Jumaat, 18 Januari 2019

#10YearChallenge - Dari 2009 Hingga 2019

Salam.


Wow! Demam #10YearChallenge sedang melanda netizen satu dunia! Aku seperti biasa tak nak ketinggalan untuk berkongsikan gambar aku bagi menyahut seruan dan cabaran yang menjadi fenomena di laman laman sosial. Acah acah ikut trend lah tu. Kata social media enthusiast? Kena lah join sekaki. Orang kata baru lah relevan. Haha! Dasar tak sedar diri umur dah cecah angka 30 kan?


Dah 10 tahun dah?

Gambar aku pada tahun 2009 tu diambil semasa menghadiri kenduri kahwin sahabat aku semasa di sekolah menengah. Diam tak diam dah nak masuk 10 tahun usia perkahwinan dia! Dan aku? Masih mencari lagi sampai sekarang. Tengah mencari ke tu? Takpe. Jodoh itu rahsia Allah. Tak sangka juga macam tu rupa aku 10 tahun yang lepas. Sebab aku rasa macam dah handsome dah masa tu. Sekali? Aku tertipu dengan diri sendiri! Haha!


Berbeza! Memang berbeza!

Jauh gila beza! Kau orang sendiri boleh nampak pada 10 tahun yang lepas aku kurus bukan main. Sekarang? Tak payah cakap lah. Dah rupa maggi kembang lepas 30 minit terbiar. Rambut pula sejenis tercacak. Dah macam duri durian kan? Style pun tak nak kalah. Masa tu memang tengah trend baju kemeja kotak kotak macam tu. Ingatkan dah cukup bergaya dah masa tu. Haha! Entah entah gambar aku pada tahun 2019 ni pun akan ditertawakan dalam masa 10 tahun akan datang.


Tapi tak sangka juga gambar cabaran tu menerima lebih daripada 20,000 impak. Suka lah tengok aku buruk macam tu? Haha! Apa apa pun semoga kita menjadi orang yang lebih baik dalam semua perkara pada tahun 2019 ni. Baik daripada segi tingkah laku, fizikal, emosi, rohani mahupun intelek. All the best!

1 ulasan:

  1. Takpe yg penting tetap kacak di mata para peminat ;p

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com