Jumaat, 21 Ogos 2009

Erti Ramadhan


Assalamualaikum... Fuhhh... Today, it's 1st RAMADHAN. I feel great and yet I'm actually waiting for this moment. The life is going to be different now. You know, I'm fasting food as well as eyes, ears or should I say all the five senses...? Yup. Puasa bukan sekadar erti menahan lapar dan dahaga, but, also puasa from things that may lessen the pahala. Jaga pandangan, jaga adab & tingkah laku, jaga percakapan, jaga pendengaran... Fuhhh... Susah bukan? That's the way it is. However, semua perkara terbabit bukanlah bermaksud hanya perlu dilakukan dalam bulan puasa sahaja, I mean, it would be nicer if we keep doing this 'puasa from sins' through our whole life. Konfiden ke syurga! Hahaha. Since we as human, there a lot of mistakes or sins that we may do... However, jaminan ke syurga tuh bukan terletak pada tangan kita ye! You guys can never tell that who is going to heaven, or who is heading to hell... Semua adalah kuasa Allah SWT. Dia yang tahu segala-galanya. Ya. Mungkin selama ini anda selalu nampak kejahatan atau keburukan pada seseorang, tetapi, siapa tahu apa kebaikan atau amalan yang telah dilakukan? Who knows that he or she might better than you guys. Kerana anda juga manusia. Anda tidak tahu semuanya! So, please notice that! Kalau anda still rasa hebat untuk decide siapa ke syurga atau neraka, dipersilakan. And, at the same time, do remember Allah The Merciful... Ya. That doesn't mean that you guys can keep doing wrongs again and again and again. The most important thing is you must try your best to avoid the GODAAN~


Anyway, aku gi SOLAT TARAWIH tadi. Yup. Aku agak terkagom dan terkesima selama beberapa saat kerana keramaian giler rakyat jelata yang datang masjid. Fuhhh... hebat siottt! Teruja aku tyme sampai situh. Yep... Aku pulak dapat merasakan bahawa sindrom 'hangat-hangat tahi ayam' sudah kembali menyerang daerah neh sempena bulan puasa termulia neh. Hahaha. Kenapakah? Yela. Awal-awal jek bebudak neh semangat menjenguk masjid dan gi solat tarawih... Later, maybe a week after or two, I'm totally sure that the number of these people will be half only. Yeah. Jahat kah aku? Hahaha. Ok. Sorry. We should pray for the best k? Hopefully, we all tak macam tuh la ek? Teruskan tarawih... That's all for now. I have to study ORGANIC CHEMISTRY neh. I have mid-term test this morning at 9am.



p/s: sedey si0t... x dpt p0se dgn family~

13 ulasan:

  1. salam ramadhan
    good luck for ramadhan this year

    BalasPadam
  2. aku pun sedih first day kena puasa kat sini. kehkeh.

    tapi ok je kot. Lalala

    BalasPadam
  3. fir: yep. salam ramadhan t0 u t0o~

    eipul: haha. 0k jek~

    BalasPadam
  4. hizami yang 'baik' dibln posa sahaja.. hahaha~ *kidding2.. selamat menyambut awal ramdhan.. boh ponteng2..

    BalasPadam
  5. ichiban: yep... same g0es t0 u~

    muiez: hang memang nak kena! haha... kureng asam... =9

    BalasPadam
  6. alamak! kantoi! wahaahhaa~! oits, mak aku ckp muke ko dlm gambar kat atas mcm dafi.. eww! hahahaa~!

    BalasPadam
  7. haha. weh, bia bet0i mak k0 p0n surf tenet? fuhhh... kag0m aku... neway, trimas kat mak k0... hahaha... wala0p0n x same~ =9

    BalasPadam
  8. wah smartnye diee bbju mlyu hahaha

    BalasPadam
  9. camat berpocee zami...:)

    BalasPadam
  10. selamat menjalani ibadah puasa dgn sabar dan ikhlas

    BalasPadam
  11. reen: yup. camat berp0se gak kat anda! =)

    ejay: h0pe s0. =)

    BalasPadam
  12. btol3.. aku pun terkagOm jugak.. hee~ mse tu dh nk bkk pose.. so, aku biarkanlah fb n blog aku nie terbukak gitu je.. mse aku tgh bersiap nk berbuke tulah mak aku tgOk blog ko nihh.. aq jga kagEt bangaT sihh.. fuyyooohh~!

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com