Selasa, 6 Ogos 2013

Pengalaman Photoshoot InTrend Isu September Ini

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Hari Sabtu (3 Ogos 2013) yang lepas aku dengan gigihnya turun KL sebab dapat jemputan untuk photoshoot. Eh ni bukan photoshoot raya tapi photoshoot untuk satu ruangan blogger dalam majalah InTrend isu akan datang. I was so honored dapat peluang macam ni. Ibarat bulan jatuh ke riba gitooo... Aku kena gerak awal hari tu sebab aku dari Melaka pulak tu aku tak tahu jalan kat KL. Aku gerak dalam pukul 9 pagi macam tu. Masa dah keluar tol tu memang harap kat gps je la. Sesat tu tak payah cakap! Patut sampai sebelum pukul 12 tengahari tapi last last? Pukul 1 petang baru sampai kat studio! Nasib baik blogger lain tak habis lagi photoshoot. Allhamdulillahi rabbil 'alamin jugak masa tu sebab berjaya cari kat mana studio tu berada.

Memang sakit kepala otak cari kat mana studio tu berada.

Masuk je studio aku nampak Ben Ashaari tengah photoshoot pakai kemeja pink dipadankan dengan seluar merah! Kau mampu ke nak pakai macam tu? Haha! Lepas dia dah habis photoshoot kami sempat bertegur sapa seminit dua dan ambil gambar sekeping dua. Ni first time aku jumpa face to face dengan bro Ben Ashaari ni. InshaAllah jumpa lain kali ye?

Dah macam burger dah bila kena himpit dengan dua orang bertulang besi berurat dawai ni!

Lepas tu giliran sorang blogger perempuan pulak. Aku tengok muka dia macam kenal. Tapi takut salah orang pulak sebab tak pernah jumpa depan depan, tengok kat blog dan kat instagram je. Takpelah. Aku pergi mekap dulu. Nak tak nak, relakan je la muka kena tonyoh. Nanti photoshoot barulah nampak comel macam Kak Ton! Dengan harapan dapat hidung mancung macam Kak Ton supaya boleh jadi ampaian sangkut baju sehelai dua.

Dongak ke langit. Dah rasa macam artis David Teo la!

Betul! Dia Shea Rasol! I'm pretty sure hijabistas kat luar sana mesti kenal dengan Shea Rasol ni. Tak dapat borak banyak dengan dia, dapat ambil gambar sekeping dua je. Masa tu giliran aku photoshoot dan dia pulak dah nak balik. Sempat tahan dia kejap untuk bergambar. Yes. Untuk bergambar je! Haha! She is adorable. Nasib baik aku lebih tingi daripada dia, baru nampak macho sikit. Ehemmm ehemmm ehemmm...

Gambar ni takde kena mengena dengan celcom blue. Sekian.

Untuk photoshoot, aku kena pakai apa yang telah disediakan. Alhamdulillah. Semua berjalan dengan lancar walaupun baju yang aku pakai hari tu agak besar sampai kena guna penyepit kat belakang. Nasib baik ambil gambar daripada depan! Kalau ambil gambar daripada belakang? Kita sepit kat depan pulak! Kbai. At the end of photoshoot, aku sempat la tengok hasilnya. Pehhh... Aku sendiri tak percaya bila tengok semua gambar hasil daripada photoshoot tu! Aku dah macam artis korea kot! Okay. Agak over di situ. Senang cakap aku memang puas hati gila dengan photoshoot hari tu, antara photoshoot yang terbaik pernah aku alami. Terima kasih kepada mereka yang berada di belakang tabir, yang telah menjayakan photoshoot hari tu. Thumbs up!

Ni dorang yang bagi arahan duduk macam ni. Aku tak pandai nak posing sebenarnya!

Duduk kat lantai pulak! Ni pose tunggu azan nak buka puasa.

Jatuh cinta dengan diri sendiri! Awwwwwwwwww...


Kak Haizan, bro make-up artist dan jugak bro intern. Nice to meet all of you!

Team photographer of the day yang memang awesome tahap dewa!

Lepas habis photoshoot, aku dengan adik-adik aku dan sepupu aku bergerak ambil adik aku yang lagi sorang kat Shah Alam sebelum bergerak ke Setia City Mall. Sampai sampai je kat Setia City Mall kami terus mula shopping. Tapi aku kecewa sikit sebab tak dapat beli banyak barang kat situ. Ada yang tak sesuai dengan kehendak, ada yang takde saiz, ada yang tak berbaloi dengan harga. Tapi syukur dapat rembat sepasang kasut! Memang puas hati bila dapat kasut tu. Terus rasa macam nak pakai terus kasut tu dan buang kasut yang tengah pakai masa tu. Over tak? Haha!

Mempersembahkan! Selamat menjamu mata masing masing!

Kami buka puasa kat The Manhattan Fish Market yang ada kat Setia City Mall tu jugak. Kenyang gila makan kat situ. Alhamdulillah. Nampak macam sikit sebab kami memang order set untuk 4 orang walaupun kami sebenarnya 5 orang. Tapi bila makan, senak perut nak menghabiskan. Lepas ni order air suam dengan roti kering je kat situ. Tak pasal pasal kena halau balik Melaka nanti! Eh macam mana dorang tahu kami dari Melaka? Eh masalahnya mana ada kena halau? Oh imaginasi rupanya. Kbai.

Bersama sepupu aku (baju warna purple) dan adik-adik aku (selain daripada baju warna purple).


potpetpotpet : Rezeki datang tidak diminta, pergi tidak disuruh.

8 ulasan:

  1. rezeki anda wahai cikgu.

    BalasPadam
  2. kau ni serious sesuai sangat jadi model...muka ada. gaya ada. pergh~

    BalasPadam
  3. perh..artis la..hehhe tahniah bro..;)

    BalasPadam
  4. glamour macam artis, siap masuk majalah... intrend pulak tu..!
    Tahniah eh..semoga terus sukses berblogging ye....:)

    selamat hari raya....:)

    BalasPadam
  5. wargh jelesnya nak photoshot jugak...... haha

    BalasPadam
  6. dari blog je, blogger menjadi femes

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com