Isnin, 17 Oktober 2011

Resipi Bihun Goreng Campak Campak Terus Siap

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Semalam aku masak bihun goreng. Aku sendiri tak tahu macam mana aku masak. Mula mula aku masukkan perencah bihun goreng. Lepas tu aku tengok macam sikit sangat la pulak. Aku tambah sos cili, aku tambah sos tiram, aku tambah kicap. Haha. Boleh ke tambah tambah ikut suka hati? Lantak! Aku yang nak makan, bukan nak bagi kau makan pon.

Menyelerakan! Errr... Nak sedapkan hati.

Biasa kalau ibu yang masak, dia masukkan udang banyak banyak. Tapi aku tak tahu macam mana nak beli udang. So, aku ganti udang dengan sosej. Eh. Macam takde kena mengena je udang dengan sosej tu? Takpe la. Dah tu je yang ada. Sedih je kan bunyi dia? Haha. Ni la padah kalau malas nak belajar masak. Masa ni la baru nak perah otak cuba ingat balik eh ibu letak apa hari tu eh nak kena letak apa lagi eh masak je la.

Dah siap!

As a conclusion, sedap! Haha. Maksud aku, sedap la bagi tekak aku. Tapi aku tak nak bagi tekak kau rasa. Sebab apa? Sebab bihun goreng aku sedap sangat! Aku tak sanggup tengok kau habiskan semua bihun goreng yang aku masak ni kalau aku bagi kau makan. Boleh?



potpetpotpet : Ada sesiapa nak resipi bihun goreng aku?

51 ulasan:

  1. persediaan jadi suami yang mithali! Hehe!
    Nanti saya datang Melaka harus masak untuk saya. :D

    BalasPadam
  2. perghh hebat.. untung la husna..haha

    BalasPadam
  3. wahhhh! rajinnyeee dia..antr semangkuk kat sini boleh? hehe

    BalasPadam
  4. wuiyooo...


    *tolong masakkan.. Sedap aje udangtu..*

    BalasPadam
  5. hamboii kedekut tak nak kasi org rasa! ahahahah.

    BalasPadam
  6. oh. nanti una mesti mintak lagi kalau sedap. ehek.

    BalasPadam
  7. kompem tak letak bawang kan...tumis bawang and lada dulu cik abang oi..hikhk

    BalasPadam
  8. meh nak rasa! klu pass boleh 5 star klu failed kena denda masak smpai sedap. kahkah!:D

    slmt makan malam dgn bihun goreng!

    BalasPadam
  9. 1st time dgq yg org msk bihun pkai hotdog.. hahahaha

    xp nampak sedap..bak cn sket.. ^^

    BalasPadam
  10. @tieha ismail

    husna tak makan kalau ada bawang. sebab tu tak tumis guna bawang. sayur pon tak letak sebab husna tak suka sayur. :)

    BalasPadam
  11. bila org yg dekat ngn kite dh tiada mula laa rasa PERLU sangat2 ek...

    *gud job bro!!!

    BalasPadam
  12. sebab sayur tak sedap, yek! sayur seperti ubat! errr

    BalasPadam
  13. rindu bihun goreng udang hari tu...om nom nom..

    BalasPadam
  14. I'M VERY PROUD OF U!!

    akhirnye, ko memasak jugak..hehe

    BalasPadam
  15. tunjuk, tapi tak bagi rasa.

    sungguh cis.

    BalasPadam
  16. Yeah..akhirnye...hahaha ke dapur juga my bro.....hahaha.....

    BalasPadam
  17. fuyooo cikgu msak meehun goreng, haha.. nk resepi x ? :P ade plak letak sos tiram.. kalau mee goreng kene lah letak sos tiram... meehun xpayah... klu dh ade rencah mihun, tmbah perasa cili api je... blend la cili api tu... and ikan bilis.. :)

    BalasPadam
  18. masuk jela ape pon, asalkan kenyang perut..ngeheheee

    BalasPadam
  19. hebat jugek ko ni.. aku pun tak reti masak bihun goreng.. hehehe~~~

    BalasPadam
  20. wah2...boleh dh la nk kawen ni..hahaha:D

    BalasPadam
  21. kdg2 masak men hentam tu yg sedap..KADANG2 la.hehe

    BalasPadam
  22. siap sedialah nanti fiza dtg umah yerp..tunggu..

    BalasPadam
  23. eh masak bihun goreng ade letak sos tiram eh ? hahaha .

    cian una kene makan masakan abg dye . bahahah =p

    BalasPadam
  24. zami, cukup tabung ayam ni, nak masuk meminang ah. HAHAHAH.


    kalau mem kecik tu cakap sedap, sedap lah tu. zami memang abang yang baek :)

    BalasPadam
  25. mcm byk jer masak tuu...xbyk ka?? perrghh xkn ni sume bro makan sowg? XD

    BalasPadam
  26. wuuuhuuuu leezatt !!kehkeh..

    BalasPadam
  27. masuk bakul angkat sendiri .,puji bihun goreng die sedap.hahah

    BalasPadam
  28. err... takpernah masak bihun pakai perencah.. sedap eh


    udang, beli kat pasa la zami uii

    BalasPadam
  29. bole tahan rupa bihun tu ! kte sangat ske bihun tau ! pandai pandai..pandai kamu masak =)

    BalasPadam
  30. haha at least jadi lah jugak kan bihun goreng. kalau jadi lain camne? hehehe :P

    BalasPadam
  31. mesti qarl nak try sebab tade udang , senang dia nak makan ;p

    BalasPadam
  32. nmpk sedap nau^^

    BalasPadam
  33. uiii macam sedap ja.
    pos sini sket ;p

    BalasPadam
  34. beli je udang kat pasar 1 kilo pastu goreng dulu dengan perencah tadi,... baru masukkan bihun...

    BalasPadam
  35. bli je udang setengah kilo... pastu buang kulit cuci... goreng skali ngan perencah dll...baru masukkan bihun

    BalasPadam
  36. emmmm nampak SODAP2 tu . tekak zam dah bukak luas2 ni .BHAHAHA!

    BalasPadam
  37. but i thought i'll say best if saya sendiri yg mencobanya! hehehe. you're such a good cook juga kan?? :) pandai dan rajin memasak juga ya! is that your hobby too?

    BalasPadam
  38. whoaa.. dah keluar dah ciri suami mithali ko eh? haha

    BalasPadam
  39. masak bihun guna senduk kayu erk?

    bukan steel tu ke??

    kayu ni tuk nasi ke?

    erk? ke i yg silap? haha

    tahniah! da pandai masak bihun!

    =_=

    BalasPadam
  40. hahahaha..menarik..sy pon law mask maen cmpk jer sbb x ngat sgt..jnji sdp !..heheh

    BalasPadam
  41. takpe kadang-kadang kalau masak main campak je pon sedap jugak.. :D

    BalasPadam
  42. modern tau pakai sosej. hehe~ kedekut la zami ni, bagi la sketttttt

    BalasPadam
  43. wa pandainya.. hahaha... hari tu try msak bihun kat umah..terus kene sound "anak dara ape masak bihun masin" auch! mencengkam kalbu sungguh.. tobat tanak amsak dah.. haha.. :D

    BalasPadam
  44. kamu di blog farah!

    http://coretanharapan.blogspot.com/2011/10/blogger-handsome-hot-part-2.html

    BalasPadam
  45. selalu jugak letak sosej bila masak bihun goreng.sebab tak suka letak udang.uhuhu

    BalasPadam
  46. resepi cam best nih...bleh try

    BalasPadam
  47. tak pernah aku dengar bihun letak sosej ok.
    Bak sikit. XD

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com