Khamis, 3 September 2009

Kerana Tidur Berlebihan, Lambat Ke Kelas!

Yesterday, I spent my whole night just to finish up one assignment, one e-learning and one lab report. Fuhhh... And I didn't sleep till the morning. Ooops... Bapak hebat aku! Yup. Aku siapkan sume keje tuh coz nak gi anta pagi Khamis. Alhamdulillah. Aku berjaye gak siapkan sume tuh. So, rase lega la sket.

Anyway, since aku tak tido malam tuh, memang kepale aku agak pusing r. Kelaz kol 8pagi, kalau aku tido, konfiden aku ponteng kelaz tuh. Final decision, aku tak tido... But, after solat Subuh, aku bebaring r lepak atas katil. Aku tengok jam. Hmmm... Baru kol 7pagi. Lame lagik... kot. Bapak bez la pulak katil aku neh. Tak penah-penah pon rase bez camneh. Gile rase macam nak tido jek... Fuhhh... Takpe kot. Baring kejap jek... zzz... zzz... zzz...

"Zami, ko tak gi kelaz ke?"

Tetibe jek sore Encik Kim (bukan name sebenar, tapi name sekerat jek) tuh terpekik. Yup. Sore beliau memang very the high note! Kalau beliau gelak sakan, komfem Jaclyn Victor ley menangis wokeyh. FYI, beliau memegang jawatan sebagai rakan serumah aku. Ooops... Panjang la pulak aku briefing pasal die neh. Wokeyh. Aku pon terkejot r weh! Fuhhh... Ade pulak aku tertido tadi... Fokus... Mane jam? Aku cari jam. Jumpe! Kol 7.45pagi dah! Hamek ko! Aku da r tak siap salin baju lagik. Macam lipas kudung bertudung, aku teroz grab je ape yang terlintas kat kepale hotak aku neh... Fuhhh... Korang pernah tak larik, pastuh berenang, pastuh nek beskal, pastuh turun nek tangge, pastuh guling-guling? Wokeyh. Ape yang aku alami, tak macam tuh... Ahakz... Saje jek propa... Well, seb bek sempat sampai lab tadi... Fuhhh~

Abez da part tuh. Well, tadi aku abez kelaz kol 1 something. Seb bek kuliah kol 2petang was cancelled. Lega la... Sampai jek aku kat umah, aku gi mandi... Then, solat Zohor pulak. Pastuh, tido! Hahaha... Letey dowh. Sape la yang taknak tido kalau da letey gile! Tambah-tambah lagik, pose neh! So, aku konfiden tido... zzz... zzz... zzz...

"Zami, tak gi bazar ke?"

Huh? Kali neh Encik Wan lak yang kejot aku. He's my coursemate. Ok. Aku tengok jam. It's 6.15petang! Argggh...!!! Another weird moment happened... again for the second tyme. Perlu ke babak neh terjadik sekali lagik? Adoi... Aku gi kat cermin... Bapak serabai gile muke aku! Sejibik macam members of Bunkface. Adusss... Rambut aku pulak tetibe ade part yang terangkat. Memang komfem muke baru bangon tido! Malu la pulak kalo orang tego kat bazar t. Nak taknak, aku gi gak bazar. As expected, ade gak yang tego... Eh, baru bangon tido ke? Bapak malu! Walau aku da touch up the messy part... Finally, balek jek dari bazar, azan pon da nak abez. Seb bek sempat... Fuhhh~



p/s: Life is so unpredictable.

7 ulasan:

  1. huhuhu.. biasa la student.. ada masa kene stay up.. hehe paling lama aku penah buat 2 hari berturut2.. huhuhu gile babeng la minum nescafe je byk2.. hehe

    BalasPadam
  2. wow, hari yg cambest.. seb baik tak terlepas klas.. hhuhu..

    BalasPadam
  3. huhuhu
    giler dowh
    hahaha...gue tk blh klu tk tidur!rela lewat submit assignmt asalkan blh tidur

    BalasPadam
  4. haha...

    aku selalu je jadik gini.
    rasanya semua student akan dapat pengalaman gini kot. Kot la. LOL

    BalasPadam
  5. 2 bru satu ko submit zami oi...ada lg..jp nk bilang. ode, stat, tmp group punyer, organik n 4p...
    hah..ada lg 5. aku 1 pn x wk lg.

    BalasPadam
  6. ichiban: haha. been there t0o! aku p0n penah gak min0m nescafe byk2... but kalu da ngant0k, sebaldi nescafe p0n xley jalan... ahakz!

    najmie: yeah! sktk neh, x penah p0nteng even 1 class p0n... h0pefully x akan... =)

    fir: really? aku p0n kalu ley nk wat camtuh. but, due date da smpy. matila kalu x anta tepat pade wak2... huhu~

    eipul: ta0 xpe... agaknye k0t. chill~

    nad: haha. yup. byk lagik! n tensi0n gile la pasneh... guling2 la aku~

    BalasPadam
  7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com