Isnin, 2 Januari 2012

New Blogger Templates - Download & Review

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Sebelum ni ada beberapa orang blogger tanya aku macam mana nak buat template blog tapi aku tak dapat nak jawab sebab aku sendiri tak tahu nak buat macam mana. Kalau kau nak tahu, template blog aku yang sekarang ni pon aku download secara percuma kat laman web mana entah. Aku cuma tambah header dengan tukar background dia je. Tak payah nak susah susah nak buat template blog sendiri, guna je apa yang ada.

Sempena dengan tahun baru tahun 2012 ni, mesti ada blogger blogger yang berkobar kobar nak tukar template blog dia tapi tak tahu macam mana kan? Takpe takpe. Jangan risau sebab aku dah tolong kau cari template template yang best untuk blog kau. Kat bawah ni ada total 8 ketul template yang pada aku memang smart. So, kau tengok tengok la dulu kot kot ada template yang melekat di hati. Kalau nak tengok macam mana rupa template yang kau nak tengok tu sila klik kat demo.


Cherry Blogger Template
 DEMO


Elegante Blogger Template
 DEMO


Echo That Is Love Blogger Template


Girl's Life Blogger Template


Girly Diaries Blogger Template


Extreme Georgia Blogger Template


Me And My Bear Blogger Template



Pointe Du Lac Blogger Template


Tahu tak macam mana nak guna template template kat atas ni? Eh. Takkan tak tahu langsung? Tapi kalau betul betul ada yang tak tahu jangan malu malu boleh tanya aku kat ruangan komen. Anyway, entri ni tak sesuai dibaca oleh mereka mereka yang dah pakar dalam bidang blog ni. Aku harap aku dah bantu beberapa orang blogger yang sedang mencari template yang bersesuaian dengan blog dia. Kalau takde yang sesuai, boleh singgah kat SINI untuk pilih sendiri.



potpetpotpet : Hulurkan tangan ringankan beban.

37 ulasan:

  1. aku paling suka no 1 dgn 4. hehe

    BalasPadam
  2. waaa, not bad gak templates tu. ni yg rasa nak tukar lagi ni template blog padahal baru je tukar -_-' btw, happy new year yaaa :)

    BalasPadam
  3. larrr npe x ajar cra nk pasng tmplte ni..sy x pndai. .bkenan yg my psonal diary

    BalasPadam
  4. nak cuba..tp takut xjadi..tkut habis rosak semua yg ada..:(

    BalasPadam
  5. boleh letak header sendiri ke?

    BalasPadam
  6. @widiea azira

    tak tahu ke?
    dah download belum?

    BalasPadam
  7. @Ayuni

    kalau nak letak, kena adjust sikit. :D

    BalasPadam
  8. lawa .. macam blog ni , lawa jugak , hehe , check mine , lololo , selamat tahun baru !!

    BalasPadam
  9. sumer pun cantik!takyah susah susah..amek je ape yg hado

    BalasPadam
  10. nak request buat tutorial utk guna template ni. serius x tau, minta org ajar bru terkial2 nak tukar.

    :( terima kasih

    BalasPadam
  11. @pu3iman

    inshaAllah. zami akan up entry tutorial macam mana nak pasang template ni kat blog. sabar ye? :D

    BalasPadam
  12. suka template nih..simple..suit u:)

    BalasPadam
  13. A'ah cikgu buat tutorial je..sng sikit nk ajar kami2 yg xtau ni.haha (eh sy pon suka letak haha kt hjg ayat..haha)

    BalasPadam
  14. suka yg first, but malas lah nak tukar tukar, redha dgn apa yg ada haha

    BalasPadam
  15. nak tukar header tu tak tau camne.
    harap update tutorial secepat mungkin. hari ni gak!!!! haha! eh? haha! =='

    BalasPadam
  16. aishhhh... asal template lama ku DIARY/NOTEBOOK melekat kat sini.... heeheh

    BalasPadam
  17. Waaaaa....

    Rasa mcm perlukan bantuan kamu...haha

    *bukan memang ko punye keje ke?

    BalasPadam
  18. tak tau nak tuka header ..;( buat la tuto .

    BalasPadam
  19. cun sgt. :)) nnt nk try la. dulu pnah gak main copy2 template ni. skali mak oi, ada button hilang. tu trauma dh nak tukar.

    BalasPadam
  20. wahhh , comel ! buatlah tuto cam nerw nak gune ! T.T

    BalasPadam
  21. gadis2 suka template warna pink
    yg warna gelap2 ada x?

    BalasPadam
  22. aku suka yg gelap2... but simple....

    BalasPadam
  23. Aku paling malas tuka templet, sbb kang aku rasa pelik n tak biasa.

    BalasPadam
  24. cane nak wat dik oi...(yerp sedar diri im 26 next month)

    BalasPadam
  25. time kaseh bagi info :D

    BalasPadam
  26. lepas download nak wat ape?

    BalasPadam
  27. Wah ada tamplete blog saya yang no 5.
    Tapi mscam cantik lak yang no 3 tuh.
    Sebab yang no 5 tuh cam tak terang.

    BalasPadam
  28. x boleh pun nk dowload...boleh tolong explain kn lebih detail x
    @pelangi isya

    BalasPadam
  29. kalau nk baut templates mcm ni mcm mne erk....boleh ajar x?

    BalasPadam
  30. bro yang nomer 1 link nya mati :(

    BalasPadam
  31. awakkk , macam mane nak gune nie ? :) xretilah

    BalasPadam
  32. Sy nak tukar templet blogger.Tapi x taulah.Boleh tolong tukarkan?Nama blog saya nuhannani.blogspot.com.Hehehe...Sy suka yg Girl's Life Templet tu...Cabtik

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com