Khamis, 11 Mei 2017

Iklan Produk & Perniagaan Online Di Blog

Salam.


Alhamdulillah. Usaha dan keringat aku selama hampir 3 bulan ni terbayar dengan melihat pageviews blog Budak Lelaki Sebelah Pintu pada bulan lepas melebihi 140,000. Secara kasarnya, pageviews blog ni telah menghampir 150,000 pada bulan lepas. Satu angka yang aku rasa sangat besar, lebih lebih lagi aku dah lama tinggalkan blog aku ni macam tu je. Tapi sekarang aku sangat bersyukur sebab aku dah dapat rentak dan trafik macam ni. Doakan aku terus mengemas kini blog dengan entri-entri yang lebih bermanfaat, terkini dan juga sensasi.


Jangan tak tahu, blog juga boleh menjadi salah satu platform dan medium pengiklanan dan promosi. Untuk itu, dengan lafaz bismillah, aku membuka peluang kepada mana-mana individu atau kumpulan untuk mengiklankan perniagaan dan produk korang kat blog aku ni. Ya. Blog aku akan bertindak sebagai pemangkin kepada perniagaan dan produk korang untuk mencapai lebih ramai pelanggan serta pengguna yang berpotensi kat luar sana tu.

Kelebihan blog dalam pengiklanan dan promosi

Ada banyak sebenarnya kelebihan menggunakan blog untuk mengiklankan perniagaan dan produk. Antaranya ialah:
  • Bayar sekali, jualan berkali-kali. Aku cuma perlu update satu entri mengenai perniagaan atau produk korang tapi jualan yang korang akan buat inshaAllah lebih daripada satu. Sebab apa? Sebab entri pasal perniagaan atau produk korang dah ada kat google. Siapa siapa pun boleh google dan dapat tahu mengenai perniagaan atau produk korang.
  • Google adalah mesin carian nombor 1 di dunia. Nak cari apa? Semua ada kat Google. Cari la apa apa pun, mesti ada kat google. Jadi kenapa tidak kita mempromosikan perniagaan atau produk kita di Google? Ehhh macam mana? Iklankan kat blog aku la! Haha!

Google sebenarnya memberikan impak yang sangat besar kepada kita. Jika kita tak tahu nak makan mana? Kita google! Jika kita tak tahu tempat apa yang menarik kat sesebuah negeri? Kita google! Jika kita tak tahu macam mana nak kuruskan badan dengan cepat? Kita google! Betul tak? Pendek kata, kita kalau nak tahu apa apa, kita akan google. Kenapa? Kerana mudah, menjimatkan masa dan tenaga serta percuma. Jadi, aku menyediakan perkhidmatan untuk mempromosikan sebarang jenis perniagaan atau produk korang supaya boleh memaksimumkan capaian kepada semua pelanggan dan pengguna yang berpotensi. 

Jika berminat, sila hubungi aku di:

Boleh pm tepi untuk pertanyaan yang lebih lanjut. Terima kasih.

1 ulasan:

  1. woww tak sabar nak baca lebih banyak blogpost yang terkini dan sensasi! hahaha macam melodiii zasss..

    apa2 pun tahniahhh mencapai angka yang besar dlm PV blog ! go go gooo!

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com