Khamis, 10 September 2009

Lagu Peristiwa Subuh Mengimbas Kenangan

Tabuh berbunyi gemparkan malam sunyi
Berkumandang suara azan
Mandayu memecah sunyi
Selang seli sahutan ayam

Tapi insan kalaupun hanya ada
Mata yang celik dipejam lagi
Hatinya penuh benci
Berdengkurlah kembali
Begitulah peristiwa di subuh hari
Suara insan di alam mimpi

Ayuh bangunlah
Tunaikan perintah Allah
Sujud mengharap keredhaan-Nya
Bersyukurlah bangkitlah segera
Moga mendapat keredhaan-Nya
Begitulah peristiwa di subuh hari
Setiap pagi setiap hari

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Mesti anda tertanye-tanye. Kenapekah? Bagaimanakah? Mungkinkah? Dan segala kah kah kah lagik. Bukan kah kah kah gelak pontianak tuh wokeyh! But kah kah kah imbuhan bagi terma dan syarat kate pertanyaan. Well, aku saje jek selitkan lirik neh. Tak ley ke? Sukati korang la... Huhu. Anyway, this is one of Raihan's songs, entitled 'Peristiwa Subuh'. Da lame da lagu neh. Tyme tuh aku kecik-kecik dan comel-comel dan manje-manje dan gebu-gebu lagik. Aku tak hengat la pulak album yang mane satu. Yeah. Aku antara peminat Raihan and still, I'm a fan of this group. Their songs sound genuine and yet, calm. Bez woh sesekali ku rase teringin dengar lagu-lagu berunsur kerohanian macam neh.

Next. Tadi aku gi buke puase dengan Nan. Kami gi kat Dapor Siam. Kami da tempah meja awal-awal lagik. Well, we arrived there at almost 7pm. As we arrived, we sat down. Waiting for the time. Suddenly, we saw a group of people! What so excited about these people? They are KAB's staffs! I mean, we know them! Aiyoh. Bapak segan! Bukan bapak korang wokeyh? Kat situh ade En Zul, En Anizan, Abang Wan. Abang Epul, Kak Pija, Kak Lin, Kak Shida, Zaki, Tiqi etc... Fuhhh... Letih aku nak taip name mereka tuh. Siape la yang suruh taip neh? Aku laaa... Siape lagik punye blog neh? Ok. Back to the story. Ramai wokeyh! Agak segan la... Kot ye pon mereka nak buke puase, gi r tempat len. Nak salam beramah mesra bertanye khabar berbual bicare segale male lagi memang tak bez. Huhu. Yela. Kot-kot mereka dok pikir yang kami neh sengaje datang tempat yang same dan mungkin konon-konon nak makan sekaki kan? Hey! Hengat kami neh muke penyapu? We lagik canggih wokeyh! Muke vacuum! Ahakz. Fuhhh... Kejam tol aku tuduh mereka pikir camtuh! Abaikan~



p/s: Korang mesti tertanye-tanye ek kenape lak aku dok pegang rambut aku tuh? Kalau tak tertanye-tanye, so, sekarang gi wat tertanye-tanye wokeyh. Aku da bagik pon soalan tuh. Ape lagik? Tertanye-tanye la cepat. Ok. Aku tanye, aku la jawab kan? Well, aku kat rumah neh. Takde makne aku nak gi set up rambut semate-mate nk update blog neh. Ahakz. Tuh r. Tadi tak sempat nak SnapSnap kat mane-mane celah semak... Anyway, hopefully u guys tak bosan la with all the pics in this blog which totally me! Aiyoh... Since this is my blog, it is acceptable if this blog is fulled with my pics rite? Hehe. Jangan marah k? Ti kene jual~ =)

30 ulasan:

  1. ntah nk coment ape la...

    BalasPadam
  2. jh0u: takpe2... at least u leave a c0mment. really appreciate u. =)

    BalasPadam
  3. mksdnye blh comment pape je la.. merepak kat cni pun blh ea??? haha... sy cuma tkt nnt kmu kata sy nie wat kacau je...

    BalasPadam
  4. jhou: its 0k. merepek la sambil makan kerepek. ade kerepek tak? kalu takde, gi beli dulu. huhu~

    BalasPadam
  5. good idea...
    sy ingatkn kmu tanue ada kerepek ke x.. kalo x kmu akan belikan.. mana tau kmu suruh sy g beli...
    kalo cam2 xnk merepek kat cni dh sbb x dpt mkn kerepek...
    hehe...=P

    BalasPadam
  6. haha. w0keyh2.
    mkn la laen.
    huhu~

    BalasPadam
  7. dh lewat x leh mkn dh..
    t jadi gemuk lak...
    haha..

    BalasPadam
  8. huhu.
    really?
    takpe2...
    es0k gi exercise!
    hu~

    BalasPadam
  9. ei.. kmu ni ingat senang e nk kuruskan badan??
    t sy kena g slim kan badan kat kedai yg lect 4p ckp 2.. bankrup sy.. T.T

    BalasPadam
  10. haha.
    takpe2.
    duit ley carik lagik.
    huhu.

    BalasPadam
  11. kalo dpt kurus lg 2 x pe..
    kalo gagal tuk kurus...
    then sy akan jadi SI GEMUK la???
    x nk..
    skrg dh ada org tegur sy gemuk nie..
    huh!!! NO NO NO!!!

    BalasPadam
  12. haha.
    really?
    gem0k kah?
    sy tgk 0k jek kamu...
    huhu.
    0k2.
    ni bkn FB ek jh0u.
    tak psl2 entry neh full with 0ur c0mments.
    ahakz~

    BalasPadam
  13. YE KE???
    HEHE...
    MMG DH XNK POST COMMENT LA..
    HAHA..
    TGGU BLOG BARU LA.. BARU COMMENT LG.. HEHE..

    BalasPadam
  14. lagu tu mendayu menusuk kalbu cam laser!

    BalasPadam
  15. encik ikan bilis: yup. sgt2 menusuk kpd sesiape yg berkenaan. ahakz~

    BalasPadam
  16. lagu atas tuh sgt slalu dinyanyikan kat #sultanz!

    BalasPadam
  17. wah! Teringat aku pernah karaoke lagu ni masa hari keluarga sekolah agama aku. Menang first place lagik. Wakaka.

    BalasPadam
  18. nice blog...
    suka sngat lagu tu...
    lagu tu la yg mmbuatkan aku mnjadi johan nasyid negeri..
    moment yang best....

    BalasPadam
  19. aizul: ahakz! ye ek? x perasan la pulak... =)

    eipul: haha. really? tahniah kat k0. huhu. mmmg lagu neh bez...~

    damha: wah... ade kenangan la ek ttg lagu neh? tahniah la k? huhu~

    BalasPadam
  20. huhu..niesz pminat no 1 raihan since kecik lg tau..
    till now still simpan kaset dorg..

    rindu nk dgr lagu raye from raihan..
    syahdu seh!!

    BalasPadam
  21. niesz: huhu. really? yup. lagu2 raihan mmg simple n nice. sdp didengr. hehe~

    BalasPadam
  22. Peristiwa Subuh tu dlm first album Raihan (Puji-Pujian) kot.. kalo x silap.
    layan gak nasyid ni. sometimes rohani kita kena disajikan dgn lagu2 dakwah juga.

    BalasPadam
  23. huhu
    miss raihan yg dulu2...
    selamat hari raya aidil fitri maaf zahir dan batin

    BalasPadam
  24. ejay: ye ek? 0ic... =)

    fir: yup. ske sgt raihan dulu. slmt ari raye gak!

    farish: hehe. ngant0k ek? lebey kureng r. huhu~

    l0lly: yup. same2 like... =)

    BalasPadam
  25. zami..hahahah..btul la tuh.wat malu aja kn..huhuhu..Sabor aja la..hihihi

    BalasPadam
  26. aku tertanya - tanya kenapa ko suruh semua tertanya - tanya
    haha

    BalasPadam
  27. nan: haha. nak wat cane kan? =)

    hans: saje jek nak men tanye-tanye. =P

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com