Isnin, 25 Mac 2019

Trip Ke Korea Jadi Lebih Lancar Dengan Pocket Wifi Travel Recommends!

Salam.


Alhamdulillah. Aku baru balik dari Seoul dan Busan minggu lepas. Akhirnya sampai juga aku ke South Korea! Haha! Ni pertama kali aku bercuti ke South Korea. Jadi bagi memudahkan perjalanan aku sepanjang percutian, aku menggunakan khidmat pocket wifi daripada Travel Recommends supaya aku sentiasa ada akses internet. Haaa... Ternyata aku telah membuat pilihan yang tepat! Aku tidak menghadapi masalah untuk mencari arah ke lokasi yang dituju, tempat makan yang halal dan menemukan pengangkutan yang terbaik dan cepat untuk ke sesuatu destinasi.


Perlu atau tidak pocket wifi ni semasa travel? Pada pendapat peribadi aku, bergantung kepada keperluan individu. Kalau kau orang jenis tak kejar masa dan lebih gemar menghabiskan banyak masa di satu satu tempat untuk menikmati suasana dan persekitaran, aku rasa pocket wifi ni mungkin tak berapa perlu. Tapi bagi orang macam aku yang suka untuk menjejakkan kaki ke sebanyak mungkin tempat menarik, pocket wifi adalah sangat perlu. Jadi aku dapat menjimatkan masa aku terutamanya dalam mencari arah dan tujuan.

5 Sebab Kenapa Pocket Wifi Daripada Travel Recommends Adalah Yang Terbaik

#1 Unlimited data kau biar betul ni serius lah!

Unlimited tu! Jadi tak perlu nak takut ataupun risau penggunaan data berlebihan. Cuma kau orang tidak disarankan untuk menonton video kerana konsep unlimited data ni adalah berdasarkan daily fair usage. Trip hari tu aku memang pakai pocket wifi ni semata-mata untuk panduan arah dan tujuan. Secara purata aku tengok lebih daripada 1GB juga penggunaan aku pada setiap hari sepanjang travel tu.


#2 Bukan main kelajuan internet dia! Laju laju nak pergi mana tu?

Aku tengok kelajuan internet Travel Recommends semasa aku di Busan dan Seoul ni tak pernah tak LTE. Laju lah tu maksudnya!

#3 Boleh menghubungkan lebih daripada satu peranti! Dan mungkin juga boleh menghubungkan hati saya dan awak?

Haaa... Jangan risau. Pocket wifi ni boleh menghubungkan talian internet untuk lebih daripada satu peranti. Maksudnya apa tu? Boleh kongsi bayar dengan orang lain! Nampak tak penjimatan terhebat kat situ? Haha!


#4 Saiz yang kecil mudah dibawa ke mana saja!

Benar. Saiz pocket wifi dia kecil je. Lebih kurang saiz power bank yang kita selalu bawa ke hulu ke hilir tu. Berat dia ringan pula tu. Jadi tak terasa sangat pun kalau bawa ke mana mana.

#5 Harga sewaan yang berpatutan dan murah! Tertakluk kepada baki akaun selepas dah bayar segala hutang dan komitmen setiap bulan.

Ya. Tak tipu. Harga sewaan pocket wifi daripada Travel Recommends ni amat berpatutan. Boleh kata sangat murah! Lagi lagi sekarang ni tengah ada promosi potongang sebanyak 10%. Harga sewaan pocket wifi bagi South Korea adalah RM12 per hari. Tapi sekarang ni harga dia dah jadi RM8.40 per hari! Haaa... Apa tunggu lagi? Pergi booking sekarang!


Untuk maklumat lanjut, kau orang boleh singgah laman laman rasmi Travel Recommends seperti di bawah. Okay?


Selamat bercuti!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com