Jumaat, 5 Ogos 2011

Saya Segak Berbaju Melayu

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

As usual, habis je sahur, aku terus online. Memang takde kerja lain dah. Aku bet kau pon sama macam aku kot. Tak gitu ling? :P

So, pagi pagi lagi aku dah tengok blog. First, aku check kotak jerit tu. Tiba tiba ternampak la ada sorang blogger tu tengah promote contest dia. Dan aku tertarik dengan contest dia. Sebab apa? Sebab baju melayu! Yes. Kebetulan pulak aku baru photoshoot dengan baju melayu, contest ni memang datang tepat pada masanya. Woof! Woof! :B


Comel gile banner dia. Klik kat sini kalau nak bersaing dengan aku. Haha.


Haaa... Kau ingat aku sengaja nak woof woof? Banyak la! Nama blog penganjur contest ni ialah Kucings. That's why aku buat bunyi anjing tu. Nampak tak connection dia? Anjing? Kucing? =_=

Contest ni senang je. Lelaki kena tempek gambar dia pakai baju melayu. Perempuan pulak sah sah la dengan baju kurung kan? Eh. Kau nak pakai kain batik pon boleh je. Tapi kena pastikan dulu yang penganjur contest tu ialah kau, baru kau boleh pakai ikut suka hati kau. Setuju? Okay. Terima la gambar aku yang tak seberapa kat bawah ni. ;)


Biar segak jangan berlagak. Boleh?


Gambar ni diambil dua hari sebelum puasa kat Masjid Selat, masjid yang menjadi tumpuan para pelancong kat Melaka ni. Tujuan gambar ni diambil ialah tak lain dan tak bukan untuk menjual baju melayu ni. So, ada sesiapa nak beli tak ni? Takkan tengok je? Adeh. :B

Dah siap dah. Simple je kan? Apalagi tunggu? Let's meriahkan contest ni. Menang ke tak, tu belakang cerita. Yang penting, semangat tu kena ada. :)



potpetpotpet : Tajuk entri telah ditetapkan oleh penganjur contest ni. Tak payah nak tuduh aku perasan.

74 ulasan:

  1. segak ke..haha..boleh la..

    BalasPadam
  2. Tanpa NamaOgos 05, 2011

    haha.si jejaka berbaju melayu pink..
    kompem menang ni haaha..

    p/s:quek quekk..(boleh?)haha..

    BalasPadam
  3. amboi.. lps sahur terus capai lappy??? isyh2...

    BalasPadam
  4. Segaknya Hizami....Cam nak kawin dah...hihihi

    BalasPadam
  5. nak join jugak la..

    "saya kacak berbaju kurung" :P

    BalasPadam
  6. @aLiAh

    sementara tunggu subuh la.
    :)

    BalasPadam
  7. heeekk!!! camner nak menang kalau nak lawan zami.. hhuhuhuh.. tarik diriii.(^_^") hahaahahha..

    BalasPadam
  8. @AfiQ

    eh. tak baik ah cakap macam tu. mana la tahu rezeki u ke. tak cuba tak tahu kan ? :)

    BalasPadam
  9. abg ni segak la..mesti boleh menang..saya undi abg okk~

    BalasPadam
  10. wah segak! haha good luck yaw :)

    BalasPadam
  11. nasib baik husnuzhon..haha kalo x mmg pk ko pasan!

    BalasPadam
  12. @Fiq Fikri

    undi jangan tak undi.
    haha.
    :P

    BalasPadam
  13. @alexa yussida

    husnuzhon tu bahasa apa ? macam sengau je bunyi dia. haha. =___=

    BalasPadam
  14. HAHA. tajuk dah di tetapkan rupanya. baru nak tuduh perasan. muahaha. :p

    BalasPadam
  15. cehh

    tak terkata

    haha

    >.<

    BalasPadam
  16. knak tgok calon lain jgkkk! mana tau aku pun ada kat sana? ;D
    Gud luck !

    BalasPadam
  17. good luck hizami... :D

    BalasPadam
  18. aku baru nak join..tapi disebabkan ko dah join..maka aku terpaksa tarik diri...hahaha

    BalasPadam
  19. laaa contest upenya!! igtkn nk berlagak.. hahaha! pewiiit pink tuu :)

    BalasPadam
  20. Tanpa NamaOgos 05, 2011

    perghh mmg tepat pd mse nye btol. byk lg kan gamba pakai baju melayu. haha

    BalasPadam
  21. gaya pemenang dah ada.. hihi..

    gud luck..

    BalasPadam
  22. pagi2 tak sempat on9.. nak kejar masa...

    psstt: baju itu.. boleh tahan.. ;)

    BalasPadam
  23. wah bro hizami segak berbaju melayu.

    ehh, favicon baruu nmpk

    BalasPadam
  24. @man yusoef

    haha.
    alasan semua tu!
    sudah!
    :B

    BalasPadam
  25. @i am S!L4H..

    raya nanti lagi banyak kot.
    just wait je la.
    :P

    BalasPadam
  26. @izfanora

    haha.
    takde la.
    kalau rezeki, apa salahnya.
    :P

    BalasPadam
  27. mmg segak..anak sapa la ni...

    good luck...

    ni yg rsa nk kna godek2 gmbr berbajukurung ni

    BalasPadam
  28. Nk tumpang blog nk masuk pertandingan gak boleh? hehehe...

    Nama pun model sarung la baju apa pun kompom segak....x gitu?

    Semoga berjaya yek..

    BalasPadam
  29. tak aci lah weyy.. aku takde baju melayu. aishh~

    BalasPadam
  30. Tanpa NamaOgos 05, 2011

    ok2 sungguh jeles tgk songket tu! hhe ..cntik!

    BalasPadam
  31. boleh menang. hahahahaa.. nice pic, bro. all the best ! and salam ramadhan for youu ! ;)

    BalasPadam
  32. macho berbaju melayuu!! wishing u all the best ya :)

    BalasPadam
  33. Wahhh....kompem menang nie!!g0od luck bro!

    BalasPadam
  34. afundi hizami !! HAHA bole ? =P

    good luck =)

    BalasPadam
  35. mmg terpaling segak aaa.

    gud luck!

    BalasPadam
  36. Tanpa NamaOgos 06, 2011

    tggu?
    pitam dulu bole??

    *kne gune unifi mase bkak blog nih memperagakan baju melayu time raye. hahaha
    =p

    BalasPadam
  37. eceh ayat..gambar tak seberapa eh?haha lempang nak?? :p

    BalasPadam
  38. Salam ^^,
    Terima kasih sebab sudi memeriahkan Contest Baju Melayu & Baju Kurung by Aneff Marhfiz :)

    jangan lupa untuk singgah selalu di blog AM ya !
    have a nice day and good luck !

    p/s - lawa penampilan baru blog ni ;)

    BalasPadam
  39. hahaha baru nak tuduh .. ;p

    BalasPadam
  40. segak ke??boleh la kalau nak menang..heeee

    psstt..kalau free..jemput join contest anis plak erk..tq..:)

    BalasPadam
  41. naseb ko baek..aku takder baju melayu...

    BalasPadam
  42. pehh. ajar aku camne nak jadi segak cam ko :B

    BalasPadam
  43. acececeh,
    tampan segak lagi bergaya.
    Good luck :)

    BalasPadam
  44. tahun lepas, zami pernah menang dah, time baju hijau tu kan?


    ni baju pink pulak! fuh

    BalasPadam
  45. wow leh jd model majalah baju raye tahun ni.hehe

    BalasPadam
  46. gmba da abes ensem la gitu..heeheee~~
    semoga selamat menang..

    BalasPadam
  47. baju tu ok dah. mata tu tak tahan. haha. tengah pikir ape la ye time snap gambo tu.. hehe

    BalasPadam
  48. wah..
    ada can menang ni....

    BalasPadam
  49. senyum la sikit..gembirakan hati pembaca blogmu..hehe

    BalasPadam
  50. gud luck to u too..!!

    p/s : i like purple.eh, ke pink tu..?? doesnt matter..i like both (",)

    BalasPadam
  51. Tanpa NamaOgos 10, 2011

    segak2..good luck okey..btw miss that place!!! chantek an Masjid Selat tuu..smpai kan salam terawih pd dye ok..

    BalasPadam
  52. segak sungguh dia berbaju melayu..
    gudluck ya..

    Mira pun join contest ni :)
    http://aylliarimasiprincess.blogspot.com/2011/08/contest-baju-melayu-baju-kurung-n-e-f-f.html

    BalasPadam
  53. hamboiii mg segak bro! :D

    BalasPadam
  54. Tanpa NamaOgos 22, 2011

    insyaAllah menng,.
    gud luck yaw ;)

    BalasPadam
  55. gud luck...

    aku pun join la..
    haha..

    http://zulfattah.blogspot.com/2011/08/contest-saya-segak-berbaju-melayu.html

    BalasPadam
  56. Tanpa NamaOgos 24, 2011

    dtg lagik sini,,tahniah awk tersenarai kat top50+4 ,,weeee
    gud luck!!

    BalasPadam
  57. Tahniah cegu !!
    tOp 25 cntest baju berbaju .. hehe
    selamat hari raya ^_^

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com