Khamis, 15 September 2011

Contagion (2011) - Virus Pembawa Maut

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!



Contagion memaparkan kisah tentang sekumpulan doktor dalam menghadapi ancaman virus yang boleh membawa maut kepada manusia. Filem ini dikategorikan sebagai science-fiction dan thriller.

Bila aku tengok je poster filem ni, aku macam teruja nak tengok filem ni. Sebab apa? Sebab filem ni menampilkan bintang-bintang filem yang sangat hebat! Ada Matt Damon. Ada Jude Law. Ada Kate Winslet. Ada Gywneth Paltrow. Siapa tak teruja kan? Kalau kau tak kenal siapa dorang, sah sah la kau tak teruja macam aku. Haha.

Mula mula masuk panggung, aku agak excited. Dah la filem ni macam lain daripada yang lain. Pasal virus kan? Susah kot nak cari filem yang cerita pasal virus ni. Tapi entah macam mana aku boleh tertidur sekejap pada pertengahan persembahan filem ni. Aku tak tipu beb! Aku tidur duduk! Weird kan? Dah macam nenek aku je aku rasa. Adeh. Sorry nenek. Terbongkar pulak rahsia nenek. Eh?

Apa yang tak best pasal filem ni?
  1. Terlalu banyak sangat watak dalam filem ni sampai aku a bit confuse pasal sinopsis dia.
  2. Filem ni terlalu slow dan agak mendatar. Takde klimaks yang betul betul mengejutkan aku daripada tidur. Eh?
  3. Kadang kadang aku macam seram dengan virus tu. Kadang kadang aku macam biasa je tak kisah la apa yang nak berlaku.
  4. Lakonan yang biasa biasa SAHAJA walaupun ada dalam kalangan mereka yang pernah menang anugerah pelakon terbaik.
  5. Ending yang macam ohh emm gee. Sekian.

Ni semua pendapat aku semata-mata. Kau tak perlu nak setuju dengan apa yang aku rasa. So, sila tengok filem ni untuk bandingkan pendapat kau dengan pendapat aku. Boleh?



potpetpotpet : Jangan mudah terperdaya dengan poster filem. Haha.

20 ulasan:

  1. Haha...sampai bole tertido!=,="~

    BalasPadam
  2. @fadlisabri

    nenek, nk tido jangan tido kat wayang ye..

    BalasPadam
  3. hahadehhh. nenek tertido plak. eh siap la malam kang tdo nenek datang menemanimu... muahahha <-- ok sendiri tetibe seram

    BalasPadam
  4. movie ni sesuai untuk blogger yang suka post cite pasal sains fiksyen.. 2 juta follower..haha..boleh ke buat camtu cikgu zami..2juta??..hehe

    BalasPadam
  5. owhh...sekarang baru faham perli adie semalam. rupanya ada orang tido masa tengok wayang. patut ler....

    BalasPadam
  6. maka...x payah tengoklah...hahaha..
    *x sabar nak tgk abduction pulak...

    BalasPadam
  7. nak tgk johnny english reborn^^

    BalasPadam
  8. but it seems best lohh??
    eyh, kate winslet pun berlakon juga ya?? surely it's more interesting ;)

    BalasPadam
  9. hurmm..tunggu CD keluar la cmtuh.hihi

    BalasPadam
  10. Selalu kalau cerita pasal virus ala ala suspen ni mesti mendatarkan :]

    BalasPadam
  11. Selalu kalau cerita pasal virus ala ala suspen ni mesti mendatarkan :]

    BalasPadam
  12. kau pun kena virus tu ke? hahhahaha

    BalasPadam
  13. tengok poster macam gempak je filem ni kan~~hehe

    BalasPadam
  14. macam best je..erm tp smpi boleh tertido ni,agak musykil nk g tgk..hahaha

    BalasPadam
  15. ler.... baru nk g tgk... xbez erk??? xpew la.. xjd tgk! thriller dye mcm gempak..huhuhuhu

    BalasPadam
  16. BOSAN!!!!!!

    SANGAT BOSAN!!!!!!

    Lama kan I tido dlm panggung..haha

    BalasPadam
  17. haha kesian2!!...
    puas tidur dlm panggung..


    untuk Hizami~ thanks bro

    http://natsumiakira.blogspot.com/2011/09/kepada-budak-lelaki-sebelah-pintu.html

    BalasPadam
  18. Dah bercita-cita nak pi tengok cite ni tapi taktahu bila.

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com