Jumaat, 18 Mei 2018

Baju Melayu Moden Raya 2018 - Tips Khas Untuk Lelaki

Salam.


Hari ini aku nak share tips terutamanya kepada lelaki lelaki kat luar sana bagaimana untuk memilih Baju Melayu pada Hari Raya Aidilfitri supaya nampak segak dan bergaya. Errr... Poyo tak? Bajet aku ni siapa nak bagi tips tentang Baju Melayu ni? Haha! Entri ni sekadar memberi panduan kepada lelaki kat luar sana tu dalam memilih Baju Melayu yang moden untuk Hari Raya Aidilfitri tahun 2018 ni. Tapi panduan ni tertakluk kepada terma dan syarat mengikut taste aku je. Kalau taste aku tak sama dengan taste korang kisah pula aku pasal korang dah pergi sana ni blog aku suka hati aku lah yang aku tiba tiba emosi dah kenapa ni? Haha!

Dah bersedia?

Tips Untuk Lelaki Dalam Memilih Baju Melayu Moden Raya 2018
  • Masih mengekalkan gaya klasik.
  • Fesyen yang tidak keterlaluan baik daripada segi kombinasi warna mahupun design. Less is more!
  • Saiz baju yang tidak terlalu ketat dan tidak terlalu longgar.
  • Minimal.
  • Fabrik yang selesa, tidak panas dan berkualiti tinggi.


Sejujurnya aku lebih suka Baju Melayu yang basic je. Tapi sebelum ni aku pernah juga pergi hantar kain kat tailor dan aku minta dia jahit Baju Melayu tu mengikut design yang konon konon tengah viral masa tu tapi last last aku pakai Baju Melayu yang tu sekali je. Serius cakap aku pakai Baju Melayu yang tu masa Hari Raya Aidilfitri yang pertama je lepas tu aku dah tak pakai dah.

Hari hari seterusnya kalau aku terpaksa atau tiba tiba nak pakai Baju Melayu aku akan pakai Baju Melayu yang basic je. Takde dah aku nak pakai Baju Melayu yang fancy bagai ke yang ada design konon konon hipster ke yang ada dua tiga empat warna ke. Lagipun Baju Melayu yang basic ni senang dipadankan dengan seluar lain tak kisah lah seluar track ke seluar slack ke seluar jeans ke seluar pendek ke ehhh kau dah kenapa nak pakai Baju Melayu dengan seluar pendek nak kena pijak secara berjemaah ke apa. Haha! Tapi itu lah preference aku untuk tahun 2018 ni. No more design pelik pelik ke lain daripada yang lain ke di luar kotak ke.


Jadi sekarang ni korang dah jumpa belum Baju Melayu untuk tahun 2018 ni? Haaa... Tak payah pening pening sebab korang boleh cari Baju Melayu yang moden yang bergaya yang cantik untuk Hari Raya Aidilfitri kali ni kat CIRGARO. Kat mana? Aku ulang sekali lagi kat CIRGARO. Nak aku ulang lagi tak? Boleh boleh. Aku ulang kat CIRGARO.

Ada apa dengan Baju Melayu daripada CIRGARO ni?


Rekaan Baju Melayu daripada CIRGARO masih mengekalkan ciri klasik tapi terdapat sentuhan moden pada kolar mandarin dan potongan seluar yang kecil pada bahagian lutut hingga kaki seluar. Selain itu, Baju Melayu ni mempunyai lima biji butang sedia ada yang diperbuat daripada tempurung kelapa. Corak semula jadi kat butang butang ni memang unik dan berbeza antara satu sama lain. Jadi lepas ni takde lagi masalah butang hilang betul tak? Design tersendiri tanpa lari jauh daripada imej asal Baju Melayu.

Menerima sentuhan moden dan minimal, Baju Melayu kali ni dipasang poket dada tanpa pesak dan dua poket bawah. Jadi Baju Melayu ni boleh dipakai sebagai kurta dan boleh digayakan dengan seluar jeans, seluar slack dan kain pelikat. Hebat bukan?


Menggunakan fabrik Hybrita Cotton Japan, Baju Melayu ni menjanjikan keselesaan, tidak panas dan tidak mudah berkedut. Imej klasik, unsur minimalis dan moden menjadi kelebihan Baju Melayu daripada CIRGARO untuk tahun 2018 kali ni yang didatangkan dalam tiga warna, iaitu, biru gelap, pink belacan dan maroon dengan saiz bermula daripada S hingga 4XL.


Jangan tak tahu yang Baju Melayu daripada CIRGARO ni boleh dipadankan dengan Baju Kurung Moden Alyssa Luxe Peplum yang sedondon warna dia. Haaa... Semua koleksi baju raya lelaki untuk Hari Raya Aidilfitri tahun 2018 ni mempunyai pasangan masing-masing. Serius! Jadi apa tunggu lagi? Jom shopping raya kat CIRGARO!
Butik: Lot F4A, First Floor, Plaza Shah Alam, Seksyen 9, Shah Alam


Untuk perempuan pula, korang boleh baca entri Baju Kurung Moden Trend Terkini Raya 2018 kat blog Kisah Emas Putih. Selamat Hari Raya Aidilfitri! Lagi 28 hari! Haha!

1 ulasan:

  1. Baju melayu bagi lelaki sekarang memang mempunyai banyak design yang bergaya. Kualiti kain juga semakin bertingkat.

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com