Ahad, 12 Julai 2009

Pengalaman Belajar Di UPSI, Perak



Ello. Agak menarik bukan bas yang aku naek neh? Huahua. Neh bukan bas persiaran ye. Neh merupakan bas yang mengangkut bebudak UPSI daripade kolej kediaman teroz ke kampuz. Seperti biase, neh la bas yang aku naek setiap hari aku nak gi kelaz-melaz. Bas neh la merupakan saksi aku dok berebut nak naek bas, aku berdiri sambil terhuyung-hayang, aku terlelap secare automatik dan sebagainye. Aiyoh. Malu siot~



Neh merupakan laluan aku nak gi Taman Universiti daripada Kompleks Muzik yang mane jaraknye same seperti anda berlari 4X400meter, which, 4 tuh mewakili anda sorang je! Wokeyh? Adekah anda mendapat gambaran ituh tadi? Make, matilah anda kepenatan...



Neh dalam kelaz Ordinary Differential Equation. Aiyoh. Bez gak kelaz neh. Cume, lokasinye yang jaoh agak menguji ketahanan jasmani, emosi, rohani [takde kaitan dengan mane-mane makcik yang ade di dunie neh] dan intelek. Huahua.



Wah, neh kelaz Inorganic Chemistry! The lecturer was originally from UTM. Die baru jek transferred here. I forgot his name. But, he's fun! Sempoi giler... Ade plak aku jadi technician tyme neh. Die tak tahu how nak pasang bende-bende tuh. So, aku konon volunteer gi tolong him to set up the laptop, the projector or things whatever people called. Aku pon tak tahu menahu pasal menatang neh. I mean, langsong tak tahu! Naseb bek menjadi. Fuh... Lega giler.



Apekah? Neh bukan kaki si arwah Michael Jackson. Neh adelah kaki aku yang bergoyang-goyang sambil berpusing-pusing manje. Kenapekah? Posisi neh dilakukan atas dasar kebosanan yang teramat ketare sewaktu sesi pembebelan berjalan secare langsung. Aku ngantok la.



Bile la duit nak masok neh? Nak beli kasut baru r. Da buruk suda kasut ni. Aiyoh. Duit, duit, di mane ko duit? Aku tao la ko dok kat dalam bank, so, tak reti-reti ker nak masok dalam akaun aku tuh?



This is Bangunan Kaca, located at Proton City. Wah, memang totally kace r! Kalau korang baling batu kat bangunan neh, konfiden retak seribu la. Aku tak perasan pon kewujudan bangunan neh, until one of my lecturer told me in her class. Die terpakse berkejar daripade Proton City neh dan teroz ke kampuz for her next class. Sian ok! Jaoh giler...



Sempat la plak aku posing kat sebelah datok harimau neh. Aiyoh. However, ade plak bunyi hon kerete yang lalu kat situh. Huh, ko pekedehal Boyot? Aku ade kacau reban ayam serame ko ker? Hmmm... Dialog neh adelah rekaan semate-mate je. But, kenyataannye, aku lari masok dalam kerete dan teroz drive balek ke kolej kediaman disebabkan kemaluan yang teramat. Huahua. Kesimpulannye, aku merupakan anak teruna yang pemalu lagi sopan~



Air feveret aku ialah teh o ais limau. Hehehe. Simple je. Sedap dan senang nak dibuat. Hari tuh, aku celebrate besday Abang Nan kat restoran Dapor Siam. 9 Julai 2009. Wah, Abang Nan sudah tua yang teramat ye! So, jangan nakal-nakal k! Hahaha. Lupe la plak berape umor die yang sebenar ek? Hahaha. Thanks la coz tyme tuh Abang Nan belanje aku dan Ijat makan. Apekah? Bukankah sepatotnye sebaliknye? Anyway, hepi besday! May all your wishes come true!



Sempat gak aku singgah KFC neh. Kekadang, bez gak gi sini. But, not everyday la. Giler ko nak curik duit bank mane? Anyway, aku nak makan Toasted Twister tuh. Aiyoh. But, da habez la pulak tyme tuh. Out of stock la pulak. Keji tol. Memang ramai sangat orang gi KFC hari tuh. Aku tak tahu kenape dan bagaimane perkare tuh ley terjadi. Adekah mereka dengki dan iri hati dengan aku lantas mereka order kesemue twister tuh? Hmmm...



Tadi, aku gi terjah pasar malam kat pekan Tanjong Malim tuh. Da r sepanjang hari neh dok hujan je. Bayangkan, tak nampak pon encik matahari main cak-cak kat celah-celah awan kumulonimbus tuh! Suram dan tak bermaye la hari neh. Demam kot encik matahari ituh. The whole day was like mendong je. Anyway, kat pasar tadi, memang ramai giler orang r. Yela, takkan ramai giler binatang pulak? Aiyoh. Aku beli popia basah, air kelape dan juge Yong Tao Fu. FYI, aku beli Yong Tao Fu tuh dalam RM8 weh! Giler mahal serte tamak~



Jom melintas. Tengok kiri. Tengok kanan. Tengok depan. Tengok ape lagi? Melintas r! Da selesai pon shopping kat pasar malam yang mule dibuke pade sebelah petang dan lebey tepat jike dipanggil sebagai pasar petang sampai ke malam. Kan?



Da ngantok la. Aku post entry neh pon da nak kol 4pagi weh. Lewat tuh. Hari neh hari minggu. So, aku nak bangon lewat! Eh, bukan hari lain pon bangon lewat ker? Aiyoh. Tak keysah la. Yang penting, keep in touch guys! =}

19 ulasan:

  1. mesti ko tengah tdo lg skrg ni kn??
    ko UPSI ek?amik kos per?

    BalasPadam
  2. Tanpa NamaJulai 12, 2009

    subjek2 ko cam aku je..d.e aku da amek..tp inorganic chem aku x amek..amek o.c...a'ah..ko kos ape nih??

    BalasPadam
  3. putra: haha. aku da bangon neh! =}

    arjuna: salam kenal. =}

    iekyn: same ek? mungkin kot. aku amek matematik r. minor kimia. hang amek pe? =}

    BalasPadam
  4. Tanpa NamaJulai 12, 2009

    chemical engineering..haha..

    BalasPadam
  5. bestnye. windu time study.

    BalasPadam
  6. iekyn: haha. adek gurl aku pon amek kos tuh. die kat uitm shah alam skrg. ramy gak yg amek kos tuh ek? hmmm... =}

    ted baker: rindu, jgn x rindu. hehe. kite xkan dpt menghargai pkr yg ade kt dpn mate kite selagi pkr tuh tak hilang. kan? =}

    BalasPadam
  7. wah syoknya rentetan hidup ko. hehe.

    BalasPadam
  8. eipul: anda ape kurangnye. =)

    BalasPadam
  9. smpat lg pose hehehhe..kasut cntek:p

    BalasPadam
  10. anak teruna yg pemalu lg sopan...
    hurrrmmm..
    we'll see that!

    BalasPadam
  11. ejay: anda kureng pasti? aiyoh. yakinlah~ =P

    BalasPadam
  12. eh bro..
    dok upsi ek?
    aku slalu gak turun tg malim.
    ada pak cik kat ctu..
    kalo aku turun, leh la lepak2..

    BalasPadam
  13. ya. dok upsi. hehe. oh? pakcik situh? hehe. tg malim x bez pon. xd tmpt nk lepak~ =P

    BalasPadam
  14. memang penat tunggu bas..
    saya nak g kampus kene naik bas..
    jarak perjaanan 40 min..
    waaa..
    x sanggup dah..

    BalasPadam
  15. ktorg kt usmkk ni jalan kaki je pi class..kampus n kolej dalam satu kawasan..alhamdulillah laaa..hehe

    BalasPadam
  16. kotak: really? kire aku agak bertuah gak r. lame tuh 40min. hehehe.

    reen: ye ek? baguz r tuh. hehehe. jelez neh. =}

    BalasPadam
  17. nk pinjam kasut
    wakaka

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com