Rabu, 2 Mei 2018

Ikon Wanita Melayu - Amy Nurtinie Juara Pencarian Wanita Melayu 2018

Salam.


Tahniah Amy Nurtinie! Tahniah kerana telah dinobatkan sebagai juara Pencarian Wanita Melayu 2018 (PWM2018) yang berlangsung pada 28 April 2018 (Sabtu) di Plaza Shah Alam dan sekaligus menyandang gelaran Ikon Wanita Melayu. Dengan kejayaan itu, Amy Nurtinie membawa pulang hadiah keseluruhan bernilai RM16,898.00 termasuk wang tunai bernilai RM5000, barang kemas Habib Jewels (gold chain with pendant) bernilai RM5000, jam tangan Ice-Watch bernilai RM2048.00 serta hadiah-hadiah lain daripada penaja. Pehhh... Bukan main banyak hadiah dia! Kot kot nak hulur satu dua kat aku pun apa salahnya kan. Orang kata tangan yang memberi lebih baik daripada tangan yang menerima. Haha!


Turut memberikan saingan yang sengit, Nur Fatihah Sazali bergelar Naib Juara yang membawa pulang hadiah keseluruhan bernilai RM11,758.00 dan Alya Abdul pulang sebagai pemenang Tempat Ketiga dengan hadiah keseluruhan bernilai RM9818.00.

Dan sekalung penghargaan buat juri-juri jemputan pada hari kejadian, iaitu, Encik Faizal Hamid (Pensyarah Fesyen UiTM), Puan Rosie Haslinda (Editor Pengurusan Majalah InTrend), Ashraf Dasley (Model) dan Puan Azura Mokhtar (Senior Centre Manager).


PWM2018 ni dibawakan oleh Plaza Shah Alam bersama penaja utama Habib Jewels dan Ice-Watch. Katanya PWM2018 telah menerima lebih 200 penyertaan yang terdiri daripada wanita Melayu pelbagai latar belakang, kerjaya dan pengalaman. Hebat betul sambutan kali ni. Untuk pengetahuan, 3 peringkat uji bakat telah diadakan sebelum 30 orang peserta dipilih untuk ke peringkat separuh akhir. Namun, hanya 12 orang peserta telah dipilih untuk ke peringkat akhir PWM2018.



Antara penaja lain bagi PWM2018 adalah Elianto Makeup, Butik D’Qapas, Parca Apparel, Anytime Fitness, Arco.MY, OC (Original Classics), NR Cosmetic, Ashira Kasih Exclusive, Ani Catering & Wedding Planner, Satay Station, Shaiful Azli Affaley, Loreal by Naluri dan Chriszen Official.

Senarai Pemenang Pencarian Wanita Melayu 2018

Ikon Wanita Melayu 2018
Amy Nurtinie Abdul Aziz

Naib Juara
Nur Fatihah Sazali

Tempat Ketiga
Alya Iman Abdul

Miss Personality
Huda Saber

Miss Photogenic
Siti Raihana Rahamat

Miss Social Media
Nur Ezzeyanti Natasha Norazman








Kepada mereka yang berminat untuk menyertai Pencarian Wanita Melayu ni pada tahun akan datang, boleh follow laman rasmi seperti di bawah:

www.facebook.com/PencarianWanitaMelayu
www.plazashahalam.com
www.facebook.com/PLAZA.SHAH.ALAM
www.instagram.com/plazashahalam

Tahniah sekali lagi!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com