Rabu, 20 Disember 2017

Cara Betul Tambah Berat Badan: Panduan & Tips Bagi Si Kurus

Salam.


Jangan ingat semua orang nak tips kurus atau kurangkan berat badan je! Haaa... Ada orang yang nak tips gemuk atau tambahkan berat badan. Sebab bukan semua orang mengalami masalah berat badan berlebihan (overweight) kerana pada masa yang sama masalah kekurangan berat badan (underweight) juga berlaku. Jadi bagaimana cara untuk menambah berat badan? Seorang netizen telah berkongsikan tips tambah berat badan terutamanya kepada mereka yang mengalami masalah kekurangan berat badan (underweight).

Cara Tambah Berat Badan - Tips Bagi Underweight
  • Makan 8 kali sehari atau 6 kali sehari
  • Makan setiap kali 2 jam
  • Elakkan dari melakukan aktiviti kardio (seminggu sekali tidak mengapa)
  • Makan sebelum tidur

Menurutnya, jika korang tidak larat atau tidak berselera untuk makan nasi, korang boleh makan makanan kesukaan korang. Nak tak nak, kena biasakan diri untuk makan banyak. 


Kalau aku follow cara ni, sehari dua aku dah obesiti. Ehhh sekarang aku belum obesiti lagi kan?  Takut lah! Semoga aku terus sihat dan mencapai berat yang ideal. Sekarang berat badan aku agak berlebihan sikit. Haha!

Sumber: HairlAnwxr

1 ulasan:

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com