Rabu, 16 Jun 2010

SUKMA 2010: Sambutan Meriah Di Bumi Melaka Bandaraya Warisan Dunia.

Well. Aku nak heboh heboh sempena dengan Sukan Malaysia iaitu SUKMA yang sedang berlangsung di negeri Melaka ni. Ya. SUKMA 2010 di Melaka Bandaraya Warisan Dunia kau tahu. Best weyh.


Aku sempat singgah kat Stadium Hang Jebat masa malam perasmian SUKMA 2010 hari tu 12 Jun. Well. Memula aku agak agak orang tak berapa nak ramai la kan kan kan. Tahu tahu je la sekarang musim World Cup waka waka tu. Haish.


Teeettt!!! Salah. Orang ramai gilosss. Kau tahu jalan raya sesak sampai aku pun sesak nafas tekan tekan brek dah rasa macam tekan tekan buzzer nak jawab soalan haha. Tu la pasal. Aku terkejut Busu hoi. Aku dah sampai kat stadium tu tapi tiba nak cari tempat parking pulak hadoi susah gilosss. Lagi susah daripada kau cari benda tersembunyi kat surat khabar tu weyh. Dasattt tol.


Ramai.


Ramai ramai.


Ramai ramai ramai.


Ramai ramai ramai ramai.


Oh. Aku terlepas performance from Ziana Zain. Haish. Tak sempat nak tengok dia. Dengar cerita dia nyanyi lagu Kalau Mencari Teman dan Dingin. Haaa... Sudah. Aku tak stay kat stadium tu sampai habis sebab dah lewat dowh. Pulak tu aku lapar dan bunyi kriuk kriuk asli mula bergema kat perut suci aku ni haha. Ya aku tak makan malam lagi masa tu. Oh. SUKMA 2010 ni berlangsung sampai 19 Jun 2010 ni maka jom jom support our local sports katanya haha.


Jumlah kutipan pingat pada 15 Jun 2010. Sumber daripada Laman Web Rasmi SUKMA 2010.


potpetpotpet: Tiba tiba patriotik hadoi.

38 ulasan:

  1. ZIANA ZAIN performed dgn sgt hebat dan dashyat..

    bangga anak melaka!

    BalasPadam
  2. Kah kah kah. Sakit ke busu hoi tekan buzzle kat kaki.. Mesti sume dapat jawab, asik tekan buzzle jek.. Wakakaka.. ;p

    Aritu balik pon, melaka memang laa sesak.. Hoho..

    BalasPadam
  3. qarl:

    kan kan kan?
    nasib ku anak melaka.
    haha.
    ;)

    BalasPadam
  4. err... aku pelik dengan acara perasmian sukan kt mesia nie...

    ape kaitan lagu ziana zain - kalau mencari teman & dingin tue ngan semangat sukan ?? pelik ar...

    macam tk kena gaya jer... hahaha... ;p

    p/s: acara perasmian sukan kt mesia mmg pelik !!

    BalasPadam
  5. tetap tak suka melaka.

    tetiba bila tengok rank kedah tinggi lagi dari perlis, dan dan nak mengaku diri sendiri anak jati kedah. kwang2

    BalasPadam
  6. farhanadr:

    tahu takpe.
    melaka memang dah banyak sangat kereta kat jalan raya.
    haish.
    sosak dada den.
    ;)

    BalasPadam
  7. aidy:

    haha.
    ziana zain tu nak menghibur je.
    ada la perbarisan, ucapan semua tu.
    tapi tak ke bosan nak dengar sepatah dua kata semata-mata?
    haha.
    hey.
    world cup tu siap buat konsert artis sana artis sini okay je.
    shakira, black eyed peas dan entah siapa siapa lagi.
    ;)

    BalasPadam
  8. kasih:

    haha.
    takpe.
    zami tetap suka melaka.
    ;)

    BalasPadam
  9. kak ziana tu power.. suara dia bertenaga.. tak salah kot dia wat persembahan kan? ;) lagi pun dia artis Malaysia. kalau dia perform kat acara sukan Indonesia tetiba baru la pelik ehehe


    lariiii ;p

    BalasPadam
  10. hahaha... sah2 la kau layan world cup concert tue siap menari2 je kot tp tak menghayati... adoyai...

    maksud aku di sini...

    kalau world cup concert tue, depa nyanyi lagu yg mmg theme utk world cup tue mcm shakira, kanaan dll... so, terangkat la sket semangat nk bersukan tue...

    ziana zain nyanyi lagu kalau mencari teman & dingin... lagu semangat sukan ke tue ?? pelik ar.. macam dulu sukan komanwel, kan ke ade ella nyanyi lagu standing in the eyes yg mmg lagu theme time tue...

    phew.. panjang lebar aku menaip pepagi buta nie... huuhu... ;0

    p/s: bkn ziana zain yg menjadi pertikaian di sini okey... aku tau kau mmg peminat ziana zain... ;)

    BalasPadam
  11. dni:

    haha.
    kan kan kan?
    give me five!
    cewahhh.
    ;)

    BalasPadam
  12. aidy:

    haha.
    haish.
    oh.
    Black Eyed Peas (BEP) tak nyanyi lagu tema World Cup harap maklum.
    BEP nyanyi lagu2 femes dorang secara medley.
    haha.
    well.
    ;P
    tu semata-mata sekadar hiburan.

    BalasPadam
  13. bunyi kriuk kriuk asli...haha...sengal...klau bunyi waka waka eh eh lg best...huhu..
    Yeay Kedah top 3,keep up the good job, Melaka pun x kurang hebat skit ja nk pintas, jom bersaing scara sihat...tp jmlah pungutan pingat Melaka lg bnyak...apa2 pun majulah sukan utk Malaysia dan hizami...
    kriuk kriuk kriuk...

    BalasPadam
  14. ehh.. td tak sebut pun BEP..
    just sebut shakira ngan kanaan je kan ?? kan ?? kan ???

    hahaha... dah la...
    tak kerja aku esok dibuat kau... ;p

    BalasPadam
  15. firdaus:

    haha.
    hebat seyh wilayah persekutuan tu.
    kagom den.
    ;)

    BalasPadam
  16. aidy:

    sudah sudah.
    tak perlu kot nak gaduh-gaduh pasal ni.
    haha.
    oh.
    BEP tu aku sebut la tadi.
    okay.
    have a nice day!
    ;)

    *nak souvenir ada tak?

    BalasPadam
  17. kalau kau nak, aku boleh je bagi...
    tp, nk bagi cara mane ??
    any idea dear ??

    BalasPadam
  18. aidy:

    haha.
    gurau je la.
    haish.
    takpe takpe.
    simpan la dulu.
    cewahhh.
    lain kali kot.
    ;)

    BalasPadam
  19. simpan ke tak nie ??
    lain kali ?? lain kali nanti takut aku gie holiday tempat lain plak... ahaks... hahaha.... ;)

    BalasPadam
  20. aidy:

    tu la.
    simpan.
    sampai banyak.
    wakakakaka~

    BalasPadam
  21. haish...
    okey, aku simpan satu dulu tuk kau...
    nnt mungkin aku gie melaka ke dlm 2-3 minggu nie, aku bagi...

    otherwise, kalau tak sempat, kau jelah singgah KL otw nk balik TM nnt...

    okey ?? :D

    BalasPadam
  22. aidy:

    haha.
    yola yola.
    haish.
    thanks.
    ;)

    BalasPadam
  23. wahhh meriahnye.. hehee suke2~
    bagus lah org ramai support SUKMA walaupun tgh2 world cup kan kan =D

    BalasPadam
  24. wohooo..kedah ranking 3..
    go kedah!

    BalasPadam
  25. kelantan no 3..okay lah tu..haha

    BalasPadam
  26. nisa:

    haha.
    tu la pasal.
    ramai seyh.
    ;)
    jom jom~

    BalasPadam
  27. zack:

    kan?
    go go melaka!
    haha~
    ;)

    BalasPadam
  28. kembatolo:

    haha.
    nombor tiga sangat.
    ;)

    BalasPadam
  29. SUKMA.......best..hahahaha..tiba2...

    BalasPadam
  30. abg gwa jage sukma
    gyahaahahahahaah~

    rajen siyal

    BalasPadam
  31. amir:

    haha.
    best kot.
    ;)

    BalasPadam
  32. hellioz:

    seriously?
    oh.
    sukarelawan ek?

    BalasPadam
  33. Assalamu'alaikum.Hari tu pegi jugak tapi dah lambat maka jangan harap masuk memang sesak jadi cuma dapat tengok bangunan,orang lalu lalang dan makan asaplah haha.Ada gak tengok ziana zain nyanyi tapi dekat livestreaming secara langsung lagi :).

    BalasPadam
  34. ramai giles org!!haha.. owh,shahir tade. lol! joke,,haha

    BalasPadam
  35. duniafiqz:

    haha.
    tu la pasal.
    haish.
    ramai gilosss orang.
    teruja ku tengok.
    ;)

    BalasPadam
  36. fisha:

    haha.
    shahir mmg takde.
    ;)

    BalasPadam
  37. Tanpa NamaJun 17, 2010

    sukma vs world cup...huhu

    BalasPadam
  38. ramai yg tak tahu hal sukma.

    sbb wc alahai.

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com