Selasa, 8 September 2009

Pengalaman Beli Juadah Buka Puasa Hampir Azan Maghrib



Fuhhh... Hari yang penat. Well, still I manage to post an entry. Just to keep active in blogging. Yeah. Last two months, I didn't have enough time to update this beloved blog. But now, I am so back on track! Although there are lot of works to fetch up, I will try my besh~

Well, today aku ade kelaz kol 2pm-4pm and then 5pm-7pm. Wah! Memang terkejar-kejar aku gi beli makanan tadi. Beli ape ek? Oh... Nasi Tomato. Takde mase aku nak pikir nasi tuh tomato ke kobis ke bayam ke jagung ke lobak merah, yang penting aku nak beli apebende yang ley dimakan tok berbuke neyh! After that, aku larik gi bus stop. Tunggu bus. Bapak lame bus nak sampai! Agak-agak kurang ajar dalam kol 7.05pm, bus pon tetibe muncul. Cepat naek! Fuhhh... Gile hebat aku berebot dengan segale makhluk yang nak naek bus neh. However, aku still kat dalam bus lagik tyme 7.15pm wokeyh. Korang paham tak neh? Lagik 5minit jek nak bukak pose weyh! Huhu. Turun jek daripade bus tuh, aku teroz lari-lari anak coz nak sampai rumah secepat yang mungkin. Sampai jek kat rumah, teruz aku dok atas kerusi. Get ready nak melahap neh. Azan pon berkumandang. Fuhhh... Lega dapat berbuke finally. Yeah. Ini rutin aku setiap hari Selasa. Bayangkan...~



*Sempat lagik aku SnapSnap sebelom solat Asar tadi. Ahakz~

17 ulasan:

  1. woahh, kelas abes kul 7?.. lecturer tak lepas awal ka?..
    my class ends at 6.30 every day, tp lecturer lepas kul 6.10 atau 6.20.. tu pun dah lmbat dah..
    hohoho..

    BalasPadam
  2. hoho.. ciannye class habis lewat.. my class habis kul 5 roughly.. huhu tu pon demo suh wat lab report cpt2.. coz lab assistance sume nak balik kul 4.30.. haha nak pg bazar la kata kn.. huhu

    BalasPadam
  3. najmie: awal? plg awal p0n kua k0l 6.30pm jek. td kua 6.45pm la. s0, mmg kelam kab0t la tadik. huhu~

    ichibn: really? tahniah. T_T

    BalasPadam
  4. nape susah payah sgt nie.. juz berbuka kat luar je la...

    BalasPadam
  5. jh0u: haha. penuh la jh0u. lagip0n din xnk bukak kt luar... huhu~

    BalasPadam
  6. ye ke??
    din 2 mmg...
    haiz..
    ajak la org lain...
    tggalkan din la...
    haha...

    BalasPadam
  7. jh0u: haha. yela2... t sy ajak 0rg len... sape ek? huhu~

    BalasPadam
  8. aku pulak hari ni kelas stat kul 8 karang, habis pukul 5 ptg, non stop. Tak tau lah pengsan ke tak nanti. Haha

    BalasPadam
  9. haha. gile? hamek la... aku spat0t kelaz k0l 8-11pg td. but batal la pul0k. huhu. next week, aku lak yg pengsan... haha~

    BalasPadam
  10. ajak je sape2...
    kan kmu ramai kwn...
    haha...

    BalasPadam
  11. jh0u: ahakz. aiy0h. sbb ramai sgt r xta0 nk ajak sape neh. huhuhu~ =P

    BalasPadam
  12. beb, nasi tomato tu bkn pasal dia ada tomato kan? tp pasal mmg nama dia camtuh kan? hahaha.. tp klako plak aku baca.

    anyway, ni tips utk berbuka kalo tak sempat beli makanan... telan air liur. gulp!!

    BalasPadam
  13. farish: ahakz! thnx~

    ejay: aiy0h... tel0n air li0r? air li0r p0n da kering nk telan... huhu~

    BalasPadam
  14. tu pun jadi satu masalah ea???
    haha...

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com