Isnin, 29 November 2010

Aku Nak Mencarut !!!


Hari ni aku kena uruskan something pasal nak claim duit daripada KPM. Ni masa buat tesis hari tu. Awal awal pagi lagi aku dah bangun. Nak uruskan cepat benda ni. Aku ada dua paper nak jawab Jumaat ni kau tahu. Tak larat ah ! Aku gi kampus naik bas, agak agak dalam pukul 9.50AM kot. Masa dalam bas, aku dapat mesej suruh bawa sekali slip pendaftaran kursus dengan slip keputusan semester lepas. Adeh. Aku tak bawa pulak. Bas pulak dah gerak. Takde maknanya aku nak patah balik. OKAY. FINE. Setibanya aku kat kampus, aku gi cyber cafe. Aku print la apa apa yang patut. Nasib ada rekod secara online. Kalau tak, aku nangis laju laju. Aku tunggu kawan aku lepas tu. Tapi dia tak sampai sampai lagi. Lambat sikit katanya. OKAY. FINE.


Aku gi library kejap, sarapan roti kat sana sementara tunggu dia. Tiba tiba, aku dapat mesej lagi, kali ni nak nombor surat tawaran biasiswa daripada KPM tu. Ya Allah ! Bertambah kusut kepala hotak. OKAY. FINE. Aku gi tepon roommate, mintak tolong dia tengok tengok ada tak surat tu dalam kotak. Jeng jeng jeng. Surat tu takde. OKAY. FINE. Aku bagi semua benda yang diperlukan kat kawan aku yang aku tunggu tadi. Ingat tak ? Sekarang dia dah sampai kampus. So, aku mintak tolong dia uruskan sebab aku nak gi cari surat tu sampai dapat. Aku gi stesen bas. Aku balik semula ke kolej kediaman. Sampai kat bilik, aku geledah semua benda. Rupe bilik aku dah macam pusat kitar semula. Bersepah gile ! Tapi, aku tetap tak jumpa surat tu. Aku dah penat. OKAY. FINE. Aku malas nak cari dah. Lepas tu, aku dapat panggilan daripada kawan aku. Dia tanya mana tesis aku sebab nak cop pengesahan sekali sebelum hantar semua tu. Oh. Tesis aku ada kat bilik ni. Macam mana aku nak bagi ? OKAY. FINE.


Aku ambil kunci kereta. Kali ni, aku gi kampus dengan kereta pulak. Ni kes emergency dah ni. Sambil sambil tu aku mesej kawan aku tu, tanya macam mana kalau takde nombor surat tawaran biasiswa daripada KPM tu. Tiba tiba rim tayar aku bergesel dengan batu bata. Dijamin calar ... Arggghhh !!! Aku dah tahap maksimum punya tertekan ni. Siriyes ah. OKAY. FINE. Next, aku call pensyarah pembimbing nak minta cop pengesahan. Unfortunately, dia pulak ada meeting sampai pukul 1.30PM  ni. Aku tengok jam, tak sampai pukul 12.00PM lagi. OKAY. FINE. I was like whatever la. Aku balik kolej kediaman semula. Aku beli lunch kat cafe. Makan pun tak rasa apa apa. Tawar. Adeh. Aku nak mencarut !!! Astaghfirullah al azim.


potpetpotpet : Aku tak larat dah. Lepas ni nak gi kampus semula. =.=

60 ulasan:

  1. hizami sabar yehhhh~
    dugaan tuh~

    BalasPadam
  2. banyakkan bersabar .
    innz pun pernah kene macam ni .
    tarik nafas panjang panjang , hembus pelan ..

    good ;D

    BalasPadam
  3. beselah... student's life... slalu cam tu.. kena uruskan smua sndiri dan terkjar2... heheh!! kalau tak sabar memang mencarot je laa!

    BalasPadam
  4. wah! hebat dugaan ko ni.. sabar deh!

    BalasPadam
  5. @I n n z

    hehe.
    mana tahu zami tarik nafas panjang2 ?
    XD

    BalasPadam
  6. sabar je la zami. ada hikmah disebalik yang berlaku :)

    BalasPadam
  7. lorh,,,kesian ko...x pe,x pe,,
    dugaan tu,,ALLAH duga kat org
    yg mampu je,,maknenye hanya ko
    yg mampu...

    BalasPadam
  8. sabar2...nie dugaan ari isnin...

    Latest Entry:
    http://danieldeadie.blogspot.com/2010/11/honeymoon-ngan-iqbal.html

    BalasPadam
  9. zami..sabar ye..
    xtau nak kate ape.haa
    picit gift semalam tu ha.
    confirm puas hati..
    lepas geram pye pasal..
    smile mcm lil bear tu pn xpe.
    k?

    BalasPadam
  10. wah! siyesly penuh dugaan !
    tyme ni a Dia nak uji kita .
    fuh.,. so amacam skang ?
    takkan nak mencarut lagi kot. haha

    BalasPadam
  11. sabar2..
    nampak cam kelam kabut je tuh.

    buat satu2 keyh. *yeke? :P

    BalasPadam
  12. @ainakhani

    tak mencarut lagi.
    keinginan tu ada.
    haha.
    XD

    BalasPadam
  13. Hahaha.. sabar2.. x dpt den nak nolong.. hik3.. Smile... :)

    BalasPadam
  14. dugaan saja..
    hadapi dgn gembira...
    heheee

    BalasPadam
  15. hoho banyak btol dugaan...ok fine..haha but funny la cara anda tulis~ XD

    BalasPadam
  16. woih, dugaan gila tuh! OKAY FINE!
    haha!! sabar ye..

    BalasPadam
  17. nak pinjam kesabaran hani tak? kot2 kesabaran hizami tak cukup, heheXP :D

    BalasPadam
  18. @AiDa AzRyN

    baik,
    XD
    sabar itu sebahagian drpd iman.

    BalasPadam
  19. @mie

    tu ah.
    bergumbira dgn dugaan.
    XD

    BalasPadam
  20. @Yong Sofea

    baik.
    terima kasih atas nasihat yg diberi.
    XD

    BalasPadam
  21. kalau jd student x da rasa macam ni x best la... seronoknya jadi student

    BalasPadam
  22. okay fine = malaslah!

    hahaha

    jap jap i blanje u ABC. nak? kasik DINGIN sket

    BalasPadam
  23. @Jey Yusuff

    ye la.
    tapi logik ah rasa macam ni kan ?
    XD
    kalau tak, tak dikenang la nanti.

    BalasPadam
  24. @Qarl

    haha.
    ABC mana ?
    nak.
    boleh je.
    =.=

    BalasPadam
  25. tekanan betul en.hizami sampai nak mencarut2,, heheh

    BalasPadam
  26. banyaknya oke fine. haha.

    zami kalau marah mesti merah muka3 kan? kui3.

    setiap kali kuar rumah, baca ayat kursi banyak3., kalau rasa kusut, ayat kursi banyak3. insyaALLAH

    :)

    zami kuat kuat kuat!

    BalasPadam
  27. sila makan eskrim, tp jgn lupa aku.. hehehe. jap, nak tgk gmbr kete ngan bilik, blh?

    BalasPadam
  28. OKAY.FINE. + WHATEVER...
    :D

    BalasPadam
  29. giler arh banyak sgt dugaan n cobaan..

    apakah badi semlm?? huhu

    apa leh wat tenang.. dan tadah kedua belah tgn paras bahu dan ucapkan pada-Nya.. ^_^

    BalasPadam
  30. kesiannnyaaaaaaaaaaaaa dugaan la tu..sabarrrrrr cikguuu..AK mase siapkan FYP dl pn mcm2 dugaan..tau x, pendrive yg ade tesis tu tiba2 corrupt..menangisss kt ctu tau x..kene start balik..

    xpe Allah bg dugaan utk bg hikmahnya..InsyaAllah..doa2 ok! sabar!

    BalasPadam
  31. sekali sekala mncarut..xpe kot..ehe..

    BalasPadam
  32. okay.fine...wateverrr...errr...ahaks...lekluuuuuu....

    BalasPadam
  33. banyaknya okey,fine! hehe. sabar2. dugaan kan.

    BalasPadam
  34. ♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Kami DAtang Ziarah Blog Anda
    buat pembaca blog kami
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫

    Salam kunjungan salam ziarah….

    Kami telah undi blog ko dahhhhh......
    Budak Lelaki Sebelah Pintu..

    Sabar itu separuh dari iman tauuuu

    BalasPadam
  35. hari yg penuh dugaan dan cabaran yerk..

    sabar ye bro!

    BalasPadam
  36. Semat lah yang "OKAY FINE" tuh.. hihi :)

    kesabaran2..

    BalasPadam
  37. siriyes..
    dni pun agak tertekan minggu ni... tahap tertekannya macam tu lah.. tapi walaupun tertekan tak dapat tekan pedal minyak kuat sangat. karang jadi arwah lak. huu

    BalasPadam
  38. Tetibe bace entry ni laju2 ngan perasaan yg agk laju juge.
    OKAY. FINE!

    BalasPadam
  39. fuhh !!..aku bace pon mcm nak carut je..kih kih..bawak bersabar ye..dugaan belajar :)

    BalasPadam
  40. dugaan sbagai pelajar mmg cm2. kena bykkan sbr bro.. :)

    BalasPadam
  41. Mencarut tak ajak. BAHAHAHA.

    Rilek je bro, saya pun student mcm anda. ^_^

    BalasPadam
  42. bgus tol nk mncarut gtau org ramai..eheheh

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com