Ahad, 10 Oktober 2010

Demam | Faktor Yang Mempengaruhi

Aku demam. Demam lagi ? Siriyes aku tak suka demam. Nak buat kerja pun lemah tenaga batin je rasa. Haha. Tak best betul. Padahal banyak lagi kerja nak kena buat kau tahu. Bila demam je, terus tak boleh nak buat kerja kerja berkenaan. Bukan tak larat, tapi rasa cam tak best je bila hingus meleleh-leleh manja diiringi paluan bersin lebih kuat daripada biasa. Eh. Bunyi aku bersin gila annoying ! Kalau kau kapel dengan aku, kau mesti minta break serta merta kalau kau dengar aku bersin. Haha. Dahsyat okay ! Aku tak tipu ni. Wuuu ...

Terima kasih atas keprihatinan anda semua. Say kami prihatin ! XD
Hurm. Terima kasih buat teman teman yang sudi mendoakan kesihatan aku. Ceh. Feelin feeling pulak dah. Eh. Kalau ibu tahu aku demam, dia mesti kata Demam lagi ? Haish. Hari tu baru demam kan ? Dah gi makan vitamin banyak banyak. Antibodi lemah lah tu. Ya. Aku nak nanges ni. Haha. Aku ni sikit sikit demam. Berdasarkan kajian yang telah dijalankan, aku telah mengenal pasti beberapa faktor yang mempengaruhi kejadian demam ni, antaranya ialah:
  • Minuman berais. Aku kalau hirup minuman berais yang sejuk gilerrr tahap kutub utara, aku boleh demam secara laju laju. Aku tak tipu dol.
  • Hujan. Ni lagi dahsyat. Kalau kepala lutut aku kena hujan, aku dah boleh makan panadol lepas tu. Demam terus datang. Haha.
  • Stay up. Dahsyat tak ? Stay up sampai pagi pun boleh mengundang demam tanpa segan silu. Wuuu ...

potpetpotpet : Penyakit itu penghapus dosa dosa kecil. XD

36 ulasan:

  1. hahahaha...lau gitu jgn lpe makan ubat taw.....

    BalasPadam
  2. smoga cpat sembuh....jgn luper mkn ubat and take rest...klu selesema, z selalu mnum orange jus. xpon z g bli kat pasaraya bli oren yg dlm botol tu...nama ape ntah...mnum tu kjap je...selesema akn baik...huhu

    BalasPadam
  3. ala demam ke..lalalalal...hehehehe..take a rest

    BalasPadam
  4. get well soon! speeeeeedy recovery zup!!! ;)

    BalasPadam
  5. @ZaCk AzRiN'

    ye ?
    sebab vitamin c byk dlm jus oren kan ?
    huhu.
    XD

    BalasPadam
  6. @ardinihumaira

    thanks.
    akan berusaha untuk makan ubat.
    hehe.
    XD

    BalasPadam
  7. Akak dulu kena demam campak.. dah la due nk hantar tesis lg bp minggu ntah.. dapat plk cuti 2weeks .. mmg syok dok rumah.. tesis ntah kemana.. macam nk extend sem aje.. hehe

    BalasPadam
  8. @Sofia

    haha.
    ye ?
    fuhhh.
    nasib zami dah kena demam campak.
    XD

    BalasPadam
  9. g klinik and makan la ubat. :)

    BalasPadam
  10. oooohhhhh kasihan...
    demam ye??
    sila makan ubat ye zami...
    :)
    semoga cepat sembuh...

    BalasPadam
  11. wahhh...pandai nyerrrr...
    hehehe...
    lebih baik dri amik ubat selesema...
    xngantuk mnum jus oren...
    hek3...

    BalasPadam
  12. @ZaCk AzRiN

    tahu takpe.
    ok2.
    pasneh nak minum jus oren tu.
    apa nama dia ?
    twister ?
    marigold ?

    BalasPadam
  13. Ohhhhh.. Begitu ye.. Kalau gitu kene try test couple dulu laa tgk.. Hahahaha.. :p

    Cepatan sembuh..

    BalasPadam
  14. @ Zami:
    z lupe nama dier...
    marigold kod...
    klu btol kcek....
    botol dier mcm lngsing kt tgh2...
    mcm pmpuan lngsing tu...
    gmok atas, tgh kurus, bwh gmok balik...pae la nama dier eh....
    adoiii...time nk gat dier lupe lak....

    BalasPadam
  15. hoho..ciap buat kajian lagi tuh!

    get well soon
    xD

    BalasPadam
  16. @ZaCk AzRiN

    ye lah kot.
    tak pasti lah.
    huhu.
    XD

    BalasPadam
  17. @puteriqaizyan

    yep.
    demam tesis.
    terus buat kajian.
    haha.
    XD

    BalasPadam
  18. semuga cepat sembuh yer..makan ubat jangan culas..budak muda camner tak selalu demam...ashik berembun ajer..macam anak lelaki akak..bila akak marah dia kata bising pulak..sabar ajerlah

    BalasPadam
  19. @kak ina kl

    wah.
    sama kes lah dgn zami.
    haish.
    XD

    BalasPadam
  20. org kata klu kita selalu demam ada org rindu. tak tau la plak. hehehe

    BalasPadam
  21. zami demam sbb tension la kot. stay up lame2 kan? huhu.. dah g klinik belum ni?? t abeskan ubat semua tau2. take care, get well soon. tamao stay up lame2.make sure tdo dulu ke ape ke.. tauuu! tau zami demam agy,ciap dye. haha. :P
    bersin kuat pn mau mnx break ke? try la dlu kapel ~ ye ke x.. :P

    take care dear.

    BalasPadam
  22. @BLOG PUTERA YUSOFF

    haha.
    siriyes ?
    kalau betul, siapa pulak rindu ni.
    haish.
    XD

    BalasPadam
  23. @mRa

    ngeee.
    stay up sbb nak siapkan keje.
    huhu.
    XD

    BalasPadam
  24. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  25. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com