Isnin, 27 Februari 2012

Kopi Batang - Nama Minuman Lucah?

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Petang hari Sabtu hari tu aku drive pergi MITC, pergi Jom Heboh. Aku bukan nak jumpa retis kat sana tapi aku nak singgah booth kawan aku, Suffian. Dia ada buka satu booth kat sana. Aku datang nak bagi moral support la kat dia. Hopefully business dia bertambah maju lepas ni.

Anyway, on the way aku ke MITC, aku ternampak satu kereta yang terpampang satu iklan kopi kat tepi kereta dia. Apa yang menarik pasal kopi tu ialah nama kopi tu. Nak tahu nama kopi tu apa? KOPI BATANG. Saje tekan caps lock lepas tu bold perkataan tu, biar terbeliak sikit biji mata kau baca nama kopi tu.

Nampak tak apa yang aku nampak?

Okay. Tahukah anda yang nama tempat Batang Berjuntai sekarang dah ditukarkan kepada Bestari Jaya? No more Batang Berjuntai dah. Sekarang kita panggil dia sebagai Bestari Jaya. Tapi nama Bestari Jaya tu macam simple sangat, dah macam nama taman perumahan je kan? Haha. So, kalau nak tukar nama Kopi Batang ni, kena tukar jadi Kopi Bestari ke? Errr... Tu tak dapat aku nak jawab.



potpetpotpet : Menggiurkan atau memualkan?

29 ulasan:

  1. HAHAHAHAAHAHAHAHAHA. Kalau pompuan minum, bahaya lah kan~ Mengiurkan lah sangat nama dia. HAHAHAHAHAHA . . . smp esok aku gelak~

    BalasPadam
  2. kopi ni jumpa kat melaka sahaja!!! haha

    BalasPadam
  3. eekk kopi jantan tu dh lama sbb aku selalu nmpk dkt kedai2 ahhaha.ekk hri tu aku jumpa ko bestnye huhu artiss2 ahaha

    BalasPadam
  4. ekk sory bukk kopi jantan,tapi kopi batang yg buruk ahahha...try la sedap la wei kopi2 namanye yg pelik2

    BalasPadam
  5. ekk sory bukk kopi jantan,tapi kopi batang yg buruk ahahha...try la sedap la wei kopi2 namanye yg pelik2

    BalasPadam
  6. okey ape kopi batang. .haha nme kopi mmg mcm2 la skrg. .pdahal semuanya "kopi" je

    BalasPadam
  7. dah abih nama nak letak... macam le takder nama lain. esok yang rosak anak bangsa sendiri gak...
    walau apa pun terpulang kepada pemikiran dan penerimaan kan..

    ehhh tak buleh le...

    BalasPadam
  8. tak unik dah name batang berjuntai lepas tukar bestari jaya..huhuhu..

    BalasPadam
  9. kopi skang kan memang dikaitkan dengan tenaga batin. tu yg nama jadi mcm tuh.kopi jantan kan ada

    BalasPadam
  10. apakah ini? hahahax

    BalasPadam
  11. saya suka rim kancil itu....

    BalasPadam
  12. terlebih jujur ke ape name kopi tu? entah. hahaha :p

    BalasPadam
  13. ada ek nama kopi nieh...
    macam kena pikir banyak kali je nak minum... lol

    BalasPadam
  14. menggiurkan atau memualkan? my anwser is i dislike coffee. so i don't know what it taste. but seriously, kebanyakan nama kopi yang dijual di malaysia semuanya unik aaahahaha!

    BalasPadam
  15. haha! tu namanya marketing strategy kot. kang letak kopi bestari,takde sape tengok. letak nama kopi batang, masuk blog tau! haha

    BalasPadam
  16. bahan2 kopi ni sama tak dgn yg biasa ?, kena ambil tau ni kalau dah nama suspicious mcm ni haha .

    BalasPadam
  17. haha...zami pegi beli kopi tu la ye?memang bestari habess!

    BalasPadam
  18. kopi tu untuk orng jantan je kot sebb tu nama cam tu hahaha....

    BalasPadam
  19. adeh...tengok name kopi pun dah takut nak minum...kot ye pun letak la nama komersial sikit.....orang beli pun tak rasa was2...hahahha

    BalasPadam
  20. diorang ni nk jual kopi ke nak jual ubat kuat? konpius2...hehehe

    BalasPadam
  21. semoga kopi ini menjadi permintaan ramai :D

    BalasPadam
  22. Kopi batang sesuai la utk ko. Issap batang. Wakaka

    BalasPadam
  23. Kopi batang sesuai la utk ko. Issap batang. Wakaka

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com