Ahad, 9 Oktober 2011

Pandai Kamu Lukis Ye? Cantik!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.  Dan salam sejahtera!

Aku kena relief satu kelas ni. Kelas tingkatan satu. Lepas tu aku ternampak ada seorang pelajar tengah lukis something kat kertas dia. Aku tengok lukisan dia. Ada bakat dia ni. Aku pon tegur dia.

"Pandai kamu lukis ye? Cantik!"

"Dia memang, cikgu! Pelukis hebat ni! Dia kalau lukis orang, memang pandai."

Salah seorang daripada kawan dia tiba tiba menyampuk. Pelajar yang tengah melukis tadi malu malu hamster konon. Padahal dah kembang semangkuk macam la aku tak tahu. Haha.

Dan aku teruskan aktiviti aku kat dalam kelas tu. 10 minit sebelum waktu habis, tiba tiba pelajar tadi angkat tangan panggil aku ke tempat dia. Aku terus menuju ke arah dia.

"Ni untuk cikgu. Nah!"

"Eh. Biar betik ni? Cikgu tak suka sangat betik. Tapi kalau strawberry coklat, cikgu suka."

"Betul la ni cikgu. Ambil la."

"Okay. Terima kasih!"

Nak tahu pelajar tu bagi apa kat aku? Adakah dia bagi betik kat aku?

Aku dapat lukisan ni!



potpetpotpet : Seronok kan?

35 ulasan:

  1. wah! cantik nya dia lukis ;)

    BalasPadam
  2. eh berbakat la. bole lukis komik.

    BalasPadam
  3. hoho . tak reti lukis tapi pernah dapat camni jugak dari cikgu sekolah dulu . heee :DD

    BalasPadam
  4. cantekk !
    mmg seronok..huhu

    BalasPadam
  5. untung jadi cekgu, slalu dapat hadiah. :D

    BalasPadam
  6. untung lar.. dy mesti gmbarkan ckgu dy n dy sndri an???btw... nice~~

    BalasPadam
  7. perhh!
    ala-ala student JAPANESE HIGH SCHOOL la! semart3!! :)




    luv,
    cik ana

    BalasPadam
  8. lawa2.. :) aku lukis klh budak2.. :(

    BalasPadam
  9. TANTEK,, ^^, kite pon tak pndai lukis tau, lukis org lidi tau lahh, hahah :P

    BalasPadam
  10. ok gak lukisan tu. dia tingkatan berapa zami?

    BalasPadam
  11. macam gaya lukis komik lah! anak murid pandai lukis dah. cikgunya?? hehe

    BalasPadam
  12. semat giler! tak jeles dengan budak tu? Hehe!
    Nak minta satu dari dia. Bak kat die gambar saya. Heeeee ^^

    BalasPadam
  13. untunglah cikgu zami ni dapat macam-macam..die memang pandai lukis..cikgu zami yang ajar kot :p

    BalasPadam
  14. boleh jadi pelukis komik nie atau pon jadi pelukis grafik cam kartoon Boboboi tu.. :D

    BalasPadam
  15. waaa cantikkk..pndainya lukiss..kite jugak la tangan bangku.. =.=

    BalasPadam
  16. bakal arkitek wanabe

    BalasPadam
  17. siyes cantik..hebat tu...ca lukis org lidi bolehla..huhu..

    BalasPadam
  18. siyes cantik..hebat tu...ca lukis org lidi bolehla..huhu..

    BalasPadam
  19. Ayat ni.
    "Ni untuk cikgu. Nah!"

    "Eh. Biar betik ni? Cikgu tak suka sangat betik. Tapi kalau strawberry coklat, cikgu suka."

    Suppose Biar betul kan. Haha! Adei. Lambat betul hotak ni interprate!

    BalasPadam
  20. wah, cantik lukisan tuuuhhh !

    BalasPadam
  21. Smart lukisan budak tu...

    BalasPadam
  22. dlm lukisan tu..dua2 laki ke? nk kata 1 pmpn xde nasi lemak pn..opss lupa, gamba bdk skola lg..hahahhaa

    BalasPadam
  23. ooo budak tingkatan satu.. terkejut aku td igtkn budak darjah satu...errr eneway smart pic ni....mang ade bakat terpendam tuk jd kartunis... :)

    BalasPadam
  24. erhh apakah?? die perli cikgu kot, haha

    BalasPadam
  25. zami,nak tengok muka budak tu. snap la picture dia nty,. ;]

    BalasPadam
  26. yayaya...cntik lukisan 2..:)trharu x dpt:-?haha

    BalasPadam
  27. that student is good at sketching. ada jiwa seni dalam diri :)

    BalasPadam
  28. wahhh sy pon suke melukis tp lukis kat computer mmg failed! lukisan tgh je plg berseni kot!!

    BalasPadam
  29. wah. form one dah pandai lukis cantik mcm tu. ^_^

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com