Rabu, 27 Januari 2010

Pengalaman Ke Anugerah Juara Lagu 24 (AJL24)


Hai! Quite some time aku tak blogging neh. Haish. Rasa macam malas pulak nak story mory. What a January. Masa yang berlalu, aku rasa sangat singkat. Tak terasa. Pejam celik pejam celik...dah masuk minggu ke-lima bagi semester kali ini. Wah. Maksudnya dah dekat final la tuh. Hamek ko... Entah apa yang aku belajar setakat ini, entah la. 2010. Apa yang best sangat? Tak ada la kot. Sama saja seperti tahun-tahun sebelum ini. Hurm.


Well, nak cerita apa ek? Ya. Aku pergi AJL ke-24. Cerita itu dah basi. Dah berulat sampah la kot. So, tak perlu nak komen banyak. Cuma sangat enjoy malam tuh. Spent times with friends. Close friends. Thanks. Tidak dinafikan aku sangat penat malam tuh. But, letih yang sedap katanya. Hehe. Next... Perkara utama yang sedang dan masih lagi aku fikirkan pada saat ni, which I am really confused, I don't know what should I do, which one is the best, yes or no. Totally di persimpangan dilema. Arghhh... Sila bacakan sajak THE ROAD NOT TAKEN. Menangis sebentar. Ok. My friends asked me, I mean really asked me, to join them to go have fun in Genting Highlands this Saturday. Cuti Thaipusam pada masa tu. Hurm. Aku pula macam tak nak pergi je. Alasan? Tak ada alasan. Anyway, they want me to join them. Tak cukup forum katanya. Entah. Nak join ke? Ke tak nak join? Join tak nak ke? Tak join ke nak? Apa-apa saja. Dear friends, I'll decide...later.


Ada lagi. Tak habis lagi. Hurm. Yesterday, I was in lecture hall. At that time, kuliah Kaedah Pengoptimuman. Tiba-tiba, my phone was ringing. Luckily, my phone was in silent mode. So, it is reasonable that I used the word 'ringing' huh? Or should I say 'ringing without ringing' then? Erk. Tak penting kot. Then, I answered the call.

Mi: Halo? [ni bukan aku nyanyi lagu Beyonce wokeyh]
Mr: Assalamualaikum.
Mi: Waalaikumussalam. [mana kopiah tadi?]
Mr: Ni Hizami ke?
Mi: Tak la. Ni Jay-z lol. [new yooorkkk...eh, ni alicia keys la]
Mr: Saya ni pensyarah UPSI. Saya dapat nombor ni daripada saudari Azah dan Nora. Hizami boleh ajar anak saya matematik dan add math? Anak saya ada tingkatan empat dan lima.
Mi: Really? Erk...saya tak boleh bagi keputusan sekarang. [aku tiba-tiba pening]
Mr: Ok. Tak apa la kalau macam tu. Hizami datang rumah saya, ajak Azah dan Nora sekali. Kita bincang sama-sama, minum petang ke. Ok?
Mi: Hurm. Ok. Nanti saya akan pastikan. Terima kasih. Assalamualaikum.
Mr: Waalaikumussalam.

Erk. Aku sangat nervous. Sangat. Yang amat. Fuhhh... Layak ke aku nak ajar anak dia tu? Ish. Macam tak cukup ilmu lagi je kat kepala otak aku ni. Nanti tak pasal-pasal keputusan peperiksaan anak dia merosot. Mati. Haha. Kalau aku tamak, kalau aku memang mata duitan, dengan confidence level yang tinggi, I'll say yes! Tanpa memikirkan apa yang akan berlaku. Then, what should I do? Maka, kena la mengaplikasikan konsep Plus, Minus and Interesting. Kan? Still, aku tak jumpa jawapan. Haha. So, tanya kepada yang pakar. I called my mom and asked her opinion. She said, up to you la. But, pada pendapat my mom, tak perlu lagi kot. Sebab...add math. Bukan senang nak explain how and why kat pelajar. Lebih-lebih lagi, aku tak ada pengalaman yang banyak nak mengajar add math. Mati kalau nak ajar gak. Adus. Still considering about this. Maybe not.


p/s: Aduhai esaimen...

25 ulasan:

  1. hizami,

    i wish u all the best!

    BalasPadam
  2. find a good solution 2 win ur case .. =)

    BalasPadam
  3. bg aku laa...baek ko tolong je ajar anak die...
    ko jgn risau anak die nnt dpt result teruk ke bagos...
    sbb MR and NORA tu yg minx tolong...ko tolong skadar yg termampu...

    tambah2 ko bukan golongan profesional...jd, MR and Nora tu x ley laa nak harap lebey sangat...

    BalasPadam
  4. x bitau turun KL..
    aku pon gi tgk AJL tu gak... dlm ribuan org yg dlm gambar.. aku ada je kat bwh² tu..

    hurm...

    anda semakin menjauhkan diri dari aku jer..... hehe

    BalasPadam
  5. amek je beb, peluang baik tu..youll never knoe ur ability till u test it.okeyyyy...

    BalasPadam
  6. kan, laju ja bulan januari nih.. huhu.. sama la kita, cuti from blogging lama.. huhuh..

    BalasPadam
  7. hizami,

    best je ngajar home tuition

    qarl dh experienced dh home tuition

    mmg berbaloi baloi k!

    hahahaha

    new layout cool... knapa chilli? hahaha

    BalasPadam
  8. ko ajar je anak dia. Hehe.
    Add math kan piece a cake bagi ko.
    Haha. Lagipon, ada pengalaman nanti nak jadik cikgu betul2. LOL

    BalasPadam
  9. ardeefauzan:

    hurm. kan? tuh la... i th0ught so.
    ;l

    BalasPadam
  10. adam:

    ahha. really? menjauhkan diri? xla k0t. cume bz sket jek. ahha. x baek l0l ckp camtuh... ;D

    BalasPadam
  11. faiz farish:

    ya. thnx! ;D

    BalasPadam
  12. aisumi chan:

    hai sweetie! thnx. :D

    BalasPadam
  13. azizol:

    ya. agreed. but, nerv0us gak nak ajar anak 0rg neh. ehhe. :D

    BalasPadam
  14. najmie:

    really? hehe. give me 5!

    ;D

    BalasPadam
  15. qarl:

    hehe. hurm. tuh r. xta0 la... seri0usly mmg bez ek?

    BalasPadam
  16. eipul:

    tuh r. tapi kene wat rujukan semula la. tak ingat la pulak syllabus f0rm 4 & 5. hehe.

    BalasPadam
  17. lame x jengah blog kamoo!!
    sudh tukar layout!!
    merah itu menawan!!

    ~daniel adie~

    BalasPadam
  18. adie:

    ahha.
    thnx.
    mmg da lame x update p0n.
    ahha~

    BalasPadam
  19. zamie, akhirnya kmu updat eblog kmu ea...
    sy tau kmu susah nk buat keputusan sama ada nk g ke x...
    xkira camne kmi pujuk kmu pun...
    kalo kmu xde niat nk g tapi terpaksa join kmi pun, kmu x akan rasa gembira, kan??
    so, xkira pe keputusan kmu pun, kmi masih ada 1 tmpt kosong tuk kmu, dgr baik2, 'khas utk kmu'.. wahaha...
    so decide la sndri..
    =)

    BalasPadam
  20. huhuhuuhuhuu
    npew mie x trima jew twaran 2
    npew pas kat ana ek..

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com