Jumaat, 22 April 2011

Jom Bukit Broga!!! Eh. Tak Sedap Pulak Bunyi Dia... Jom Broga Hill!!!

Bukit Broga? Atau Broga Hill? Mana lagi sound best? Aku cop Broga Hill! Haha. Padahal sama je kot. Penting kah untuk dipersoalkan? Jawapan dia, tak penting pon! Adeh. Abaikan je ah. Anyway, aku dah terlambat nak update pasal aktiviti ni. Kau bayangkan ah, aku gi Broga Hill last Saturday kot. Dah nak dekat seminggu aku cuba tulis entri ni, tapi tak siap siap jugak. Geram sangat, aku tekan publish terus! Mwahaha...


Back to the topic, aku bangun awal gile hari tu. Cer cite cer cite... Aku bangun kol 4 pagi kot. Bangun pagi pagi tu, terus mandi macam biasa. Then, sarapan nugget tempura yang sedap. Nak beritahu jugak? Haha. So, aku dengan geng bertolak dalam kol 5 pagi macam tu. Sepanjang perjalanan, jantung aku sentiasa berdegup kencang seperti genderang mau perang. Kalau kau nak tahu, jalan gi Broga Hill tu dah macam ular, memang simpang siur langsuir tak ingat dunia la. Tambah tambah lagi dengan pemandangan yang gelap gelita. Memang tak nampak pemandangan langsung. Lepas tu terus nyanyi pandang pandang alam ini... Boleh? =.=


Dipendekkan cerita, dah sampai kat Broga Hill. Dipendekkan cerita lagi, dah sampai kat puncak Broga Hill. Dipendekkan cerita sependek-pendeknya, kau layan ah gambar gambar kat bawah ni haaa... Aku malas nak taip panjang panjang. XD













Aku tak sangka ramai gile manusia gi Broga Hill tu. Dah macam Karnival Jom Heboh kat sini. Rugi la siapa tak gi lagi. Bagi menambahkan tahap meluat kau, di sini aku ingin menyatakan bahawasanya pada sesiapa yang belum pernah jejak Broga Hill ni, kira kau memang ketinggalan bas ah. Boleh? For me, Broga Hill memiliki keindahan yang tersendiri. Dan aktiviti macam ni boleh membawa pembaharuan dalam hidup kau. Sebab apa? Sebab nanti, kau takde ah buat aktiviti aktiviti yang dah biasa kau buat je. Apa yang best, ktiviti ni dijamin mempersihatkan tubuh badan. Suka hati guna imbuhan sendiri... XD



potpetpotpet : Aku tak kisah la.

33 ulasan:

  1. haha . tengok muka zami lepas sampai puncak tuu . padahal cover semput . but , nice place kott .

    BalasPadam
  2. okay fine org x pergi lagi

    BalasPadam
  3. aku teringin gak nak pegi..tapi tak tau bila...grr..kena make sure pegi gak ni...kempunan aku nnti..HAHAHA

    BalasPadam
  4. hehee..nampaknya awk memang ketinggalan bas dahh..sy dah nek bas dulu...hehe
    tp mmg best kn!!!

    http://dapurhangitsaya.blogspot.com/2011/02/sepg-d-8rog-hll.html

    BalasPadam
  5. hizami kat mana ek Broga Hill..member ada pernah g gak..tapi seyes awe tak tahu :)

    BalasPadam
  6. dah lima kali naik broga. hebat tak? haha.


    My latest entry : Maksud Sebenarnya Logo-Logo Popular Di Dunia

    BalasPadam
  7. dush dush.
    ckp org ketinggalan bas eh? haha xp

    blm pnh g sini lagi.
    boleh la ajk budak budak klas aida plan g sini plak lps ni.
    huu~

    BalasPadam
  8. wahhh..lawa nye broga hill tu..
    xpernah pegi pon..
    =)
    erm..teringin lak nak pegi..tapi bukan skrg..sbb xboleh kuar..
    =)

    BalasPadam
  9. SERONOK YE PERGI BROGA,SAMPAI PUNCAK PALING TINGGI KE?MESTILAH KAN..HUHU

    BalasPadam
  10. Tempat ni memang sesuai untuk release tention ngan view yang menarik ditambah ngan udara yang segar..pergh best best...

    BalasPadam
  11. waa..kerek eh mntang2 dh panjat broga tu......:P

    BalasPadam
  12. ye broga mmg best n tenang je bila kt atas tuh.haritu pegi smpi atas subuh2 lg.rasa sgt indah ciptaanNYA :)

    BalasPadam
  13. broga hill tue kat planet mne ??
    +_____+

    BalasPadam
  14. ok memang belum pernh jejak kaki di situ -.-

    BalasPadam
  15. bru je lepas broga..ecece..broga means berlari dlm kelantanese language.kahkahkah..

    BalasPadam
  16. lama tak komen sini.hehehe.
    teringin nak naik broga tapi tak pernah dapat pegi. *nanges.

    btw baru balik tioman. best.
    hehehe

    BalasPadam
  17. tak penah sampai lagi kat sane.. tengok macam best tapi confirm aku semput kepenatan takde tenaga nanti... maklumler dah lama tak bersenam..

    psstt: aku singgah dari villa SCC

    BalasPadam
  18. wish to be here one day

    =)=)
    http://nabilaazmi.blogspot.com

    BalasPadam
  19. jelesz jelesz jelesz!!! arrghh! haha

    BalasPadam
  20. waa..best kann..puas..
    nie smpy puncak yg ats skli tak..hee..
    ari2 smpy bukit yg ke-3 jer..s0dih..
    HAHA..:D

    BalasPadam
  21. okay...that one is in my wishlist....jap jap...perlu ke pakai kasut? kalo pakai kasut tapi tau2 la kan kasut pompuan camne ok x?

    BalasPadam
  22. drogba hill tu ktne?eh silap..broga hill tu ktne?hehe

    BalasPadam
  23. wahhh~ teringin giler pegi kot..huhuh

    ehh beday hizami ke ?

    epy beday ^^

    BalasPadam
  24. cantik sangat pemandangan sana;)

    teringin nak pergi;)

    BalasPadam
  25. xjeles pon..huhuhuhuhu

    BalasPadam
  26. ada tempat nak solat tak kat atas tu??? tengok xkan semata2 nak tngok sunrist sampai xsolat kot? ketinggalan pahala ah cam tu

    BalasPadam
  27. ada tempat nak solat tak kat atas tu??? tengok xkan semata2 nak tngok sunrist sampai xsolat kot? ketinggalan pahala ah cam tu

    BalasPadam
  28. ada tempat nak solat tak kat atas tu??? xkan semata2 nak tngok sunrist sampai xsolat kot? ketinggalan pahala ah cam tu

    BalasPadam
  29. balik dr nz kang lah aku panjat bukit ni. tp x dikire ketinggalan lah kan?

    BalasPadam
  30. wahhhh....kebetulan ari sabtu 2 pon ak g broga hill gak,tp gerak lambat...siyes mmg penat gile..

    BalasPadam
  31. so many account on tagged ya !!
    finally jumpa jugak u kat sini =='

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com