Jumaat, 17 Julai 2009

Tak Puas Hati Betul!

Rabu :15 July 2009:

Aiyoh. Kali neh entry aku berbaur ketidakpuasan hati yang melampau serta membuak-buak ye. Apekah? Hmmm... This weird moment was happened in one of my class. Kelaz for Pengujian, Pengukuran dan Penilaian Pendidikan (4P) kat Tadahan Utara 6 (TU6), pade jam 8-10malam. Hmmm... Cane nak start ek? Agak kekeliruan ye. Anyway, tyme dalam kelaz tuh, PM Dr Siti Eshah tuh nga bincangkan antare cara kaedah bagai dalam membuat ujian. Antarenye kite bagi skala, mungkin seperti 1 hingge 10. So, the lecturer bagi contoh la situasi like the guyz beri gred kat sesetengah gurlz.

"Agak-agak la ek, ko nak bagi Peah tuh bape?"
"Aku bagi 5 je la. Biase je tuh!"
"Eh, aku bagi 8, ok? Merembez tengok hidung die tuh!"

Sebagai contoh je. Then, she asked the gurlz "apekah perkare yang anda sekalian tak gemar kat lelaki-lelaki sekalian?" and at the same time, the guyz remained silence. The gurlz said "rokok! berbau la! busuk! tak wangi! benci! hate! dan selebihnye!" dengan yakin dan bersemangat waja. Aku tak terase apetah lagi teruja, because I'm not a smoker.

By the way, lupe nak gitao tadi. The seats were divided into two side. The right and the left. SO, 3 guyz tadi dok belah kiri, and the rest, 4 all of them, dok kat kanan lak. Aku di kelompok kanan itu ye. Afdhal serta berkat katenye. Maka, bersambung kejadian tadi, the lecturer tanye la plak pendapat guyz neh "ape plak yang anda tidak minat pade gurlz yang berkenaan?" secare berbudi bahase. Tetibe si M (bukan name sebenar, tapi tuh adelah huruf pertame name sang monyet ituh) berteriak "tak suke make-up! tak natural! plastik!" dan jelas menunjukkan betape longgar skru kat kepale hotak beliau. Ape lagi, bergema la laungan "booo" kat dalam kelaz tuh. Anyway, si M ituh dok kat sebelah kiri, the left side. Pastuh, the lecturer tanye lak the guyz on my side. Aiyoh. Kami agak kemalu-maluan ye. Agak tidak adil untuk memberi penilaian terhadap mane-mane manusia kat dunie neh. We ain't perfect right? So, memang kami takde jawapan nak diberi. Kami senyum dan ketawe je. Tetibe...

"...............................................!"

Jangan tanye kenape aku hilangkan butiran patah kate makhluk huduh ituh. Disebabkan lawak hanjing die tuh, suasane jadi weird ye kat situh. Si M yang sengal ituh cube melawak dengan menggunakan idea bodoh die tuh. Make, bebudak neh gelak la. So, memang si M ituh adelah spesies monyet tertua (berdasarkan raut wajah die yang sejibik macam monyet nak mampos) serte terbodoh (based on lawak-lawak serta daye mencapub die yang maksimum) di dunie dan alam semesta. No wonder la, his muke=perangai=otak=buruk seburuk-buruk buruk giler!

*Mood aku da ok sekarang, but, I still hate that stupid hideous guy~


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Jumaat :17 July 2009:

Aiyoh. Agak kesunyian hari neh. Ijat gi KL. Die gi tengok SHOUT Awards tuh. Aku malaz nak gi. So, aku stay je kat kolej neh. Ade banyak giler kerje yang aku kene siapkan. Lab report serte exercises which given by those lecturers. Terbeban kepale hotak neh. Aku makan megi dan minum Nescafe je for my dinner. Takde mood nak gi keluar. Anyway, petang tadi aku gi library. I just wanted to finish up my lab report Organic Chemistry tuh. So, aku discuss dengan Din, Intan, Pija dan Amalina. Aiyoh. Susah nak mampos! Kami wat experiment tuh walaupon kami tak belajar lagi chapter tuh. Giler tak? Tuh yang kami a bit konfius-mius serte agak keliru dengan tujuan serte segale-male objektif yang cube dicapai. Apekah? Anyway, nak tak nak, terpakse gak aku siapkan lab report yang aku tak paham langsong. Aku akan cube sedaye-maye untuk mencurahkan idea auta-mauta sebanyak yang mungkin. Wish me good luck k~


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Snap Snap In My Life

Wah, sempat lagik aku dok wat menatang neh dalam lecture. Huahua. Korang mesti tertanye-tanye kan dari mane datangnye those accessories tuh? Tuh semua ade dalam case aku. Menakutkan...~


Nota 4P yang sempat aku salin tyme tuh. This is my hand-writing. Huahua. Even my writing looks childish. Apetah lagi pemikiran aku...~


Neh plak merupakan salinan nota Inorganic Chemistry yang aku sempat copy. Ade gune terms aljabar la pulak... Hebat tol!


This is the eclipsed conformation of ethane. This was easy. You guys should see the rest stuff. Menakutkan...~


Nga dengar explanation from lecturer about how to handle the experiment neh. Berputar kepale hotak tyme neh. Amek mase gak r. As a result, experiment tuh tak sempat nak habiskan, terpakse sambung next week. Fuhhh...~


Jom dengar lecture yang kureng menarik neh! Adekah mereka tertidur? Tidak ye. Mereka nga salin note tuh...~


Aku gi cari reference books, nak cari some information for the lab report. Payah giler! Buku je banyak, yang ley gune, I mean yang sesuai dengan ape yang I want, takde dong!


Nampak macam banyak giler buku-buku neh, but, tak jumpe pon buku yang ley dijadikan sumber. Hmmm...


Wah, rajin tol kalian meminjam buku! Terpakse aku beratur neh... Aiyoh. Agak kebosanan. At last, aku pinjam buku tuh keesokan harinye. Anyway, nih secare mesin.


This is Kaunter Sirkulasi. Bayangkan! Kakak neh tengok je kami beratur kat mesin tuh tanpe rase bersalah. Adekah jawatan beliau cume perlu menongkat dagu di atas meja? Die dibayar untuk ituh? Nenek aku lagi hebat kalau camtuh. Siap ley tido lagik!


Another situasi beratur. Aduh! Tak larat la nak dok rapat-rapat dan pastuh, jalan macam penguin... Huh?


I was in a skema outfit. Aiyoh. Betape nerd diri aku kini! Fuhhh...~


Banyak giler orang berniage kat depan kampus neh. Macam-macam ade! Memang bebudak neh owez singgah kat gerai-gerai kat situh.


Aku gi makan kat Dapor Siam. Lagi. Aku order untuk yang ke-jutaria kali air Teh O Ais Limau. Now, aku ade ulser mulut. Sakit giler bibir aku!


One of my favorite dish there. Nasi Goreng Thai. Bez woi!


Huahua. Aku makan megi for the first time since I got back to UPSI neh. Kehidupan di universiti takkan lengkap tanpe memakan megi tersebut! Kan?

14 ulasan:

  1. zamie..dun angry..juz 4get it..be happy!!!

    BalasPadam
  2. cantik hand writing u..
    4P i dapat A..(cis, nak gak gtau tuh!) ahaks~

    BalasPadam
  3. jhou: haha. i'm hepi n0w! =}

    izzah: really? thanx. =9

    BalasPadam
  4. cool ler...
    nasi goreng thai tue nampak sedap giler

    BalasPadam
  5. fir: haha. neh c0ol la. ya. memang sedap~ =9

    BalasPadam
  6. Saya penah amek paper ni masa kat USM dolu2...
    chantek toolisan anda!!!

    BalasPadam
  7. xbaik kutuk2 org.nnti kita same je ngn dia.biar tuhan je yg blas semua perbuatan M 2.he3

    BalasPadam
  8. iman: oh. anda guru gak ek? ke sesaje amek paper tuh? hehe. neway, thanx! =}

    frienz: ya. i n0e. aku x pat0t kut0k die. tapi itu gambaran perasaan aku tyme kejadian tuh berlaku. n0w, i'm 0ver it. da 0k. thanx gak! =}

    BalasPadam
  9. tulisan anda sudah berubah lor..
    siyes...better i think..

    BalasPadam
  10. die: really? huahua. =}

    BalasPadam
  11. aku hate organic chem. huhu.
    weh, shout awards best ek? bunkface menang besar. wuhoo!

    BalasPadam
  12. marah sgt nampaknya dia...
    cool bro!

    BalasPadam
  13. eipul: x tgk. dgr kat radi0 jek. yep. tahniah kpd bunkface tuh~ =9

    ejay: haha. awal2 jek. =9

    BalasPadam
  14. uhuk...uhuk..
    terbatul-batuk aku baca entry ko kali ni...
    berpinau-pinau mata aku nak bace artikel ko yg panjang ni... hehe..
    tp agak menarik la life ko nih...
    abis sumer detail ko kasi kluar eyh, tak tgal skit pon ke..? ko ada bwk recoder ke utk rakam sumer benda ni..?? musykil aku..

    hehe...

    apa pon, sentiasa coolness bro.. jgn tensi2 sgt.. tak elok.. wah.. jd pakar nasehat plak aku!! :P

    p/s: sesekali pakai skema ok per.. nnt dah keje lg la.. setiap ari nak kena skema.. lg tensi..

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com