Isnin, 27 Januari 2014

Grand Prize Winner, Terima Kasih ZALORA Malaysia!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Gigih kemain lepas balik kerja terus pecut ke Kuala Lumpur semata-mata nak datang dinner untuk semua blogger yang join contest anjuran ZALORA hujung tahun lepas. Aku ingatkan contest tu dah dilenyapkan daripada muka bumi sebab lama sangat tak dengar khabar cerita. Tup tup, tanggal 11 Januari 2014 aku dapat satu email daripada wakil ZALORA. Dalam email tu dia menjemput semua blogger yang telah hantar penyertaan untuk contest hari tu datang makan malam bersama Managing Director, Giulio Xiloyannis dan Marketing Director, Luca Barberis. Kemain! Dan malam tu jugak senarai nama pemenang akan diumumkan.

Aku tak tahu nak pakai apa sebab dalam email tu takde dinyatakan kod pakaian. Dan boleh pulak aku tak reply email tu tanya pasal kod pakaian? Nampak bijak sungguh di situ. Last last? Lantak la. Aku bantai pakai cincai boncai bagai si luncak naik kapcai. Mula la tu nak merepek?

Bertolak lepas jam 5 petang, aku sampai dalam jam 7 petang. Alhamdulillah. Perjalanan aku hari tu dipermudahkan. Kanan kiri atas bawah semua mengalami kesesakan lalu lintas. Tapi? Jalan yang aku lalu takde sekilometer pun mengalami kesesakan lalu lintas! Terima kasih kepada waze, salah satu application wajib ada dalam setiap smartphone di muka bumi ni. Sampai jugak aku kat tempat dituju, The Ciao Ristorante.

Sampai sampai je, aku dan kakak sepupu aku, Kak Zura, disapa mesra oleh orang-orang kuat Zalora. Managing Director dia kemain peramah. Terseliuh lidah aku melayan soalan-soalan dia. Maklum je la, semua kat situ jenis speaking london. Kalau aku tahu kena speaking london malam tu, sebelum bertolak tu aku celup lidah aku dengan cheese sejam dua. Kbai.






Alhamdulillah. Kenyang gila makan malam tu, daripada appetizer sampai la ke dessert. Tengok portion macam sikit je. Tapi lepas kenyang macam makan nasi dua kawah. Melebih-lebih nampak? Lepas makan? Tiba la masa yang ditunggu-tunggu, pengumuman pemenang-pemenang contest "Write Your Way To Style" ni. ZALORA. Second runner-up? Bukan aku. First runner-up? Bukan aku jugak. Lepas tu dah kata dalam hati, takde rezeki dah kot. Grand prize winner? Aku? Serious? Ya Allah! Terima kasih atas rezeki ni. Memang masa tu menggigil-gigil tangan nak pergi ke depan.





 



Aku salute dengan usaha dan semangat ZALORA ni. Dorang bukan jemput para pemenang je tapi semua blogger yang join contest ni. Biarpun ada yang tak bawa balik hadiah kemenangan, tapi sekurang-kurangnya perut masing-masing kenyang. Untung la kan? Sebelum balik, kita ambil gambar sebagai kenang-kenangan. Tak lupa jugak nanti nak update kat blog tercinta ni. Anyways, gambar-gambar semua ni adalah ihsan daripada dua orang jurufoto hebat daripada ZALORA. Till the next entry, take a good care of yourselves!



potpetpotpet: Tolong buat contest macam ni lagi boleh tak?

19 ulasan:

  1. wah wah wah..untung zami.congrats hokeh!

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah. rezeki. terima kasih fiza!

      Padam
  2. alhamdulillah menang...tengok kat insta arituh...hehe...
    congrates!

    btw, lama giler x komen...

    BalasPadam
  3. Congrats Zami..nak try celup lidah dalam cheese jugak lah lepas ni..

    BalasPadam
  4. waze apps wajib? ngaaaa banyak kali sesat guna waze. hahah . eh congrats btw!

    BalasPadam
  5. semenjak berbekam kat muka ni . rezeki masyukk. tahniah !

    BalasPadam
  6. tahniah bro........murah rezeki

    BalasPadam
  7. Tahniah! Bertuah sgt zami..grand prize tuh. Hehe

    BalasPadam
  8. Waaaa congratz? Boleh banje kasut x? Hehe congratz abg!

    BalasPadam
  9. tahniah..hebatnya...rezeki awak..

    BalasPadam
  10. Hye, saya suka baca blog awak, baru2 ni saya baru blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    BalasPadam
  11. awesomelah..tahniah yerp.

    BalasPadam
  12. Aku nak join jugak! Hmm makanan nampak mengasyikkan.

    BalasPadam
  13. wahh ! tahniah ea ~ ^_^ follow sini .# ^_^

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com