. ade yang mai kat shoutbox habaq camni...
    u follow i, nanti i follow u, apekesss...

    tapi blog ni i suke...sb tu i follow ^_^

    BalasPadam
  104. kuangkuangkuang gila itu W..kalau dah blog suamsuam air,sape jugak nak polow..hehe

    BalasPadam
  105. ahaha, kalau die bc x sure ape perasaan die.. aha

    BalasPadam
  106. kdg2 org lupa dia dah follow or belum,or kadang2 gak dia mmg betul2 tak follow.heheee

    tapi nama aku W gak tau,tersa ni..aku dah follow lama tau,kekeeee

    BalasPadam
  107. betol,betol dan sgt betol.:D

    BalasPadam
  108. followers reramai pown tak semestinye sume tu akan bukak blog kte kan

    BalasPadam
  109. bagi saya..kalau dia betul2 ikhlas dia tak payah bagitau pon dia follow ke ape..sendiri nak baca kan..

    BalasPadam
  110. banyak2 memang banyak blogger macam ni...mira pown selalu kena.....


    mira nak mintak tolong boleh????vote mira untuk contest bertudung...hu3.......try tengok kat post mira ade tentang contest tu....:)

    BalasPadam
  111. haha damn funny. pernah terkena...

    BalasPadam
  112. ada jugak ker yg macam nie?? selalu dengar hanya minta kita follow dia dulu baru dia follow kita ermm...macam2 ekkk

    BalasPadam
  113. @iQa~
    http://ceriteraarieve.blogspot.com/2010/12/qesah-blogger-penipu.html

    BalasPadam
  114. pernahkah anda singgah ke blog saya? :o
    ohh,,nvrmnd,,,tak payah singgah,,
    ianya cume membazirkan masa sahaja :p
    weeee~~~
    sy suka la tgk ur face...hmmm
    jadi model i ok nanti bila ada assgmnt photography :p

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com