Selasa, 7 Julai 2009

Kehidupan Sebagai Pelajar UPSI Bermula Kembali


My life as a student begins here...


5th July 2009

Hari ni aku bakal kembali semule ke UPSI. Wah, da lame aku dok cuti, dok kat rumah ni. So, skrg sudah sampai masenye aku kene study balek. Aiyoh. Memang agak keberatan, but, it's my duty. Pepagi lagi aku da bangon. But, hujan turun dengan lebat. Ingatkan nak bertolak awal hari tuh. Terpakse la lewatkan sedikit perjalanan aku ni. So, aku drive dalam kol 10pagi. Hmmm... Agak risau ye. Hujan still turun. Well, memang agak bahaye kekalau drive tyme hujan camni. Takut la sesangat kekalau brake tak makan. Kelaparan la brake tersebut. Kesian gak. By the way, dipendekkan cerita dibantutkan kisah, thank God! Finally, aku sampai ke Tanjong Malim dengan selamat dan bergaye~





Di manekah aku? Ok. Aku kat Poliklinik Syifa. Lokasi lak kat depan Pintu Utama UPSI. Kenapekah aku menerjah tempat ni? Adekah sebab aku sakit menderite tersekse jiwe rage? Tidak ye. Aku teman Ijat [roommate aku] gi hantar kekawan die, Ina dan Sue. Ina terjatuh motor tyme die racing dengan mat rempit! Eh, bukan. Die jatoh tyme wat latihan memandu motor tuh. Ade plak die tersungkur manje tyme buat brek kecemasan. Apekah? Aku lak membayangkan die bawak motor tuh secare terpaling laju sekali dan kemudian, dengan konfiden, die menekan brek secemas yang mungkin. Ape lagi, jatuh tergolek cek mek molek la kat jalan tuh. Kesannye, kaki die bengkak dan luke berdarah. Sian. Pastuh, die kene suntik kat lengan. Now, die dok sakit kaki [jatuh motor] dan juge lengan [kene suntik]. Double the pain~




Pastuh, aku dan Ijat menuju ke Billion. Beli bebarang yang penting untuk membersihkan rumah kami. I'm afraid that the house was like the most hideous place ever. Kotor gile! Bodoh kepade mereke yang bertanggungjawab! Toilet bowl was incredibly ugly! Kekuningan yang melampau dan menjijikkan. Lantai yang penuh dengan kesan-kesan debu dan habuk. Air yang mengalir berwarne perang dan keruh. So, pesanan ni buat Kak Lin yang mungkin sampai mati kerje kat pejabat tuh, "sukati ko je nak dende orang sebab rumah kotor, walaupun pade hakikatnye, rumah tuh da tersedie kotor!". Memang kami bergotong-royong r tyme petang tuh nak bersihkan rumah. Sigh. If only she can see on how hard we cleaning the house. Aku bet die pon tak pernah clean up rumah die macam kami lakukan~








Sesambil ituh, aku grab gak beberape bungkus roti untuk sarapan or maybe supper. Yela, life as a student ni, kekadang tak sempat nak menjamah nasi lemak or whatever breakfast yang heavy ni. At least I will not starve myself~












Antare barang-barang keperluan yang terpakse dibeli akibat rumah yang kotor dan kotor dan kotor. Aiyoh~














Bebarang aku ni pon tak sempat nak kemas. Aku sampai je kat bilik ni, aku terus letak semue barang kat atas lantai, atas meje or in other words, biarkan berselerak je. Huahua. Tak nak kemas lagi because we want to clean up the house first. And after that, aku start kemaz bilik aku ni~










6th July 2009

Wah, kelaz pertame hari ni start kol 1petang la. Huahua. But, I woke up as early as 6.30 in the morning. Memang awal giler. Kalau kat rumah, jangan mimpilah nak bangon tyme tuh! Huahua. Bez gak bangon awal ni. Rase segar dan kemudian, mengantuk~














Tetibe Din mesej aku. Dah boleh amek slip result semester lepas kat fakulti. Aiyoh. Terpakse r aku get ready awal-awal. Bergegas gi fakulti aku, and then, amek slip result tuh. Dalam kol 10.30pagi, aku da sampai kat sane. Selesai. Memandangkan kelaz aku lak kol 1petang, I thought better I went home first. So, aku naek la bus. Alamak! Kene berdiri lak dalam bus tuh. Letih la plak. Tetibe, aku terdengar bunyi ringtone. Dalam hati, "hp sape la ni?", sambil mate aku memandang orang belakang. Setelah beberape saat berlalu, still tak stop ringtone tuh. Aduh. Aku plak macam rase something kat poket seluar aku. Aku kuarkan hp aku, and guess what? It was my phone la! Malu gile aku. Semue orang dok pandang aku. Yela, aku set alarm kol 11pagi, pastuh berkumandang lak lagu 'I Wanna Have Your Babies' by Natasha Bedingfield! Oh my God! Sengal sungguh terase di kalbu~







Aku rindu~

*Nur Husna Qahirah













Sebelum tido ni, aku copy schedule aku kat dalam buku nota yang baru je aku beli tadi. Aku tak sempat la nak print out the schedule, so, aku salin je. Murah dan easy. Huahua. Kalau anda spesies kedekut dan bakhil, try cube kaedah ini! =}











7th July 2009
Korang just bayangkan, aku berebut-rebut nak naik bas ni dengan segerombolan gurlz tersebut? Betape terseksenye hidup aku. Nak tak nak, terpakse gak kan? Kalau tak, cane la aku nak gi kelaz. Kalau bab tolak-menolak ni, same je tak kire lelaki atau perempuan. Semue orang jadi gile nak naik bus. Ade gak suare-suare sumbang yang kate "tak gentleman la lelaki ni, bagi r gurlz naik dulu" dan juge "ladies first" tyme aku nak naik bus ni. Aiyoh. Ade aku kisah ke Joyah, Bedah, Munah dan Salmah? Aku bayar ok nak naik bas ni. So, aku ade hak gak nak naik bas macam kalian. Kalau la aku bagi semue gurlz naik dulu, pastuh, aku nak naik ape? In this case, kepentingan diri diutamakan. Moreover, ade plak orang sewel yang potong barisan. Pure-pure tegur kekawan dorang yang kat barisan depan. Korang ingat korang je ke yang kene gi kelaz, korang je ke yang da lambat nak gi kelaz? Yang aku lelame beratur kat sini nak gi mane lak? Nak gi kelab dangdut ke? Aku pon nak gi kelaz ok!





Wah, aku bangon pagi kol 6 tepat. Aiyoh. Get ready untuk gi kelaz kol 8pagi tuh. Sarapan. Roti dan secawan Nescafe. Semangat berkobar-kobar ni. So, da sampai kat depan makmal, still, lecturer tak datang lagi. Tunggu je r. Almost 30 minutes later, someone told that the lecturer was not coming. And the class then canceled. Wah, bengang gile! Bangon pepagi, tetibe takde kelaz lak. Memang terbakar beb~

19 ulasan:

  1. adik teman pun upsi gak..budak kimia..dah sem 7 kot

    BalasPadam
  2. really? aiyoh. saya sem 5 la~ =}

    BalasPadam
  3. wakakkaka...
    aiyo.. panjang nye kisah idup ko yg selama 3 ari tu.. kelakar plak aku baca diari ko ni..
    mcm² hal..

    so.. brapa sem lg ko ada bro?? tak pe, life as a student best, dah keje nnt len plak kisahnye kan.. life ur life as a student to the fullest beb, sure ko akan miss moment² tu nnt... trust me.. :)

    p/s : perlu ke gambar pose ala² manja utk gambar ke-10 tuh..??

    ahaks... aku semakin suka plak baca blog ko.. keep updating bro..

    adios!

    BalasPadam
  4. woh... sngat menarek... kekeke... best tol ringtone alarm die... hik3...

    BalasPadam
  5. adam: tq. oh. ade 3 sem lagi. haha. pic ke10? sempat lak anda mmengire ye? hehehe. thnx! =}

    arel: tuh bkn ringtone aku. tuh alarm. aku pilih lagu yg pelik2 sket sepaye dpt bangon. tak sangke plak aku lupe nak off alarm tuh. malu seyh! huahua~ =}

    BalasPadam
  6. gmbr spuluh tu comel.mcm adek die ni.hehe

    BalasPadam
  7. Assalamu'alaikum..'best' pulak baca turutan peristiwa dari hari pertama sampai ke3..pepon belajar bersungguh-sungguh..

    BalasPadam
  8. adik: ade la plak. =P

    afiq: y best tuh mcm laen je bunyinye?

    BalasPadam
  9. have fun. study btol2. nnt jadi cikgu best2 :>

    BalasPadam
  10. wah...cool layout...
    mane ko jumpe ek layour yg mcmnie?
    nak tukar la tp, i don't know where to google it..
    aduh!!
    teach me teach me!!
    tell me tell me!!

    BalasPadam
  11. salam zami..slmt kembali ke skola..hehe

    BalasPadam
  12. to ted: of coz i will.

    adie: haha. try taip 'free blogger template' r.

    reen: ye. mmg bez kot~

    =}

    BalasPadam
  13. comelnya dia... hehe
    anyway, enjoy ur campus life bro!

    BalasPadam
  14. ejay: gile comel? hahaha. =P

    BalasPadam
  15. Aku dapat baca kisah hidup ko je. Gambar tak dapat tgk. Tenet kolej ni suwey lah. Haha. Aku pun belum amek result lagi ni. Nanti dulu r. LOL

    BalasPadam
  16. eipul: oh. alo. xdpt tgk pics la? agak kureng menarik la t. hehehe. =)

    BalasPadam
  17. Huhuhu..
    memg penat bersihkan uma baru..
    budak2 yg guna kan sem lepas mcm hampeh..wahhaah

    BalasPadam
  18. tengku: rindu? sian. =}

    kotak hati: haha. ta0 xpe. =}

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com