Sabtu, 24 September 2011

Anuar Zain 2011

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!


Nampak tak? Itu bukan album aku tapi album Anuar Zain. Faham tak Umie Artoqiemie? Kalau tak faham lagi meh sini aku serkup muka tu dengan sarung bantal. Nak? Haha.

Aku terbeli album Anuar Zain yang baru semalam. Tajuk album dia guna nama dia sendiri je. Actually, nama Anuar Zain tu sendiri dah macam satu brand dah.

Anyway, I'm such a huge fan of  his voice! Nak nyanyi macam dia memang tak dapat la kan? So, kagum daripada jauh je la yang dapat. Tu yang terbeli album dia tu. Adeh.

And about his new album, aku bagi 4 stars out of 5! Errr... Cukup tak tu? Nak 5 pon boleh! Ikut kau la nak berapa. Aku setuju je. Eh? Kau punya blog ke aku ni? Haha.

In my opinion, album dia kali ni menunjukkan satu lagi tahap kematangan daripada dia. Entah berapa kali Anuar Zain ni matang entah la. Memilih konsep yang sama seperti album sebelum ni, pemilihan lagu lagu dalam album ni merupakan antara yang terbaik daripada Anuar Zain. Album ni ada 8 buah lagu. Dan takde satu pon lagu rancak. See? Berbanding dengan album Anuar Zain sebelum ni, ada dua lagu rancak yang telah dirakamkan iaitu Kau Bunga Cintaku dan Jangan Pernah Lagi. Tapi? Both songs tak dapat memberikan apa apa kesan.

Jom tengok senarai lagu dalam album Anuar Zain kali ni:
  • Ku Berjanji Karna Cinta
  • Nadi Terhenti
  • Ajari Aku
  • Pernahkah
  • Simpati Cintamu
  • Sempurnakan Aku
  • Terindah
  • Cinta Harus Memiliki

Tajuk lagu yang kena bold tu lagu yang aku suka. Okay. Album ni macam agak berat sikit bagi aku. Aku bukan kata pasal berat yang kilogram tu. Aku maksudkan lagu lagu dalam album ni agak berat sikit daripada segi susunan muzik dia, daripada segi lirik dia, daripada segi penyampaian vokal dia. Nak kata lagu lagu dalam album ni a bit experimental pon boleh jadi jugak. So, kalau nak dengar album ni sekali SAHAJA, memang la tak dapat nak masuk. Kena dengar at least 3 times baru dapat rasa kenikmatan dia. Dan aku serious ni.

Single terbaru Anuar Zain dalam album ni ialah Cinta Harus Memiliki. Dah dengar? Memang karat habis lagu tu! By the way, Numata yang cipta lagu tu. Yes. Orang yang sama cipta lagu Lelaki Ini dan Ketulusan Hati.




potpetpotpet : Album layan perasaan.

37 ulasan:

  1. both of u mmg minat anuar zain sesangat eh?? =)

    BalasPadam
  2. wah dah beli ye? curlastt!

    anuar zain klu nyanyi lagu mendayu2 perghh. nangis bila dgr!

    BalasPadam
  3. @Ain Farahin

    haha. takde la. zami anuar zain. dia ct. eh? cakap pasal siapa ni? haha.

    BalasPadam
  4. erkk...lpe lak nk bgtau sape...zami dgn adie lah...adie pown ad post entri mcm ni jugak kn...tak sangka lak zami pown ad sme... =)

    BalasPadam
  5. anuar zain?
    ermm ta minat

    BalasPadam
  6. Wahh, peminat anuar zain ni..hehe

    Nak try dengar lagu yang di bold kan tu, mane tau menusuk kalbu terus lekat di hati..huhu ;)

    BalasPadam
  7. @Ain Farahin

    dah agak dah. memang le. beli sekali hari tu. haha.

    BalasPadam
  8. @ila

    yes. bukan semua ada minat yang sama. :)

    BalasPadam
  9. @myravea

    yes. dengar la lagu2 yang kena bold tu. sedap2.

    BalasPadam
  10. best la zami ngan adie kn...slalu je dpt kuar ngan besties...jeless tau! =p

    BalasPadam
  11. aku nk beli lagu super junior ade tak?

    BalasPadam
  12. anuar zain mmg best!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  13. Frankly, I dh suke album ni lepas dengar 6kali..

    BalasPadam
  14. @DanieL AdiE

    memang kena dengar banyak kali. haha.

    BalasPadam
  15. Anuar Zain memang matang, terlebih matang kot. Tp bila die nak kawin? Tunggu sy kot. Haha okay tak lawak.

    BalasPadam
  16. Anuar zain ? hmm, suka jugak lah tpi tak fanatik. hehe. suara dia unik.

    p/s: hari tu tak boleh masuk blog ni, tak tahu kenapa. huhu

    BalasPadam
  17. kau ngan anuar zain lebih kurang laaaa..ntah2 suara kau ngan dia sama tak..aaaaaaaa..ke makin ke laut lagi? hahaha..3 je yg ko bold.. kesian kau anuar..haha..

    cube kau serkup muka aku sat,nak tengok?.. haha..

    BalasPadam
  18. ceitt, hampa berudua memang cute, beli cd same2, buad entri pun same2, muehehe :D just kidding

    BalasPadam
  19. nyanyi lagu anuar zain utk awek mesti dia sayang sentiasa..eh yeke?? #okbai

    BalasPadam
  20. bestnyer cd anuar zain..kn best leh bli ori..tp xde duit..huhu..

    BalasPadam
  21. kengkadang layan juga lagu die

    BalasPadam
  22. @Umie Artoqiemie

    haha. kurang hasam! aku bold 4 la! bukan 3! ni mesti kes mata rabun2 cipan kan? haha.

    BalasPadam
  23. omg abg kua
    abg kua!

    liked

    BalasPadam
  24. anuar jain kate tak payah beli album die , die sendiri akan dtg umah , and nyanyi live utk aku

    haha ;p

    BalasPadam
  25. suara anuar zain mmg jantan habess.. i like~~

    BalasPadam
  26. nk kne carik gak laaa...

    BalasPadam
  27. woo.. aku x minat r mamat ni.. kalau dia masa kecik2 dulu ok la.. bila dah besaq dia macam dah jd lain tau..
    knape dia tak kahwin2 lg eh?

    BalasPadam
  28. macam best jer.. tak pe la.. baru album siti..

    esok lusa anuar zain lak k?
    enjoy dgar k?

    BalasPadam
  29. Dari dulu memang minat lagu2 anuar zain. dah betul kata zami hanya beberapa lagu je yang betul2 bestkan.. tu pun kene dengar banyak2 kali..

    BalasPadam
  30. TERBELI tau.. haha.. btw mmg takde orang dpt nyanyi cam dia. susah2 kot lagu dia. semput nak nyanyi...:P

    BalasPadam
  31. Perghh ,muka dah macam anuar zain dah ><

    BalasPadam
  32. kamu mmg rajin beli album2 ni..bagus kan..support industri muzik tanah air..cewahhh~

    BalasPadam
  33. cehhhwaahhhhh ! peminat setia abg zain eh?

    BalasPadam
  34. cikgu terbeli erk?hahaha;)

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com