Sabtu, 27 Mac 2010

Lelaki Nak Menangis Jugak. Lantak!

Yay!
Berjaya menahan lapar dan dahaga nak bukak lampu.
Ya. Dah selesai menjayakan kempen Earth Hour ni.
Hoho.
Rumah aku je kot yang bergelap tadi.
Erk.
Aku tengok rumah orang lain meriah je dengan lampu sana sini.
Oh. Kau buat tak tahu atau betul betul kau blur dan tak tahu?
Lantak kau la.


Saya generasi hebat. Anda pula? Hebat jugak ke? Hoho.

Oh.
Sementara operasi Earth Hour tu berlangsung, aku watch la one movie ni.
Via my lappy.
Hoho.
Oh. Aku tak turn off my lappy.
Using battery okay.
So, ada scene dalam movie tu yang agak sedih menusuk kalbu lebih kurang macam tu la.
Seriously.
Sedih gila.
Hampir nak menangis jugak la.
But, air mata tak keluar keluar pun.
Hoho.
Penat dah perah biji biji mata ni supaya keluar la air meleleh leleh.
Boleh?
Tak boleh jugak.
How?

By the way, kau rasa lelaki ni tak boleh ke menangis meraung raung tak ingat dunia?
Hurm.
Entah.
Aku rasa okay je.
Hoho.
Lantak la lelaki tu nak menangis macam mana pun.
Kan kan kan?
Nak kata tak macho kalau lelaki menangis?
Nak kata buruk gila kalau lelaki menangis?
Nak kata sesuatu sangat kalau lelaki menangis?
Nak kata apa lagi?
Pssst... Nak tanya sikit.
Cantik sangat ke kau nak kata semua tu kat lelaki?
Hoho.
Aku mekerepek lagi.

Oh.
Aku ada terbaca statement yang menarik.
Beberapa hari lepas kot.
Kita selalu menilai seseorang dengan melihat keburukan dia.
Betul tak?
Aku rasa macam betul je kot.
Buah cempedak kau tak nampak ke ada kat luar pagar,
Pergi la cepat ambil galah aku nak tolong jolokkan,
Aku kan budak baru je nak start belajar,
Kot kot la kalau aku ada buat salah boleh la kau tolong tunjukkan.
Kalau boleh kau nak buat senarai semak setiap keburukan yang kau dapat cari.
Oh. Comfirm la kebencian kau membuak-buak kat dia lepas tu.
Mana tak, dah banyak gila keburukan dia kau jumpa.
Kan kan kan?
What if kita cuba twist konsep ni.
Ya. Kita cuba menilai seseorang dengan melihat apa kebaikan dia.
Then, kita tak ada la nak benci menyampah meluat sangat kat dia.
Sikit sikit tu ada la kot.
Hoho.

Kalau rupa aku menangis macam ni, ada feeling sedih tak kau agak agak? Hoho.

18 ulasan:

  1. pix last 2..
    xnmpak mcm muka nk nangis pon..
    huhuuu~
    mcm muka heran ade laa..
    hahaa~

    its ok laa laki nangis..
    nak tnye..
    tym pagi raya x ngis ke???

    BalasPadam
  2. gambar yang last tu.. hmmm. xnmpk nmpk feeling sedih. but nmpk mcm bengang...

    BalasPadam
  3. org slalu menilai org lain dgn keburukan yg dilihat...
    penilaian yg slalu membawa kpd kebencian...

    tp awas,

    kebencian tue bole mendatangkan rasa suka dan sayang plak nnt...

    p/s: ku dah tkena skali da... ;)

    BalasPadam
  4. saya sokong semua yg anda kata~

    BalasPadam
  5. rowena:
    ahha.
    tu mmg bkn muka nangis la.
    that's why ada guna 'kalau'.
    hoho.
    oh.
    ada la jugak nangis sikit2 pagi raya tu.
    ;P

    BalasPadam
  6. miss cutey cat:
    oh.
    aku bosan dgn cintamu.
    aku rasa buang masa.
    hoho.
    bengang mcm tu ek?
    ;D

    BalasPadam
  7. aidy:
    hoho.
    siapakah dia yang agak2 bertuah tu?

    BalasPadam
  8. Laki nak nangis bole cuma jangan over

    BalasPadam
  9. Cakap pesal laki nangis ni teringat plak peserta-peserta laki AF8 yang nangis mengalahkan perempuan

    BalasPadam
  10. zami:amboi.. nyanyi lagu bengang plak dah...adeh.. hujan suda.... ;p

    BalasPadam
  11. zephyr:
    ahha.
    mungkin.
    kalau terover mcm mana pulak?
    tindakan luar kawal~
    ;P

    BalasPadam
  12. gapura:
    ahha.
    tak minat sgt kot AF tu.
    tak tgk la dorang nangis.
    ;D

    BalasPadam
  13. aku nak curi gambar2 ni boleh?

    *tetiba masuk scene*

    BalasPadam
  14. zara:
    haha.
    nak buat apa?
    boleh je~
    ;D

    BalasPadam
  15. taktau nak komen ap..heheh cikgu paling jambu penah dijumpai..
    :)
    laki ngis kiut ap...tp klu laki ngis sbb ngade2 or tak relevan, mmg gedix la

    mmg manusia suke judge org..btul k?? nth rrr

    BalasPadam
  16. xde pelik pown laki nangis..even dlm drama pown byk je laki nangis..xde org ckp ko sissy pown klu ko nangis..

    BalasPadam
  17. sgt kontra pic ni dengan background cili masak yg merah tu...hehe

    sori hizami...lari tajuk...haha

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com