Isnin, 10 Mei 2010

Aktiviti Berkhasiat Lagi Sihat.

Wah. Memandangkan aku free wal takde kerja masa cuti ni aku habiskan hari hari aku dengan watching movies via my lappy. Boleh? Nak tak nak aku bosan tengok rancangan rancangan kat TV. Tak best tak best. Lagi syok aku download apa apa movies or tv shows from outside. Sila sila kata aku lupa daratan ya memang betol pon. Jom jom tinjau apa yang aku dah tengok bak kata omputeh let's see. Bantai je la.

Stardust (2007)
Okay. Aku tak tengok lagi movie ni at that time dia keluar panggung. Entah aku pon tak pasti kenapa dan bagaimana tapi aku rasa aku tengok The Golden Compass kot masa tu sebab musabab nak tengok Nicole Kidman boleh? Wakakaka. Well. Aku suka cerita ni. Bersepah sepah adegan magic sana sini. That's the best about this film. Sesuai la dengan tema sebagai sebuah filem fantasy. Best best. Plus ada jugak adegan kelakar tahap biawak berkaki lapan seriously aku tak boleh bayangkan lelaki tua tu dot dot dot. Siapa tak tengok lagi boleh boleh tengok.

Sherlock Holmes (2009)
Haha. Haha. Haha. Aku gelak sorang sorang sebab aku rasa macam aku sorang je tak tengok lagi cerita ni. Kesian kesian. Lantak. Another great movie. Aku suka watak Robert Downey Jr sebagai Sherlock Holmes ya sangat sangat menggiurkan. Wakakaka. I wish I was him. Aksi aksi cemas betol betol mencemaskan eh eh takkan pulak aksi aksi cemas betol betol menyedihkan? Bantai je la. Yang penting jalan cerita tak meleret tapi pantas laju vroom vroom vroom. Seronok!

Fantastic Mr Fox (2009)
Okay. Aku nak bangga. Aku rasa takde orang lagi yang sempat menonton this movie. Sebab? Aku rasa macam tak ada tayangan kat Malaysia. Kan kan kan? Ke aku buta hati tak tahu cerita ni ada kat panggung? Sila sila beritahu ye kalau aku salah. Eh eh Fantastic Mr Fox ni merupakan filem animasi yang best gila kau kena tengok jugak! Gila. Filem animasi lain daripada yang lain. Tak sama seperti animasi animasi keluaran Disney, Pixar dan apa lagi aku cuma tahu dua tu je wakakaka. Paling best cuba teka? Ya. Filem ni kelakar gila nak mampos kalau kau gelak boleh jadi gila lalu mampos. Sila layan. What a great movie.


potpetpotpet: Sedang download another movies. Any suggestions?

29 ulasan:

  1. okay, tiga2 tak penah tengok. lagi kesian kan?

    BalasPadam
  2. huhuu..
    stardust a bit boring laa..
    sherlock holmes i xtgk lgi..
    huhuu..
    nak tgk..
    mcm best je..(:

    BalasPadam
  3. suke tgk barbie dan crita yang ala2 princess dan crita mcm shopaholic, the devils wear prada, enchanted...heheheh etc..

    BalasPadam
  4. Tanpa NamaMei 10, 2010

    crite percy jackson..
    (:

    BalasPadam
  5. kasih:
    ahha.
    yes.
    nasib baik ada orang lagi ketinggalan.
    wakakaka~
    ;P

    BalasPadam
  6. rowena:
    ahha.
    really?
    i found it interesting.
    i don't know.
    hehe.
    sherlock holmes seriously best.
    ;)

    BalasPadam
  7. hawa:
    betul betul jiwa wanita.
    bagus.
    keep it up.
    hehe.
    ;)

    BalasPadam
  8. husna:
    oh.
    percy jackson dah tengok panggung.
    ni filem filem tak sempat tengok masa tayangan.
    hehe.
    ;)

    BalasPadam
  9. *aku tak boleh bayangkan lelaki tua tu dot dot dot*

    lelaki tua tu, lembut tapi buat2 ganas dpn anak2 buah die walaupun sebenanye anak2 buah die dah thu yg die lembut ? xD

    hahaa :DD

    BalasPadam
  10. yg dua tu dh penah tgk

    fantastic serigala je blom

    xtau pun wujud cite tu kakaa

    BalasPadam
  11. amelina:
    wakakaka.
    tahu takpe.
    huwaaa~
    ;)

    BalasPadam
  12. qarl:
    zami buat research katanya.
    wakakaka.
    ;P

    BalasPadam
  13. cbe tgk cte ni.. best... Beauty and the Briefcase

    BalasPadam
  14. Wahhhh.. Bagus2.. Cerita yang berkhasiat sumenye.. Heehee.. :)

    P/S: Jgn tgk cite tak berkhasiat okeyhhhh.. ;p

    BalasPadam
  15. aida:
    really?
    tahun bila?
    ;)

    BalasPadam
  16. farhanadr:
    wakakaka.
    yela.
    penuh kalsium, protein, karbohidrat dan sebut je nak apa lagi.
    ahha.
    ;)

    BalasPadam
  17. cik zara:
    lebih daripada kemaruk.
    sawan.
    wakaka~
    ;)

    BalasPadam
  18. huwaaaaaaaaaaaa!! nak tengok yang namber tiga tu huhuuu!

    btw, nice bloglah. nampak kemas weeeee:D

    BalasPadam
  19. cik bunbun:
    hehe.
    thanks a lot dear.
    alamak.
    blushing ni.
    ;)
    eh eh kena tengok nombor tiga tu.
    kelakar gila.
    seriously.
    ;)

    BalasPadam
  20. kalu yg thriller tgk gak tp tgk pada mood..tp biasa crita best je awe simpan..crita transformer + Avatar pun awe suka..ala ada imiginasi pun ok gak..tp macam alien2 tak suka cam angkasa lepas n mcm mengarut tak tgk...heh

    BalasPadam
  21. Tanpa NamaMei 10, 2010

    wah..
    cam besh jewk!!!!

    BalasPadam
  22. hawa:
    ahha.
    yep.
    avatar + transfomer tu kategori mengarut jugak.
    ahha.
    ;P

    BalasPadam
  23. miss lolly:
    biar betol?
    ahha.
    ;)
    jom tengok sama sama.

    BalasPadam
  24. jantan keparat:
    wakakaka.
    seram seram pulak nak taip nama ko.
    ahha.
    sila sila tengok.
    ;)

    BalasPadam
  25. ngarut mksud mcm crita star wars..pastu race mountain..yang ada alien..transformer best sebab dr kecik dah ada crita tu..kartun pun ada..avatar sebab 3D dia menarik

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com