Sabtu, 27 Ogos 2011

Made By Malaysians | Melayu Rupanya? Ingatkan Cina!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Finally, dah keluar dah video Made By Malaysians daripada Mat Luthfi. Eh. Kau dah tengok belum? Such an inspiring video you know. Aku harap video ini dapat membuktikan kepada dunia bahawasanya kita masih lagi menghormati satu sama lain di atas bumi bertuah Malaysia ini. ;)




Sama kes macam Mat Luthfi, most of the time, people selalu ingat aku ni Cina. Bila aku masuk kedai Cina je, mesti tauke tu speaking Cina dengan aku. Tapi aku tak tahu nak balas apa! So, aku senyum je la. Kadang kadang ada orang Cina kat mana mana tegur aku dengan speaking Cina. Memang tak dapat den nak jawab. Adeh. Apa apa pom, memang aku bangga la bila people ingat aku Cina. Nak tahu kenapa? Sebab aku rasa macam hensem sangat sangat. Boleh? Haha. Riak pulak kan? Astaghfirullah al azim. Dan bagi orang bukan Cina yang baru pertama kali jumpa dengan aku, dialog yang selalu terkeluar ialah:

Eh, kau Melayu rupanya? Aku ingatkan Cina tadi! Aku tengok muka macam Cina.



potpetpotpet : Tanggal tiga puluh satu bulan lapan lima puluh tujuh!

19 ulasan:

  1. ha tak tengok lagi. on my way. kte pulak, orang salu panggil anak siam. -.-'

    BalasPadam
  2. Tanpa NamaOgos 27, 2011

    Haha! Gets that all the time. But, not only with Chinese, but some Malays as well.

    BalasPadam
  3. Tanpa NamaOgos 27, 2011

    naseb baek mata x sepet...kalo x lg mcm cina...hahaha

    BalasPadam
  4. patutlah some poeple cakap u're chinese person..ur face is just look alike chinese guy..ada kemiripan sikit..:D

    i'd watched this vid in my friend's fb just now. this vid very inspired everybody of everything matter and about our independence day!! :)
    love malaysia so so much much more!!

    BalasPadam
  5. baru saya faham.. mintak maap ye cikgu...hehe.. sori2..

    BalasPadam
  6. sama la kita. masa kecik2 penah kene ejek cina pakai tdung. heh heh.

    BalasPadam
  7. muehehe. maybe sebab zami putih sangat then mata sepet. opss. hee

    BalasPadam
  8. oh ku selalu terkena begini..
    ;P

    BalasPadam
  9. tp janggut hang, janggut melayu bai!! hik2x..

    BalasPadam
  10. da tgk dah... menarik kan... caya la matluthfi`

    BalasPadam
  11. haha..kembar lin dan katakannn..:)

    BalasPadam
  12. ala poyo nya bangge jadi cine.*
    mentah2 org kate muke dye cm lindan.

    BalasPadam
  13. kalau org tgur ckp cina, bls jer
    "wo ai ni.." hahaha.. boleh?

    BalasPadam
  14. haha..bila dia cakap camtu balas la dengan bahasa arooobb..hehe

    BalasPadam
  15. sebenonya kita kena/wajib bersyukur dgn apa yg kita ada. i bersyukur dgn rupa Melayu yg I ada. tak naklah salah guna rupa kita ni kan.

    BalasPadam
  16. balas jer Ni Hao Ma? Wo Hen Hao!!
    hehehe

    BalasPadam
  17. kalo org tengok imah plak:

    eh??! kau mesti jawa kan kan kan ^^

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com