Isnin, 16 Ogos 2010

Aksi Mencemaskan Di Pasar Ramadhan

Weyh. Sabtu Saturday lepas hujan lebat gila kat sini. Siriyes. Hajat di hati (cewahhh) nak gi pasar malam. Tapi hujan tak henti henti kau tahu. Nak tak nak aku batalkan puasa niat nak gi pasar malam tu. Aku pulak demam sikit sikit ni. Tak sanggup nak demam banyak banyak nanti.


As a result, aku gi beli jamuan (hamboi!!!) berbuka puasa kat sekitar kawasan kolej kediaman ni haaa. Okay la jugek daripada takde. Anyway, aku turun pasar Ramadhan tu dengan payung weyh. Erk. Kau ingat aku saja saja nak kawad kaki dengan payung? Hujan weyh! Tak henti henti lagi lebat wa cakap luuu.


Tapi kan... Tapi kan... Tapi kan... Aku ni pakai payung pun basah lencun weyh. Siriyes. Bayangkan betapa kebaboom lebat hujan dia. Lepas tu... Lepas tu... Lepas tu... Tiba tiba angin kuat pulak dah. Payung aku hampir hampir nak terbang kau tahu. Kalau aku terbang dengan payung tu aku tak tahu nak mendarat kat mana sebab aku memang tak boleh nak bayangkan aku terbang dengan payung tu. Adeh. Lagi dahsyat khemah khemah kat pasar tu boleh pulak bergerak-gerak manja. Nervous lite lite jugak masa tu. Aku dah mula terbayang tragedi kat pasar Ramadhan kat Jasin tu. Seram sejuk weyh. Tambah tambah lagi hujan ni, aku dah lebih sejuk daripada biasa.


Hurmmm... Ada lagi! Kemudian... Kemudian... Kemudian... Letop!!! Petir datang macam kat sebelah sebelah je. Haiyak. Aku dah saspen saspen kucing. Aku beli kuih tiga seringgit (sempat lagi) lepas tu lariiikkk sambil berpayung. Sila bayangkan haha. Alhamdulillah. Nasib tak ada apa apa yang berlaku. Minta minta dijauhkan. Amin.


potpetpotpet: Tak nak upload gambar. Takut takut korang terbatal puasa haha. :)

27 ulasan:

  1. hehehe... suspen sungguh.. silap2 esok masuk paper, seorang guru dihempap khemah.. hohoho.. ish mintak jauh laaa... heheeh...
    neway, anda di tag... ekeekek~

    BalasPadam
  2. @aliesha kirana

    haha.
    hey.
    tak baik cakap macam tu.
    adeh.
    :)

    BalasPadam
  3. @Hizami Rahim

    erk..gurau je..cikgu jgn marah.. hohohohho~

    BalasPadam
  4. haha
    ery slalu time hujan, pegang payung, payung mcm nak terbalek ke belakang
    ery da la ringan je
    camne la kalau terterbang sekali?
    hahahaha

    BalasPadam
  5. @Ery Farieha

    haha.
    belum cuba belum tahu.
    lepas ni sila terbang-terbangkan diri ye.
    adeh.
    :P

    BalasPadam
  6. awe tgk vid time ribut tu datang..memang hanya beberapa minit sahaja..pastu keadaan terus redha macam biasa...ada petanda yang Allah nak tunjukkan

    BalasPadam
  7. nasib baek ko tak dipanah petir kan?
    kalo tak, sah2 je aku ingat ko tak sempat ditambat bulan pose nieyh..hakhakhak..

    *gurau jek bro*
    selamat berpuasa~

    BalasPadam
  8. aku bace entry nih dgn penuh saspen mmg mendebarkan..sambil tahan gelak kempas kempis..huhu...alhamdulillah selamat ko zami..aku sedih pasal tragedi kt jasin tu..huu T_T

    BalasPadam
  9. kalo terbang dgn payung dah mcm nobita letak buluh terbang kat kepala. hehe xD

    BalasPadam
  10. huishyyy pengalaman tuh zami...
    dni penah rasa ribut tu last year. memang ada yang meninggal kena hempap. ribut ala2 kat jasin tu berlaku kat sekitar kota bharu tahun lepas. huhu. dni lak masa tu driving. leh bayang ribut pasir tetiba tak nampak jalan raya. Alhamdulillah selamat tak de sebarang eksiden. huhu

    BalasPadam
  11. huhuhu.. agak bahaya..
    sib baik sempat lariKKK ..
    btw sempat juga bli kuih even ngah cemas yerk.. ahhaha..=p

    BalasPadam
  12. Heeee.. Mesti comel terbang ngan payung.. Teringat cerita mary poppins.. Kan? Yg terbang ngan payung tu? Hehe.. :p

    BalasPadam
  13. hahhahahaa... xxleyh bayangkan Hizami lari-lari sambil berpayung dah tu saspen kucing lagi..

    http://ishikosworld.blogspot.com/2010/08/88-waaahhh-korang-meh-tengok-neh.html

    BalasPadam
  14. @Nur Hawa Mohd Zin

    tahu takpe cik awe.
    takut zami tengok.
    Allah ada sebab.
    :)

    BalasPadam
  15. @kembatolo™

    jahat seyh.
    sampai hati.
    :'(
    selamat berpuasa jugak.

    BalasPadam
  16. @rizal jabai

    haha.
    jangan kembong sudah.
    adeh.
    yep.
    simpati dengan keluarga mangsa.
    :'(

    BalasPadam
  17. @I n n z

    wah.
    jangan disebut.
    zami ni pun dah ada rupa nobita.
    haha.
    :)

    BalasPadam
  18. @ardinihumaira

    seriously?
    hurm.
    sama2 la kita mengambil iktibar.
    :)

    BalasPadam
  19. @Nur Fara

    biasa la tu.
    nafsu berbuka puasa.
    haha.
    :)

    BalasPadam
  20. @ishiko

    cuba bayangkan sekarang.
    senang je.
    ada hizami.
    ada payung.
    ada plastik2 bungkus makanan.
    haha.
    :P

    BalasPadam
  21. haha
    memang skang memang musim hujan tak hingat. huhu
    aku baru kene benda macam ni tadi.
    memang tersangkut kat bazar n tak dpt balik kolej.
    nasib baik ada member bukak gerai gak
    dapat ar tumpang buka kat c2

    BalasPadam
  22. @En iLham

    ye ek?
    adeh.
    sian.
    nasib baik ada kawan tu.
    :)

    BalasPadam
  23. hahahahaha...suspen campur tergelak sakan baca citer nih..lawak gilew..teringat kes masa aku study dulu....gituh la kisah dak shokolath! huhuhuhuhuu...

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com