Isnin, 14 September 2009

Diari Hari Ini

Salam. Aku nak wat entry yang paling ringkas kot kali neh. Ahakz... Ape yang aku lakukan ek hari neh? Rase macam bz pulak hari neh. Yup! Memang bz kot. Huhu. Believe it or not...~

05.30am:
Aku da bangon wokeyh tyme neh. Jangan jelez! Kenapekah aku bangon bapak awal camneh? Well... Aku pon tak tahu nape. Hehe. Aku gi basoh muke yang sleepy neh and then aku minum la air sikit coz still not azan suboh lagik. Pastuh aku on my laptop and aku surf la internet. Wah sangat gigih aku layan internet awal-awal pagi neh! Hehe. Aku saje online neh coz I wanted to let my eyes to stay awake. Kalau la aku tido komfem tak bangon suboh pastuh wokeyh. Itu adalah kepastian yang tersangat la pasti.

06.30am:
Ok. Da agak-agak punggung mule start kematu, baru la aku gi mandi. Hehe. Pastuh gi solat. Fuhhh... Tetibe rase macam tak tahu nak wat ape even esaimen melampau dan melambak dan melimpah dan aku dengan bijak mengabaikan kesemua esaimen tuh. Aku rase lebey berbaloi kalau aku bebaring jap. Ahakz...

08.00am:
Weh, agak lewat da neh! Ok. Aku kejot Ijat gak coz both of us ade meeting SRN (Sekretariat Rukun Negara) kat kampus kol 9 neh. 1st meeting with our penasihat iaitu En Mazlan kat Bitara Siswa. Fuhhh... Dengan lemah longlai serta daya kemalasan pada paras maksimum, aku pon bersiap la. Nak tak nak, kene la k? Sape suruh nak terlibat same kan? Aiyoh...~

09.00am:
Aku sampai kat kampus. The meeting was started around kol 9.15 kot. At first, sesi ala ice-breaking with En Mazlan coz beliau still tak kenal lagik bebudak SRN neh. Yela, tak jumpe pon sebelum neh. So, everybody was introducing themselves. Name, major, minor, what semester, hometown and also jawatan masing-masing la. Fuhhh... Hebat En Mazlan neh! Semua tempat kat Malaysia neh beliau tahu wokeyh! Komfem paper geografi beliau adalah A tanpa diragui. Still, I don't know if he only hentam keromo wal sumanto kiranto marcello about that. Kot ye pon, aku still kagom dan kagom. After that, we discussed about what programs should be done for this term and also next year. Well, aku lak Exco PDI (Penerbitan & Informasi) kan... Aku pon terfeeling Nigel Barker wokeyh! Haha. Sukati aku jek nak wat program menatang ape entah tadi. Ahaha. Hamek!


01.45pm:
Ok. Meeting baru jek abez! Bapak lame giler! Da r kat dalam bilik tuh aku menggigil-gigil coz bapak sejuk giler even beruang kutub pon takley hidop kat sini! Ley tak macam tuh metafora aku? Selesai pon meeting tuh. Then, korang tahu tak? Komfem tak tahu lagik. Neh yang aku nak gitahu neh. Aku ade diskusi esaimen 4p (Pengujian, Pengukuran & Penilaian Pendidikan) which esaimen tuh kene hantar after raye! Wait! Korang mesti kate lame lagik kan? Well, lepas raye tuh kene hantar hari Selase wokeyh. Kalau tak siapkan sekarang, celah bedah mane kitorang nak wat esaimen neh? Isnin kah? Konfiden ke siap hari tuh gak? Haittt... Nak tak nak, kene gak selesaikan sebelum cuti neh...

03.00pm:
Diskusi esaimen neh pulak kat Bilik TV at Arked. Fuhhh... Letih neh... Sesampai jek, teroz start wat keje yang tak siap lagik. Rupenye banyak lagik yang tak siap! Aiyoh... Matilah aku! Sedar tak sedar da lewat wokeyh. Aku da janji dengan Nan nak gi bukak puase sesame kat KFC tuh coz Ijat gi bukak puase kat KL dengan ex-MRSMs die. Sian Nan da tunggu kat KFC tuh since 5.45 kot. Huhu. Sorry bro! =)

06.30pm:
Aku pon jejakkan kaki kat dalam KFC. Sampai gak! Huhu. Fuhhh... Korang pernah tengok tak sardin dalam tin pastuh korang bukak tin tuh pastuh korang tambah lagik sardin dalam tuh supaye lebih banyak daripade biase? Ley? Macam tuh la jumlah manusia kat dalam KFC tuh. Hey korang sekalian tak nak bukak puase kat tempat laen ke? Aiyoh. Well, aku dapat my meal at 7.40pm wokeyh! I mean, da lewat tyme tuh... Da lebey 20minutes dok tunggu. Anyway, alhamdulillah berjaye gak bukak puase neh. Huhu. Thanx Nan coz sudi teman and sudi tunggu and sudi belanje. To saudari Ain, gelakkanlah aku sekarang ek? =P

08.15pm:
Tibe di kolej and now, tyme to rest la pulak. Tak sempat la pulak nak gi terawih tadi. Keletihan. Huhu~



p/s: Tetibe aku rase macam tak ringkas pon entry aku neh! Sorry guys. Ahaha. Tak sengaje terpanjangkan potpetpotpet neh. Well, now it's tyme to get back to work. Wah, aku rase macam kelawar jek sekarang neh. Owez berjage malam. Adekah ini tanda-tanda aku bakal menjadi Batman? Hmmm... Mungkin la kot. Doakan aku la k? Hahaha. Eh, lupe lak. Aku nak promote blog kawan aku si Nan neh. Die baru jek start blogging this week. Or should I say today! Haha. If you guys interested, click here k? Thanx~

34 ulasan:

  1. dr paling ringkas di awalnye, jd paling pnjg...
    jenuh aku membacenye...
    well, aku juga byk keje..
    dh tgk kn list keje aku...
    sgt2 membunuh!!

    BalasPadam
  2. haha.
    ta0 xpe.
    bese r.
    tetibe jek byk menatang nak cite neh.
    tup2 da tlebey sudah!
    haha.

    BalasPadam
  3. woah, mata panda.. seb baik comel.. hehehe..

    good luck with ur assignments ya!! (^^,)

    BalasPadam
  4. wah, really?

    haha.

    terbat0k aku s0rang2 neh.

    =)

    BalasPadam
  5. ahaha ssh tdo mlm??
    ko dah kne insomnia mcm aq kot..
    ngeee~
    ;)

    BalasPadam
  6. ya kah?

    s0 h0w neh?

    huhu.

    takpe la.

    nak gi pure2 td0 jap.

    zzz~

    BalasPadam
  7. pura2??
    ahahaa bleh plak..
    bg aq email ko bleh?

    BalasPadam
  8. 0h.

    hang nk email?

    nak watpe?

    wait...

    ym kah?

    haha.

    aku xley sign in ym d0wh...

    unless thr0ugh yah0o-mail jek.

    s0, nak ke?

    BalasPadam
  9. hahaa pndai ckp utara ka??
    knapa xleh ym lak??
    ermmm..bg ja la..

    BalasPadam
  10. w0keyh

    ermy_zaermiey2304@yahoo.com

    well, bkn xley ym.

    but ym neh ade pr0bs lak.

    =)

    BalasPadam
  11. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  12. yang aku herannya ko boleh abaikan asigment betimbun tu... mmg ko ni dahsyat.. klu aku lah mmg tak leh lelap.. tak lehh celik.. tapi klu ade orang yang boleh tolong aku tolong buatkan asigment tu... aku apelagi dengan rela hati lah.. sebenarnya aku pun bussy dengan kerja yang tak ade paedah ni..... bezy lah kiranya jugak... sincere from http://firestartingautomobil.blogspot.com/

    BalasPadam
  13. oit.. ringkas la sgt nih!
    haish..

    BalasPadam
  14. azli: haha. same jek k0nsep yg digunapakai cume kaedah jek yg len. =)

    ejay: tuh la psl. aku p0n pelik. aiy0h...~

    BalasPadam
  15. ringkas 'sangat'... hahahah... ko nih klaka la... suke aku bace entry ko...

    ko nih, kejap jadik cicakman, ni nak jd batman lak... kalo batman Malaysia, kire nak jadik KeluangMan r nih? kekeke...

    BalasPadam
  16. arel: aik? xnk r keluangman. kene d0k sepital bahagie la pulak t. anyway, thanx! huhu~ =)

    BalasPadam
  17. aah, last2 panjang kan?
    haha.

    good luck buat assignment ko yang kena hantar pas raya tu. LOL

    BalasPadam
  18. fairus: bapak terkej0t akuh! haittt... thanx meh!

    eipul: haha. ta0 xpe kan? 0ver the limit pulak... thnx. =P

    BalasPadam
  19. hai there..thanks for dropping by at my blog.
    selamat hari raya gaks!hehehe

    BalasPadam
  20. haha. slmt ari raye! fuhhh... excited sungguh!

    BalasPadam
  21. terbatuk-batuk aku bace dowh..

    BalasPadam
  22. huh... mkn KFC... x ajak...

    BalasPadam
  23. shah: gi mkn ubat bat0k k? huhu~

    jh0u: aittt... arituh kan da mkn? huhu. t laen kali k kite mkn lagik? huhu~

    BalasPadam
  24. erm.. lain kali mkn pizza lak.. haha...

    BalasPadam
  25. haha. pizza? 0k jek. pas raye la ek? huhu~

    BalasPadam
  26. wooo mesti lah excited...dengar lagu raya pon dah sonottt gile!hahahha

    BalasPadam
  27. bz gila ko..kalah NAJIB.huhuhu

    BalasPadam
  28. ag: haha. same r kez dgn aku neh! =)

    nan: memang kan? nak wat cane~

    BalasPadam
  29. zamie.. ok.. dh janji nie... jgn lupa eak..

    BalasPadam
  30. haha. janji ek? tapi kamu blanje saye la ek? haha~

    BalasPadam
  31. nk sy blanja.. ok je.. sy blanja then kmu byr bil 2 eak.. thx... hehe.. zamie, kmu nie mmg baik btul nie.. haha...=P

    BalasPadam
  32. wohoooo.

    jadual yg padat oke?

    balik ghaye jom.

    BalasPadam
  33. jh0u: haha. jahat ek kamu neh? =P

    l0lly: da smpy kamp0ng p0n neh. slmt raye! =)

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com