Ahad, 19 Februari 2012

Resipi Iced Lemon Tea - Mudah & Cepat

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Semalam aku ikut family aku pergi beli barang dapur kat Tesco. Sambil sambil tu aku ternampak lemon. Cis! Aku tiba tiba terliur tengok lemon tu. So, aku pon ambil sebiji lemon lepas tu hantar kat kaunter timbang harga dia. Diulangi, sebiji je. Nasib baik harga dia cuma 70sen. Haha.

Meet my family members.

For your information, ibu aku yang pakai baju purple tu. Kau agak agak berapa umur ibu aku sekarang? And the rest tu semua adik adik aku termasuk yang tukang ambil gambar ni. Eh. Nampak ke siapa yang ambil gambar tu? Buat buat nampak je la ye.

Siang tadi aku telah menggunakan lemon yang sebiji tu dengan sehabis baik. Nak tahu aku buat apa dengan lemon tu? Sila rujuk gambar kat bawah ni.

Iced lemon tea.

Aku buat iced lemon tea! Gila bersungguh aku sediakan iced lemon tea ni tapi setitis peluh pon tak keluar. Haha. Eh. Macam mana dengan rasa dia? Sedap tak? Okay. Setakat ni je la entri untuk hari ni. So, terima kasih kepada semua yang sudi baca! Errr... Tukar topik nampak?



potpetpotpet : Nak try hancurkan resipi apa pulak lepas ni? Ada cadangan?

27 ulasan:

  1. sakit perut tak minum tuu? hehe!
    nanti kalau gi rumah zami mesti sediakan ek! hehe!

    hmm, resipi ice lemon tea....

    BalasPadam
  2. Buat salad itik keemasa..leh masuk masterchef :P

    BalasPadam
  3. Rasa lemon tea ni suam-suam kuku kann? :D

    BalasPadam
  4. Ice lemon tea diminum waktu musim panas2 gini memang terbaik bro...leh ilangkan dahaga. caya lah zami.

    BalasPadam
  5. dah mula dah!! lepas ni mesti nk buat yg lg best! teruskan!!

    BalasPadam
  6. Kalau minum time musim panas sekarang nie memang best la.. :D

    BalasPadam
  7. >.< dulu kat rumah sewa buat dengan limau nipis je T_T

    BalasPadam
  8. bapak ahh. sebijik ja. mana cukup nak makan.bahaha

    BalasPadam
  9. cube try buat lemon dip....barbequed seafood cicah dlm lemon dip pon sdap gak...

    BalasPadam
  10. Adeyyy...suspen songgoh!Hehe!

    BalasPadam
  11. huuuu...
    Cool~
    dah boleh join masterchef next season nie.. haha XD

    BalasPadam
  12. rasenya lagi sedap kalau stitik peluh lu masuk dalam ice lemon tea tu

    BalasPadam
  13. kenape tak bagi tau rasenyeee.. :)

    BalasPadam
  14. buat lemonade pun sodap ^__^

    BalasPadam
  15. nampak sedap.mesti rasa ia TAK sedap kan kan kan?:P

    BalasPadam
  16. ingatkan beli lemon pastu jatuh tergolek ke apa. haha

    BalasPadam
  17. wa....nak buat gak la lepas nie...heehee...

    BalasPadam
  18. tengok lemon pun terliur. haha.

    BalasPadam
  19. hahaha
    lepas nih buat dkt aku segelas

    BalasPadam
  20. Assalamualaikum. Saya jarang sangat minum Lemon Tea.

    BalasPadam
  21. mcm sedap je air ice lemon tea tuh!
    hmm mintak tolong boleh? boleh tak letak link blog kite dekat bloglist kamu?kita dah letak link kamu dekat bloglist kite dah. :)))

    BalasPadam
  22. kalau buat air honey lemon pun sodap! :)

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com