Khamis, 22 Mac 2018

Review Filem 3AM Part 3 - Seram & Kelakar Jadi Satu!

Salam.


Sebagai salah seorang peminat cerita seram dari Thailand, aku gembira gila bila dapat peluang tonton tayangan perdana filem hantu Thai ni yang berjudul 3AM Part 3. Kalau korang perasan, cerita hantu Thai ni selalu ada jalan cerita di sebalik babak seram dan lawak yang dipaparkan dalam setiap filem tu. Masa mula mula tu mungkin kita tak berapa nak faham, tapi bila dah kat hujung hujung tu mesti dia tunjukkan sebab kenapa hantu tu kacau atau bunuh orang tertentu. Pada pendapat aku, it makes sense lah bila hantu tu kacau atau bunuh orang tertentu dengan tujuan yang spesifik. Maksud aku, ada kemungkinan orang yang kena kacau atau bunuh tu punca kematian hantu tu ke kan siapa sangka siapa menduga engkau berubah tiada ku pinta.


Jadi berbalik kepada filem 3AM Part 3 ni, filem ni ada tiga bahagian cerita yang berlainan. Tapi sebenarnya ketiga-tiga cerita tu berkaitan antara satu sama lain. Haaa... Macam mana tu? Ada watak dalam cerita pertama muncul dalam cerita kedua dan ketiga. Faham ke tidak? Kalau tak faham, nak kena tengok lah filem 3AM Part 3 ni. Haha!

Cerita pertama ni relatable dengan masa kini. Cerita dia mengenai pengguna media sosial yang gila dengan publisiti murahan untuk video atau posting viral. Tentang seorang pekerja tol yang membuat posting viral sehingga menyebabkan orang yang diviralkan tu mati. Tapi ada twist dia! Haaa... Nak tahu, kena lah tengok filem ni. By the way, antara tiga cerita ni, bagi aku cerita pertama ni paling best! Seram dan kelakar!

Cerita kedua pula agak mengelirukan. Aku tak berapa faham sebenarnya. Jadi aku simpan komen aku. Haha! Cerita ketiga ni lebih kepada sedih tapi pada masa yang sama kelakar. Maksud aku, sangat kelakar! Aku gelak setengah gila tengok cerita ketiga ni. Twist dia memang korang takkan jangka! Tak percaya? Tengoklah sendiri! 



Overall, filem 3AM Part 3 ni aku bagi 3 bintang. Aku suka dengan filem ni sebab ada part seram dia ada part lawak dia dan seperti biasa lawak cerita hantu Thai tak pernah mengecewakan! Terima kasih kepada Hangat.com kerana menaja tayangan ni. Kalau ada tayangan lagi lepas ni, hulur hulurkan tangan ringan ringankan beban. Bye!

Penulis Artikel: OhQarl

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com