Rabu, 2 Februari 2011

Apa Kau Rasa Bila Kau Cuma Dapat Pakai Baju Baru Sekali Sahaja?

Aku baru beli t-shirt berkolar hari tu. Bajet nak guna masa praktikal nanti la kan. So, hari tu aku ada pakai baju tu. Wow! Smart ah. Kata aku kepada diri sendiri. Kemudian, aku pon paksa kawan aku snap gambar aku memakai baju tu. Memang aku paksa pon. Nak bagi nampak kejam sikit. Amacam? Oh. Aku tengok gambar aku memakai baju tu. Buruk la pulak. Takpe la. Tak jadi nak upload. =.=


Next, lepas dah pakai baju, kena buat apa wahai adik adik sekalian? Ya. Kena membasuh baju tu wahai adik adik sekalian. Sebelum membasuh, aku telah mengawet baju tu selama beberapa hari kat dalam baldi. Sebab? Mesin basuh kat rumah aku rosak, tiba tiba kena angkut gi kedai, nak repair. Adeh. Bila dah dapat mesin basuh tu semula, aku meneruskan impian aku yang terpendam selama ni iaitu membasuh baju tu. Impian okay! Lepas membasuh, apa pulak wahai adik adik sekalian? Takpe takpe. Nanti aku cuba buat tutorial pasal ni. Boleh? Tak larat aku nak tanya satu satu. Macam la kau layan aku cakap sorang sorang ni kan? Adeh. =.=


Tadi baju tu dah kering. Adik aku tanya aku, apahal ada lubang lubang kat baju aku tu. Aku macam, biar betul? Lubang apa pulak ni? Aku terus check laju laju. Wow! Wow! Wow! Sejujurnya, aku tak sebut wow sebanyak tiga kali pon. Sejujurnya, aku tak sebut wow sebanyak dua kali pon. Sejujurnya, aku tak sebut wow sebanyak satu kali pon. Sejujurnya, aku tak sebut apa apa pon. Boleh? Aku tengah geram sampai tak boleh nak kata apa apa. Arggghhh!!! Aku baru pakai sekali je baju tu. Macam mana boleh ada lubang lubang tu? Demmm ... Siamang punya lipas! Atau tikus? =.=


Happy Chinese New Year!!! ;)



potpetpotpet : Orang tamak selalu rugi. Aku tamak? Mungkin la kot. T.T

61 ulasan:

  1. hahahaha kelakar gila baca.. rasa macam tengah dengar cikgu mengajar.. paham tak adik-adik.. hahaha!

    BalasPadam
  2. ayoo.. baju lawa x? mahal x? sabar la. jom g beli baju yg sama.. XD

    happy chinese new year.. XD

    BalasPadam
  3. alahai..kesian nya..tu tandanya baju tu lawo..sampai tikus pun nak.. sabo lah ye..

    BalasPadam
  4. yea!!!go cik tikus!!!!! hahahaha.. adoiii.. kesian zami.. hahahha..

    BalasPadam
  5. perggggghh!!!!!!!!!!! sayang giler ar zami...kalau i nangissss kooooottt!!!!!!!!!

    BalasPadam
  6. adeyh...haha...sepuk lagi baju tuu lama2.....macam la tak boleh basuh tangan...hhuhu

    BalasPadam
  7. Iakah sebab tikus, cimpanzi atau lipas, entah-entah baju tu sensitif kot, lain kali baca buku panduan terlebih dulu, ada ke, sebenarnya situasi ini boleh dibagaikan seperti peribahasa iaitu ....... alah lupalah hihihihi :_)

    BalasPadam
  8. aik..mcm kenal je jurugmbr pic nie..

    BalasPadam
  9. huhuhu sayang nyer baju tuh ! ... mesti lipas or tikus tu kebulur kot..

    BalasPadam
  10. hahaha.

    sila beli baju baru lagi :P

    BalasPadam
  11. baju 2 ader perisa cheese mungkin!! adeyhhh!!!

    BalasPadam
  12. Rendam lama sangat kotttttt.. Terlalu toksik pada baju sampai ianya menghakis.. Ohhh.. Apakah teoriku ini.. Haha.. :p

    BalasPadam
  13. ini bukan salah lipas or tikus ni..salah cikgu sebab masukkan step mengawet baju tuh kot..
    kemudian masukkan pula kedalam mesin..maka baju yg sensitif lagi baru itu tidak mpunyai antibodi yg kuat dan tehasillah lobang2..

    BalasPadam
  14. orang perasan selalu rugi.ahaks!

    sila jangan marah!!
    :P

    BalasPadam
  15. mcm ana leh lubang,bila masa lipas masuk gi gigit? bukan rendam ke td..

    BalasPadam
  16. kahkahkah...gelak kejam..eh..hee...kecian baju tuh.. ==' ....

    BalasPadam
  17. cikgu hizami, aha !
    lubang hikmah tu :)

    BalasPadam
  18. ye! adik2 simpati kat abg2 neh..hehehe=p

    BalasPadam
  19. sbnye baju itu sudah mengalami kesedihan yg amat dahsyat!

    sebab tuan baju yg di harapkan mengatakan dia buruk..

    huhuhuhu

    -_-

    BalasPadam
  20. hehe.ingatkan bintik2 mukor lubang2 tu.lol...following you!

    BalasPadam
  21. pehhh nie memember gua punya kerja ahh nie, hahaha

    BalasPadam
  22. adoiii jodoh tak lama la dgn baju tuu . haha

    BalasPadam
  23. aku sengaja nak gelak kejam kat ko.. hahahhaha..
    kahkahkahakhaa...

    beli baru la..

    BalasPadam
  24. alalalaaa ciannye die..

    xpe nanti adik adik korek tabung bagi wet eh.
    beli baju baru eh.

    ciann die

    ha ha
    *lawak gilaa

    BalasPadam
  25. ade lipas yg gigit baju ke ??
    1st time plak aku dgr...

    neway, mana pegi background bulu2 karpet ko ari tue ?? huhuhu... :p

    ----------
    my latest entry:-
    Sketsa Sebuah Kisah Aku Yang Khilaf..
    http://aidyshahiezad.blogspot.com

    BalasPadam
  26. mesti tikus tu dok feeling masuk project runway...
    die ingt bju bru zami tu couture die yg nk reka.. tp x fit kt bdn die.. so die ote la balik.. ekekekek :P

    BalasPadam
  27. sila kitar baju lame2..












    mungkin ia akan dertikan sbgai bju baru..errrkkkkkk

    BalasPadam
  28. tue laa..awetkan lagi..len kli klo rosak..cuci pakai tangan..huhu
    senam tangan skali..huhu

    BalasPadam
  29. huhuhuhu... ko ni cikgu...

    BalasPadam
  30. bukan tamak, tapi keinginan kan?

    BalasPadam
  31. hahahaha...

    cik siti masuk dalam baldi semata2 nak geget baju cikgu zami??

    hahahaa..

    BalasPadam
  32. Ha3.. sayang giler baju boleh lubang.. aku penah gak pakai baju skali je.. beli baju pastu pakai skali trus rasa xselesa dan ketat. trus xpakai da.. :D


    Latest entry:

    Kesilapan Blogger Membuat Exchange Links!!

    BalasPadam
  33. ke bli baju x cek dulu...mne tau la kn mmg da de lubang....

    BalasPadam
  34. Ala siannyer...Takpe2 sabau yek...jom kita g beli baju baru k. hehehe....

    Gong xi fa chai...

    BalasPadam
  35. kesiannyer...janji dapat gak la rase pakai walaupun sekali...

    klu ko nak pakai lagi pun blh...bila org tanye, asal berlubang nie ko cakap la fesyen terkini...hua hua hua

    BalasPadam
  36. haha..
    ksiannya..xpe r pegi cri satu lg yg sma cmtu..
    hehe

    BalasPadam
  37. hahaa. baju lubang mutu keunggulan la. :D

    BalasPadam
  38. lipas,lipas la.bkn siamang XD

    BalasPadam
  39. pergh!! handsome zami.. photoshoot semalam ke?

    BalasPadam
  40. nak shopping ni.













    jom..















    raya cine esok..heheh

    BalasPadam
  41. wow wow wow! kesiannya~

    HAHAHHHA

    BalasPadam
  42. hahahaaa...

    lipas tu sungguh kejam..

    tikus pun join gigit baju awak cikgu...

    hheheee...

    kelakar oke!;)

    BalasPadam
  43. Ohh bapak sentap ok!
    Pojie pun pernah kene, pakai sekali anto dobi menurun dari baju orang lain.. Walaupun baju murah Pojie minta gantirugi sampai 2x ganda sebab cakap baju tuh mahal. Muahaha.. Jahat kann!

    PojiePooh; Hanya Satu...

    BalasPadam
  44. haha..xpe..beli yang baru je...

    BalasPadam
  45. ape aku rase.. aku rase nak maki.... hahahaha... alooo.. menatang tuh memang suke new arrival lahh.. ehhe

    BalasPadam
  46. ni mcm mana boleh baju belobang ni
    sabar sabar

    BalasPadam
  47. anda prihatin.

    peka mungkin?

    tengs
    *xbetol dah otak

    (:

    BalasPadam
  48. wow, cikgu nak praktikal kat seremban ea..huhu..t kalo terlanggar tengah seremban tu boleh mintak sain XD

    BalasPadam
  49. kesiannya...... tk apa, mungkin nak dpt yg bru lg tu:)

    BalasPadam
  50. Hahahhaaa.... Sian ko kan!!
    Hehehee, nway dah lama tak dengar word siamang tu!
    kewl!! hahhaaaa

    BalasPadam
  51. alohaiii kesiannye. bukan rezeki awak la baju tu.

    BalasPadam
  52. Alaa. Tunjuk lah baju baru sekali pakai tu. keke :P At least dapat pakai sekali dari tak dapat rasa pun. Kan kan?

    BalasPadam
  53. erk, sexy yu baju ada lubang3. haha

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com