Khamis, 5 Disember 2013

Cara Ayah Melayan Kerenah Anak

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Tahan nafas supaya perut nampak lebih kempis.

Dah macam bapak orang dah bawak budak-budak ni pergi tengok wayang. Ni first time aku tengok wayang dengan Husna. Sebelum ni asyik tengok wayang dengan kawan-kawan je. So, kali ni apa salahnya aku tengok dengan adik bongsu aku sorang ni. Filem apa lagi yang sesuai dengan budak-budak sekarang ni? Sah sah la filem animasi terbaru daripada Disney, Frozen.

Tengok wayang macam pergi berkelah ramainya.

Siapa ajar selfie ni?

Ke aku yang dah tua sebenarnya?

Filem ni kat IMDb dapat rating 8.1 daripada 10 bintang. Kemain! Memang filem ni seronok ditonton apatah lagi dengan budak-budak macam Husna tu. Tapi aku tak berapa puas hati dengan jalan cerita dia yang terlalu ringkas. Lawak dia pun tak berapa menjadi. Memang sesuai la dengan budak-budak yang belum baligh lagi. Boleh macam tu? Ke sebab aku yang dah tua sebenarnya? Haha! Dah nama pun filem animasi pulak tu daripada Disney? Nak harapkan macam mana lagi? Layankan je la. Babak sedih dia pun pada aku tak berapa menjentik perasaan macam dalam filem The Croods. Pada pendapat aku, The Croods adalah filem animasi terbaik untuk tahun 2013 ni.

Kemain seronok!

Tumpang lip lap lip lap pokok ni.

Dua kali.

Aku tengok dua kali filem Hunger Games ni! Haha! Punya la obses dengan Jennifer Lawrence. Eh takde la obses pun. Kali pertama hari tu tengok dengan kawan-kawan. Kali ni tengok dengan adik aku dengan sepupu aku. Kitorang baru balik daripada KL hantar adik aku yang sorang lagi tu balik UKM. On the way balik tu singgah la Seremban kejap. Nana dengan Kak Zura tak tengok lagi filem tu. Aku plan nak tengok filem lain tapi tak jadi sebab filem-filem yang ada semua macam membazirkan duit aku je kalau aku tengok. Last last aku ambil keputusan tengok Hunger Games untuk kali yang kedua. Tak pulak rasa membazir tengok dua kali filem yang sama? Bijak tak aku? =_="

Future dentist kat tengah-tengah tu.

Sebelum balik kita pose depan kereta aku yang baru lepas basuh ni dan kemudian hujan pun turun dengan lebatnya.



potpetpotpet : Ada masa kita menang, ada masa kita belajar. Takde istilah kalah.

6 ulasan:

  1. untunglah dorang ade orang belanja tgk wayang..yup,the croods memang best! waa..bakal dentist ye adik zami..congrats2

    BalasPadam
  2. wah..zami dh rajin update blog dh ye.. bagus2...
    next week the hobbit...

    BalasPadam
  3. Mesti husna rase mcm nak tulis dlm diary, bukan selalu abg sulung die bwk adik bongsu tengok Wayang. Selalu baibai husna..... Lol~

    BalasPadam
  4. Akhirnya dapat jgk husna tgk wayang dgn abg die. Yeay! Hahaha

    BalasPadam
  5. Haha... Cikgu tu yg dah tua, memanglah jadi tak best tengok movie budak2, haha... Tapi, kadang2 movie budak2 pun, kalau betul2 best, memang boleh nangis jugak kita dibuatnya, haha... Amboi, sampai dua kali tengok Jennifer Lawrence, hahaha...

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com