Khamis, 25 Jun 2009

Emosi Tak Stabil!

Kami bakal Cikgu Matematik.

"Kita yang mengawal perasaan. Bukan perasaan yang mengawal kita."

Apekah? Ok. Tadi aku tengok BLOGGER BOY kat 8tv. Kali ni episod 5 lak. Petikan dialog kat atas ni merupakan nasihat Budi. Nasihat Budi wat pelajar gurl ni yang syiok kat die tuh. Adekah patot budak tuh nak pindah-randah gi pusat tuisyen yang len? Semate-mate jelez, dengki, panaz hati dan ketidaksanggupan beliau melihat cikgu Budi tuh skandel-mendel dengan Nina. And! Obvious la sesangat si Nina tuh hot and spicy... [tak sanggup nak skodeng budak tuh syiok sendiri]

Ok. Kembali kepada subjek dan predikat kite di sini, ye, memang sepatotnye dan seharosnye kite yang mengawal perasaan kite. Bukan kite dikawal oleh perasaan. Secare ringkas wal BAMBANG PAMUNGKAS, don eva neva ikot perasaan ye. If we are not capable to handle or manage our feelings ni, kite MUNGKIN NANTI mengambil tindakan yang bodoh dan sekaligus menjadikan muke kite hodoh. Ape yang penting? Bukan kerjesame ye. Sudeh kepade kerjesame itu. Di sini, the important thing is we must know to lead of our own feelings to feel great, to feel passionate about life. Learning to recognize and stay with our feelings is such a valuable moment. We can learn that by feeling something, we don't have to act on it. Otherwise, we can be angry and choose how to respond rather than let the anger control us. Right guys? The more we know how we feel and ways to feel, release, be with, or let go of our feelings, the better we feel about ourselves.

Beliau Bambang Pamungkas yang hangat digembar-gemburkan tadi.

'Mungkin Nanti' ni dendangan Peterpan.

*****************************************************************************

Apekah? Itu adalah intro. Agak panjang kan? Ye. Nak wat cane. Mencurah-curah idea merapu tanpa lemak tepu kat kepale ni. Tak lame lagi aku da nak balik Tanjong Malim la. Lagi seminggu. Mungkin tak sampai seminggu. I feel excited, yet annoying. Excited because I just can't wait to see my friends. Such a long holiday right? Kekawan lak ade yang dok Kelantan, ade kat Pahang, Johor, Sarawak, KL dan sebagainye. Memang tak jumpe la. By the way, there will be new students! Ye, juniors. Excited to see some new faces then.

What about I feel annoyed lak? Why huh? It's all because I sort of heard about what's going on there. Kat Pejabat Kolej Kediaman Aminuddin Baki, UPSI. Ade ke patot? Memang tak patot! Kejam! Oh... Aku dan kawan-kawan aku da tulis surat untuk dok serumah semester depan. But, rejected! Katenye, sebab tak menepati syarat-syarat dan terma yang telah ditetapkan. Pulak tuh, keputusan hakim nescaye muktamad! Ape berok kepade mereke yang bertanggungjawab? Sebelum ni, ok je kitorang wat surat. Da TIGA semester beb kitorang tulis surat skema macam ni. And approved! Tetibe, semester depan lak tak dapat? Memang kebabooom la emosi aku ni! Aku terime dengan hati yang bengkak dan bergunung berapi terbakar berasap serta menggelegak nan mendidih~

p/s: Kepade kawan-kawan aku yang mane aku tak sempat nak hang out or dating dengan korang, aku mintak maaf k? Kekadang kite ade masalah kos, jarak dan mase yang tak menentu dan disebabkan semue elemen tuh, tak dapek den nak nolongnye! Moral of da story, kenang daku dalam doamu! Jugak mimpi korang~

11 ulasan:

  1. Haah. Quote budi yang sangat bermakna. Cute gler. Lalala. Owh, korang duduk satu rumah ea b4 this? Satu rumah terhad bape orang? Best lor duduk rumah. Wakaka. Aku ni ha duduk bilik je. Huhu

    BalasPadam
  2. Epul, memang kitorang dok serumah. Start from sem 2. Kolej kediaman die mcam kuarters la. 1 rumah terhad 6 orang. 1 rumah ade 3 bilik. 1 bilik untuk 2 orang.

    BalasPadam
  3. hi ckgu kt tngah2.
    haaha.cnfrm math aku a je kalao kao jd ckgu aku :P

    BalasPadam
  4. betul tu eika...
    pasti lpas ni budak2 suka blajar math hhuhuh

    BalasPadam
  5. huahua.

    ade plak?

    aku da r neves ni.

    sbb kalu ikot statistik ni, memang cikgu math kureng diminati.

    mampos gue sih! apa harus gue lakukan?

    BalasPadam
  6. just be cool n relax.kne aa lepak.kao kn lki.ala, kalao encem,stdent suke je ^^V

    BalasPadam
  7. buleh ek camtuh?

    aku try~

    tq for da compliment~

    BalasPadam
  8. teringat mase spm dulu..
    kalo wat karangan...
    awal2 wat citer lain..
    pas tu baru wat citer yg sebenarnye..hu3
    ape2 pun relax2..jgn marah2..hu3

    BalasPadam
  9. hehe.

    ye ek?

    bese r tuh.

    nk cukupkan kuota patah perkataan kan?

    weh, gue ngga mara sih.

    huahua~

    BalasPadam
  10. bro, ko blaja katne?
    amek pguruan nih..

    sehaluan la kiter..
    wakakaka..

    BalasPadam
  11. shah... apekah?

    betol ek?

    gue kat UPSI la...~

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com