Ahad, 30 Mei 2010

Tak Hina Kerja Sebagai Driver.

Haish... Kalau cuti semester maka berkeliaran la pelajar-pelajar IPT di Malaysia mencari kerja sambilan. Aku je buat tak tahu haha lantak aku malas nak kerja sana kerja sini. Aku dah pernah kerja sambilan sebelum ni dan keputusan dia aku penat nak mammm oleh itu aku ambil keputusan to say no to kerja sambilan. Tak berbaloi-baloi. Aku rasa dah cukup kot pengalaman tu. Sekian.


Katakan tak nak kepada rokok.


Well. Walaupun aku tak kerja sambilan tapi aku rasa macam aku sedang kerja sambilan jugak jeng jeng jeng. Aku dah macam kerja sebagai driver vroom vroom okay. Kenapa??? Jom tengok jadual aku minggu ni dasat tol kau tahu.
  • Hari Rabu. Aku drive dari Alor Gajah ke Batu Pahat. Then from Batu Pahat to Shah Alam.
  • Hari Khamis. Aku drive pusing pusing Shah Alam. Aku pergi Sunway Piramid. Lepas tu aku singgah Plaza Alam Sentral. Lastly, aku lalu i-City.
  • Hari Jumaat. Aku drive dari Shah Alam ke Alor Gajah.
  • Hari Sabtu. Aku drive lagi dari Alor Gajah ke Batu Pahat.
  • Hari Ahad. Aku bakal drive dari Alor Gajah ke Petaling Jaya.

Hebat tak hebat tak??? Agak lebam lebam jugak punggung aku bila drive sampai berjam-jam. Fuhhh... Ada mana mana dato' dato' serta datin datin nak driver??? Aku boleh jadi driver wakakaka. Okay okay. Ni ciri-ciri pemanduan aku sebagai driver cemerlang, gemilang dan terbilang iaitu:
  1. Bawa dengan laju tanpa menghiraukan tanda merah putih 110 kilometer per jam kat sebelah jalan. Selagi pedal minyak tu tak habis tekan maka tekan lagi dan lagi dan lagi.
  2. Kalau aku on stesen radio sedang putar lagu tak best aku tanpa segan silu tukar stesen radio yang lain kadang-kadang pergerakan kereta jadi ke kirilah ahai ke kananlah ahai.
  3. Malas nak bagi signal. Belok je haha.
  4. Segera potong kalau ada lori atau bas kat depan. Semak mata aku pandang.
  5. Tak suka memaki hamun kuat-kuat kepada pemandu-pemandu yang berkenaan. Suka simpan dalam hati bak kata pepatah rumah terbakar nampak asapnya hati terbakar siapa yang tahu kan kan kan??? Simpan simpan sampai muka jadi merah padam sebab dah tak muat lagi wakakaka.

Okay. Teruk betul kan aku drive??? Well. Aku dah semakin berhemah sekarang ni hehe. Betul betul betul. Jangan fikirkan diri sendiri semata-mata.

48 ulasan:

  1. caya lah zami.....puas mmandu kot....hehehehe

    BalasPadam
  2. haha!sy polis trafik,,meh na tgkap ;p

    BalasPadam
  3. wow btol ke penyabau bawau ketau,,huhu

    BalasPadam
  4. gler dasyat bwk kete... silakan bw dgn berhemah dn cermat yer....

    first time dtg blog nih...

    BalasPadam
  5. zack:

    lebih puas daripada biasa.
    haduih.
    ;)

    BalasPadam
  6. ecar:

    jangan jangan.
    ahha.
    ;)

    BalasPadam
  7. zami bawak keta bolehlah takbur. laju2 pon bolos je speed trap kan..
    haha. jom race motor pulak.. ;p

    BalasPadam
  8. ayie:

    penyabau la jugak.
    wakakaka.
    kau apahal speaking macam tu?

    BalasPadam
  9. qismina:

    hehe.
    welcome.
    selamat datang.
    yep.
    pandu cermat jiwa selamat.
    ;)

    BalasPadam
  10. kasih:

    ahha.
    jom la kalau nak.
    kat mana?
    ;)

    BalasPadam
  11. anken zami...naja ajak rempit beskal

    BalasPadam
  12. anken zami...naja ajak rempit beskal

    BalasPadam
  13. haha
    oklah tu
    ada lagi yang lebih advance
    skang aku pun jadi driver tak bertauliah gak
    dengan tetiba mase aku cuti ni, semua orang kt rumah yg ade lesen kereta tiba-tiba lupa macamana nak bawak keta
    haha

    BalasPadam
  14. lelord:

    wakakaka.
    boleh je.
    yang roda tiga kat belakang ke?
    hohO.
    ;)

    BalasPadam
  15. en ilham:

    tu la.
    kan kan kan?
    haish.
    penat jugak sebenarnya drive ni.
    ;)

    BalasPadam
  16. haha..

    aku sukau cakap camne..
    katau org alor gajah..
    hehe..lahabau..lahawau..latawau..
    opss..
    haha

    BalasPadam
  17. kalo macam tu cara ko drive, baek kau jemput aku awal2 tuk semayang jenazah kau..takot tak sempat..hahaha

    BalasPadam
  18. hohohooh~
    lamanye x bawak kete.
    aku ade drebar
    hahahaha

    BalasPadam
  19. ayie:

    weh.
    tu masa kecil la.
    sekarang dah besar.
    tak guna dah perkataan2 tu.
    ahha.

    BalasPadam
  20. kembatolo:

    wah.
    mulut.
    jahat wo.
    sabar sabar.

    BalasPadam
  21. aida:

    erk.
    apa yang bagus?
    ;)

    BalasPadam
  22. ery:

    wah.
    ada drebar?
    bagus betol.
    kagum.
    haha.

    BalasPadam
  23. ery:

    wah.
    ada drebar?
    bagus betol.
    kagum.
    haha.

    BalasPadam
  24. apa aku dapat cakap rambut ko stylo
    hahahaa

    BalasPadam
  25. zami drive bahaya.
    kene pakai belt sampai 3.
    hehe ;)

    BalasPadam
  26. hushh,dasatnya dia bwk keta.
    teringin plak nk bawak gitu,
    nnt leh minx tlg ajarkan eh? wakakaka XD

    BalasPadam
  27. pandu cermat,jiwa selamat.. 'AHA~' ;)

    BalasPadam
  28. ahakz~..sy nak bagi cdgan ni..!!
    cuba apply jadi driver ambulans..kompem best coz org lain akan sntiasa bg jalan!!=)

    BalasPadam
  29. ak nk cari driver..tugas nya bwk ak g kdai mkn je dr umh sewa ak..jarak dlm 5km je..hahaha

    pe lg bro..main drift la

    BalasPadam
  30. hans:

    wakakaka.
    itu kah?
    aiyoh.

    BalasPadam
  31. innz:

    ya.
    lima pun takpe haha.
    ;)

    BalasPadam
  32. nurul:

    oh.
    senang je.
    boleh je kalau nak ajarkan.
    bila?

    BalasPadam
  33. aida:

    yep.
    pandu perlahan moga tak kemalangan.
    cewahhh.
    ;)

    BalasPadam
  34. roxy:

    wow.
    cadangan yg bernas!
    aiyoh.
    kenapa la tak terfikir.
    thanks haha.
    ;)

    BalasPadam
  35. little less conversation:

    haha.
    kojo sonang je tu.
    ;)

    BalasPadam
  36. hahahaha
    ingat aku puji free ke?
    hadiah plz
    hahaha

    BalasPadam
  37. oi oi.. berhati hati memandu.. nanti apa apa jadik diri sendrik yg susah.. kau tak kawen lagik kan.. hilang 1 nikmat dunya kau tak sempat rasa kang.. heheheheheh oleh itu berhati hatilah memandu...

    yipp yipp awaaayyy

    BalasPadam
  38. hans:

    haha.
    okay okay.
    jap.
    nak pergi beli kat pasar minggu ni.
    nak apa?

    BalasPadam
  39. mimie:

    uwaaa...
    jangan doa macam tu.
    wakakaka.
    ;)

    BalasPadam
  40. hi guy,
    pengalaman mendewasakan kita..

    BalasPadam
  41. cara pemanduan yang hebat!


    kenapa?

    sebab yang no 1, 2, 4, dan 5 tu sama je ngan dni.. tapi no 3 tu dni paling geram kalo tak kasi signal... meh nak babap zami... haha...

    pssstt.. dni selalu jadik driver umi dan adik2.. kekadang tengah tdo dikejutnya suk beli gula2? tak ke saket hati.. eiii budakkk cekikkkkk koat2

    BalasPadam
  42. hahaha funny gila tips tu.yg plg best, belok je takyah signal.LOL. hey link me back :)

    BalasPadam
  43. soclose:

    yep.
    pengalaman mendewasakan kita.
    betul.
    ;)

    BalasPadam
  44. dni:

    wakakaka.
    zami awal2 memandu selalu bagi signal walaupun tak belok.
    tapi skrg mcm malas sudah.
    haha.

    eh eh biasa la tu.
    kdg2 malas nak drive.
    penat.
    ahha.
    ;)

    BalasPadam
  45. anis:

    ahha.
    tu bukan tips la.
    lol~
    ;)

    BalasPadam
  46. ya ampon


    ko memang sangat layak jadik driver.
    haha

    BalasPadam
  47. eipul:

    wakakaka.
    tahu takpe.
    ;)

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com