Rabu, 22 Disember 2010

Ketam Masak Berempah Menjilat Bibir. Sotong Goreng Tepung Menggatal Halkum.

Orang kata kalau gi Perlis, tak sah kalau tak gi singgah Kuala Perlis. Betol ke ? Eh. Kalau tak sah, macam mana pulak nanti ? Nak kena gi Perlis semula ke ? Adeh. Tak payah nak pening pening lalat. Meh sini aku teruskan cerita pasal Kuala Perlis. Kitorang gi makan malam kat Kuala Perlis hari tu. Kat Kuala Perlis ni, banyak gile makanan laut yang boleh ditelan. Tambah tambah lagi, segar mungkin ? Haha. Apa yang penting, kalau bajet makan malam setakat lima hinggit lima huluh hen, tak payah mengada-ngada nak gi Kuala Perlis. Cehhh ... Ayat tak boleh belah. Tapi aku cakap betol ah ni. Siriyes. =.=


Apa yang aku order ? Jeng jeng jeng. Tak neves langsung kan ? Sah sah la kat tajuk entri tu dah terpampang pang pang. Lain ah kalau kau buta huruf. Eh. Kalau buta huruf, tak logik pulak kau nak baca blog aku. Arggghhh ... Apa aku membebel ni ? Buat serabot kepala hotak je. Adeh. For your information, aku tak reti langsung nak pilih makanan laut ni. Aku tak tahu yang mana segar, yang mana tak segar. Biasa ah. Kata orang bujang kan ? =.=


Nasib ada Hencek Zul. Dia tolong aku pilih. Aku ikut je ah. Menurut Hencek Zul, kalau nak pilih ketam, kena pilih ketam betina. Sebab ? Menurut Hencek Zul lagi, ketam betina ni banyak sikit isi dia. By the way, macam mana nak tahu jantina ketam tu ? Lagi lagi menurut Hencek Zul, korang boleh tengok kat bahagian bawah badan dia. Erk. Aku tak tahu macam mana nak explain. Pandai pandai ah. Aku rasa korang lagi bijaksana dalam hal ni kalau nak dibandingkan dengan aku. T.T




Tu dia ketam masak berempah. Nampak tak ? Sodap gile. Lidah enam inci boleh jadi sembilan inci. Sila bayangkan. Plus, Hencek Zul sampai menangis makan ketam masak berempah ni sambil diiringi air hidong yang meleleh-leleh. Euwww ... Ampon Hencek Zul. Haha. Seterusnya, aku melantak sotong goreng tepung. Ni pun sodap gile. Halkum ni macam kejap ada kejap takde je masa aku tengah telan sorong goreng tepung ni. Dasat wa cakap sama lu !!! Haha. Apalagi ? Jom ramai ramai gi Kuala Perlis. XB




Aku order ketam masak berempah dengan sotong goreng tepung je. Tak mampu nak order lebih lebih. Takde penaja la katakan. Haha. Ada yang makan ikan, kerang dan macam macam la. Memang penuh gile meja masing masing. Terangkat beb !!! XD




potpetpotpet : Aku suka makanan laut tapi aku tak reti berenang. Ada kaitan mungkin ?

51 ulasan:

  1. oh no!!
    ketam feveret gile tuh..

    ;D

    BalasPadam
  2. datang perlis tak roger :(

    BalasPadam
  3. Keh keh keh.. Yang tak tahan perkataan menggatal tu.. Hahahaha.. :p

    BalasPadam
  4. @Puteri Iqa Izyan

    tahu takpe.
    ketam sangat sodap !!!
    XB

    BalasPadam
  5. @kasih

    eh.
    dah gitahu kat blog kot.
    kat fb pun.
    XD

    BalasPadam
  6. cheq x makan sotong.
    liat sotong mcm kekenyalan plaster luka jer.
    kihkih

    BalasPadam
  7. mmg!sebagai anak jati perlis dulu kala,mmg aku suka mkn kt sn..kalau blik kmpg skrg ni,kompem pegi..tliur oh tgok pic!hahah..

    BalasPadam
  8. mai aroma ikan bakar pantai jeram

    dashyat gak ahahaha

    BalasPadam
  9. zami makan kat kedai mane ne? rumah rina kat kuala perlis la :)

    zami makan ag sedap~~~ :(

    terasa nak balik rumah. huaaa

    BalasPadam
  10. @NuR 'aQiLaH

    awat tak makan sotong ?
    rugi naaa.
    XB

    BalasPadam
  11. @nama.aku.lynn

    adeh.
    tak mampu nak makan situ hari2.
    haha.
    XD

    BalasPadam
  12. @Qarl

    siriyes ?
    baik.
    kalau ada masa nanti i terjah tempat tu.
    haha.
    XB

    BalasPadam
  13. @adrinaqamarina

    haha.
    sedap gile.
    bila nak balik malaysia ?
    XD

    BalasPadam
  14. udang celup tepung ada.. tu favourite.. ssh nk mkn ketam... org kata nk mkn ketam pun mesti ada skill gak..

    BalasPadam
  15. @mR.sYaH

    tahu takpe.
    mencabar mental dan fizikal bila makan ketam ni.
    XD

    BalasPadam
  16. perh meleleh wa ckp lu...

    tpi ni tgh garu2 ketiak dok pikir mcm mana nak cam ketam tu jantan or betina erk?? ermmm

    BalasPadam
  17. owh em gee ! ketam ! ketam ! ketam !

    BalasPadam
  18. kecuk air liur aku. HAHAHHA. XD

    BalasPadam
  19. amboi hang .. mkan kotam ..sodap nyer ..
    pape pown kalo dtg utara mai laa snggah langkawi plak =)

    BalasPadam
  20. waaa!! sy elegik ngan seafood! tp nmpak sedap itu ketam!! hohohoh

    BalasPadam
  21. sedap tuu..huhu,ketam especially favourite la juga,tpi leceh nak mknnye..sbab nak dptkan isi mcm nak menaruh nyawa..hahahaha

    BalasPadam
  22. @Nurul Hani

    haha.
    jom makan ketam beramai-ramai.
    XB

    BalasPadam
  23. @m0re chipz , m0re fuN

    insha Allah.
    kalau ada duit lebih, nanti zami gi langkawi ye.
    XB

    BalasPadam
  24. warrggghh!!
    sodap bonar tuh!! hahaha~

    BalasPadam
  25. @nizam

    tu ah.
    kalau senang makan ketam, mesti tak rasa nikmat makan ketam.
    hehe.
    XB

    BalasPadam
  26. @Nisa A.

    sodap gile !!!
    jemput makan.
    XB

    BalasPadam
  27. allergic seafood. tapi makan jugak. tanggung je la sakit lepas tu~ haha.

    tak reti berenang ke?

    BalasPadam
  28. @Mra Mastura

    tak.
    haha.
    okay. fine.
    dah malu ni.
    T.T

    BalasPadam
  29. nampak sedap!:D
    tapi malangnya saya x makan semua jenis seafood :(
    malang2..T_T

    BalasPadam
  30. @cancerGreen

    wah.
    siriyes ?
    tak sangka ramai yang tak makan seafood.
    XB

    BalasPadam
  31. pergh,, meleleh gua baca bende ni,,

    BalasPadam
  32. @Fariq

    apa yang meleleh ?
    air mata ke ?
    haha.

    BalasPadam
  33. @..hizamirahim..

    leks ah. orang pun tak reti berenang~ tettt

    BalasPadam
  34. KETAM!! BEST2!! MY FAV!!

    Latest Entry:
    http://danieldeadie.blogspot.com/2010/12/miracle-does-exist.html

    BalasPadam
  35. xde kaitan..ko tak perlu berenang utk tangkap ketam tu..pegi tesco ppn ada k...:-p

    BalasPadam
  36. ketammmmm...sedapppppp..nak ketammm woo!!='(

    BalasPadam
  37. ini siriyes..hehe:D
    tekak x boleh terima, kalau TERmakan kompem muntah balik.
    heeee:D

    BalasPadam
  38. yerp2.. serius.. sotong goreng tepung mmg masyukk.. hey serius kalu makan c2 murah jer ikan bakar.. rugi tak makan..

    BalasPadam
  39. adehh... tgk ketam ngan sotong time2 camnie... lapor den.. haha

    BalasPadam
  40. betul.. kuala perlis wajib singgah

    BalasPadam
  41. hahahah zami lah belanja eh eh eh :)

    BalasPadam
  42. aiseyy nape zami tak try segala siput tu takpun yang rupa sejibik macam mentadak?hahaha momo geli nak makan tu..

    sekali makan harituh rm100 lebih kot melayang.fuhhh T___T kempis poket.tapi sangat berbaloi kenyangnye huhu

    BalasPadam
  43. tolong pesan kat dni 30 pinggan!

    BalasPadam
  44. hoyeah! sabtu nk pegi kuala perlis..hahaha..nak melantak juger ah!

    BalasPadam
  45. saya tak menangis okeyh!! ketam tuh yang menangis.. hahahah!!

    BalasPadam
  46. adooiii kenapa siksa jiwa raga i??? okay menu hari ni ketam masak berempah..=p

    BalasPadam
  47. sedap! sedap! tapi ohtidak! alergik meh!

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com