Jumaat, 19 Jun 2009

Drama Blogger Boy Di 8TV - Menarik & Dekat Di Hati


I'm a blogger boy too. Hehehe. But, this entry is not talking about myself ok. I wanna share an opinion about the current youth-oriented series on 8TV. Ya, a very like DEKAT DI HATI of T9. The series has a simple storyline.


Cerita ini berkisarkan kepada kehidupan Budi (Qi), Kid (Nas-T) dan Nina (Julie Woon). Budi merupakan seorang guru tuisyen. He teaches Mathematics! Just like I'll do. Dia kureng tegas and a very slumber person. Ciri-ciri seperti ini boleh didapati dalam diri aku gak! Huahua. Adekah Budi itu aku? Renung-renungkan dan Selamat Hari Bapa?


Kid, he is Budi's housemate. A player. Not football player or whatever sports. But, playboy. Romeo. Buaya. Hehehe. Meanwhile, Nina is Budi's friend. Tapi, lost contact for quite some time. Till the day when Budi's girlfriend, Zehan (Sabrina Hassan) mengambil Nina sebagai photographer for her wedding shoot. Zehan is not marrying Budi after 2 years they've been together as a couple. Tetibe je si Zehan ni mintak breakup kat Budi sebab die da ada somebody. Bodoh. Kalau la aku ni jadi Budi, aku bakar rambut die! Pastuh, aku tolak die jatuh tangga. Aku tarik die g kereta. And aku ikat die kt ekzos kereta tu. Finally, aku akan seret die dengan memandu kereta selaju 200km/j, dari Melaka ke Narathiwat (lagi?), pastuh patah balik g Negeri Sembilan. Singgah Port Dickson jap. Nak mandi sat. Pastuh, sambung balik perjalanan ke Danga Bay. Ada Jom Heboh lak. Lastly, aku anta die g Zoo Melaka. Finish. [abaikan segala kekejaman yang cuba aku sampaikan]

But, dalam cerita ni, ada beberapa perkara yang agak jelik pada pandangan aku. Ya, Nas-T as Kid always pakai singlet putih die tuh. N also seluar pendek. Bukan ape, macam kureng menarik la kot. Next, Budi's appearance is quite messy la. Kureng kemas. Ada selekeh sikit ye. Hehehe. Need improvement. That's all. The rest, best!

The story is simple and nice. For those yang tak tengok lagi, please do so. Or you'll regret it. Hehehe.









2 ulasan:

  1. aku memang ikut cite ni... best giler~ LOL, kelakar tgk perangai Budi yang nerd but cool and Kid yg notty... hahaha

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com