Rabu, 24 Februari 2010

Kawan Tidak Selamanya - Luahan Perasaan

Ya. Aku panas. Luar dan dalam. Cuba lihat cuaca sekarang dah tak menentu. Panas. Hujan. You never know. Hurmmm. But, aku tak kisah kalau aku panas kat luar. It's normal. Kan kan kan? Panas kat dalam? Bukan sebab aku nak demam. Itu lain. Sila rujuk kamus kalau kau rajin. Dipersilakan. Hehe. Well, aku sakit hati dengan seseorang. Dengan tindakan dia. Okay. How to start... Yesterday, he posted something on his wall. Oh. Kat facebook dia. About his problem. Then, I replied la kan. As a friend. Oh. Aku kawan dia. Kawan baik. Dulu. We've been friends together since we were in Form 3. Quite some time right? Okay. Aku reply his status with jokes. Aku gurau. You know. Gurau. Something funny. Maybe. But, he pissed off. Totally. Dia marah gila-gila kat aku. Sebab konon I didn't understand what his problem was. Hello! Aku bergurau dengan kau. Tak perlu kot kau nak marah-marah aku! I thought he'll smile. Instead of that, he was getting emo. Sangat emo. Hurm. What to do? Aku pun delete la those comments from his status tu. Then, tak lama lepas tu, he deleted me from his friends' list. Ya. Dia remove aku from the list. Ya Allah! Apa yang aku dah buat? Sangat besar ke kesalahan aku tu? Sanggup dia remove aku? So, kira dah tak kawan lagi la ni? Okay. It's up to you. If you decide that way, I'll follow you. I don't know you. And you don't know me. Deal.

Okay. Maybe, it's all my fault. Aku tak sepatutnya bergurau dengan dia. Ya. Kan kau tengah ada masalah kan? But, itulah aku. Aku suka bergurau. I thought he'll be fine with that. Or maybe mood dia jadi lebih baik. Something like that la. Ye la. Dah berapa lama kau kawan dengan aku? Lebih tujuh tahun bukan!!! Ya. Lebih tujuh tahun. Lama tu. Still, kau tak kenal aku lagi. Melayu mudah lupa. Okay. Apa yang membuatkan aku kecewa, setelah bertahun-tahun kami berkawan, tak sampai sehari, or tak sampai sejam pun, dia boleh buang aku daripada hidup dia. Kau kejam!!! Ya. Disebabkan perkara tu, aku sangat panas. Aku sangat sakit. Hati aku. Sangat sangat. Arghhh... Tak boleh nak cakap apa lagi dah. Ya. I'll keep moving on. Don't get me wrong, but, I can live with or without you. Seriously. Dan hidup aku masih panjang lagi. Dengan izin Allah. Aku masih berpeluang untuk bertemu dengan kawan-kawan yang baru. Kawan-kawan yang lebih menghargai nilai persahabatan ni. Tamat.

This is because of him.

p/s: Thanks to my dearest friends yang sudi dengar masalah aku ni semalam. Thanks to Din, Afizal dan Adam. Ya. I really appreciate you guys.

16 ulasan:

  1. pity u

    sabar

    maybe one day die sdiri akan add u as fren

    hehe

    chill

    BalasPadam
  2. Sabarla. takpe sorang pergi, ada yang lain lagi sudi kwn.... k..

    BalasPadam
  3. qarl:
    ahha.
    entah.
    susah.
    thanx.
    ;D

    BalasPadam
  4. cuaca panas.. hampir ramai org cpt emo ek...

    BalasPadam
  5. y dont u just apologize jek dlu see wht's comingg nxt .. org tga emo kot bley bwt mcm2 .. =)

    BalasPadam
  6. zamie, dahsyatnye kwn kmu 2...
    xpe dia xnk kwn ngan kmu...
    kmu masih ada kwn yg best2 kat upsi nie..
    kan??

    BalasPadam
  7. aku ada jgak kawan mcm ni..xpelar..kte xkan boleh buat smua org puas hati.. :)

    BalasPadam
  8. huhuhuhu!

    biasa rr tu die piyed kot huakaka :D

    BalasPadam
  9. jhpu:
    ahha.
    ya.
    thanx for being my friends/
    :D

    BalasPadam
  10. miss lolly:
    ahha.
    bagaimanakah?

    BalasPadam
  11. isk isk..sampai ati die delete...

    BalasPadam
  12. siannyer ko..sabar jelah k

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com