Rabu, 7 Ogos 2013

Lagu Raya Baru 2013 - Faizal Tahir, Najwa Latif, Forteen & KRU

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Mata kenyit sebelah pun boleh.

Selamat Hari Raya Aidilfitri! Maaf zahir batin ye? Maafkan andai ada kata-kata atau tindakan yang mengundang sakit hati sama ada sengaja atau tidak sengaja. Maafkan andai ada dosa yang terbit sama ada sengaja atau tidak sengaja. Maafkan andai ada termakan mahupun terminum sama ada sengaja atau tidak sengaja. Maafkan segala kekhilafan aku daripada hujung rambut sampailah hujung kaki, daripada buaian sampailah liang lahad. Maafkan aku sebab panjang sangat bagi ucapan mintak maaf. Okay. Cukup.

Tahun 2013 ni boleh dikatakan banyak jugak lagu raya baru. Kat sini aku dah senaraikan 6 buah lagu raya baru bagi tahun ni. Semua lagu raya baru ni ambil mood happy happy je. No more tears orang putih kata. Kemain tawww quotation daripada orang putih. So far, ni je lagu raya baru yang aku tahu. Ada lagi ke lagu raya baru yang lain?


Faizal Tahir - Syukur

Lagu raya bertajuk Syukur ni merupakan usahasama Faizal Tahir dengan Watsons. Aku tak tahu kenapa tapi video klip lagu ni nampak sangat awkward sebab sambut hari raya kat dalam Watsons lepas tu siap ada penari yang malu-malu nak menari. Heh. On the other hand, pada aku, lagu Syukur ni merupakan lagu raya baru terbaik untuk tahun ni!



iamNEETA, Najwa Latif, Deanna Hussin & Mimie Haris - Hari Raya

iamNEETA, Najwa Latif, Deanna Hussin dan Mimie Haris ni semua artis bawah NAR Records. Nak jimat kos katanya dorang pun bergabung dalam satu lagu raya yang bertajuk Hari Raya. Boleh camtuh? Aku tak tahu yang lagu ni pasal hari raya walaupun tajuk dia terang-terang Hari Raya. Kreatif sangat tajuk lagu raya dia. LOL! Anyways lagu ni memang easy listening.



Forteen - 10 Jari Aidilfitri

Akhirnya! Inilah yang kita mahukan! Melalui lagu 10 Jari Aidilfitri ni kita dapat mendengar nyanyian solo daripada setiap ahli kumpulan, terutama sekali Izzue Islam. Okay. Patutlah dorang tak pernah bagi Izzue Islam ambil part solo sebelum ni. Aku dah nampak sebabnya. Kbai. Tapi takde masalah sangat pun sebab Izzue Islam ada bidang lakonan yang mana ahli lain takde. Teruskan berlakon ye?




Ainan Tasneem - Bersama Di Hari Raya

Disebabkan Ainan Tasneem ni bukan artis bawah NAR Records, dia pun nyanyi la lagu raya sorang sorang. Tak baik tawww tinggalkan Ainan Tasneem nyanyi lagu raya sorang sorang. Takpe. Tahun depan Nan nyanyi dengan abang pulak ye? Haha! Bajet kenal rapat dengan Ainan Tasneem boleh suka suka hati panggil Nan je? Anneyyy, roti cheese naan satu!



KRU - Erti Aidilfitri

Betul ke Erti Aidilfitri ni merupakan lagu raya pertama daripada KRU? Aku tak perasan selama bertahun-tahun KRU dalam industri hiburan ni rupa-rupanya dorang takde satu pun lagu raya? Kalau betul apa yang dikata, tahniah kerana KRU masih lagi diberi kesempatan untuk merakamkan lagu raya. Boleh putar dan dengar lagu raya sendiri je lepas ni.



Bunkface - Anugerah Syawal

Lagu raya paling rock tahun ni! Aku nasihatkan kalau korang tengah makan biskut almond london tolong jangan dengar lagu Anugerah Syawal ni. Aku takut almond dalam biskut tu tercampak merata-rata sebab terkejut dengar lagu ni. Tapi menarik jugak lagu ni bila dengar enam belas kali. Okay. Aku nak dengar untuk kali yang ketujuh belas pulak lepas ni.



potpetpotpet : Lagu raya baru ni sedap ke tidoookkk?

5 ulasan:

  1. lagu raya lama juga lah tetap menjadi pujaan hati q

    BalasPadam
  2. Thanks for the idea :)
    tambah lg satu
    Mark Adam Ft Eyza Bahra WARIS - Salam Lebaran - DJ Fuzz

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com