Jumaat, 23 Oktober 2009

Tunggang Lalu Terbalik Hidup Ini

Aku tengok aku. Ko tengok aku. =)

Tema: Hujan
Wah, hujan lebat betol petang neh. Sejok jek rasnye. Kadang-kadang bez gak hujan tyme petang camneh. Sangat menggoda keinginan tidur aku. Haishhh... Hujan oh hujan, kenape engkau turun? Camne aku tak turun, katak tuh panggil aku ong ong ong! Ahha... Masalahnye, katak panggil Encik Ong, bukan hujan kan? Wah, apekah? Anyway, aku baru jek hantar borang nak dok kolej semester depan kat pejabat tadi. Lalu ku redah onak duri, wah, aku redah jek hujan tuh. Ye r. Dengar cite, hari neh last day hantar borang tuh. Kalau tak hantar, matilah aku nak merempat kaki lima mane weh semester depan? Yup. Aku malas nak dok luar. Tak bez. By the way, aku hantar sekali pakej borang Ijat, Din, Zam dan Aca. Haha. Sebab? Ijat gi jumpe keluarge die. Keluarge die ade datang sini tadi. Tak dapat die nak gi hantar. Din pulak aku tak tahu konsep die kenape. Abaikan. Ahha... Takde la. Die busy kot dok kire duit Siswa Niaga KAB tuh. Banyak tol masalah nak kire sume tuh. Akibat pengurusan pihak atasan yang kureng mantap. Zam dan Aca pulak dok kat UPM tuh. Diorang join program pertukaran pelajar semester neh. Cume 1 semester jek pon! Ahha... Semester depan da masok UPSI semula. Kan? At least, dapat gak korang merasa dok kat UPM tuh. Aku jek stay kat sini sampai la graduate 2011. Lame lagik tuh! Huaaa...

Tema: Teruja
Apekah yang akan korang lakukan bile korang tetibe rase teruja, gembira dan tak sabar-sabar jek? Adekah berlari? Mungkinkah berjogging? Atau bersenam? Baring? Tido? Ape-ape je la yang korang lakukan ek... Well, aku tetibe agak teruja wokeyh coz this Saturday and Sunday I will be at Kampong Menteri, Kuala Sepetang, Perak. Last semester I was involved in Bakti Siswa and kami wat kat sane. Ya. I forgot for how long I've been there. But, it was totally unforgettable and now, I'm so excited to be back to that place. Nak jumpe keluarga angkat aku tyme kat sane, keluarga Puan Noridah binti Md Rose. Masakan mak memang best woh. Also, I want to see the lil bro Akim...

Adik Akim. =)

Tema: Matilah
Biase tak dengar term tuh? Ahha... Kenapekah? Yup. Sekarang wabak demam finale sudah menular dalam kalangan pelajar-pelajar IPT di seluruh negara. Hamek! Da nak finale sudah! Haishhh... I must get the best out of me! I wish for that! So, pandai-pandai la korang wish me the best k? Wish me lah... Ahha... And also, I want to wish the best of luck to all of my fellow friends in finale. May we reach for the stars! Wah... Jangan malas-malas wokeyh? Kasihanilah buku-buku, nota-nota, latihan-latihan dan pen kertas yang merindukan anda. Paling penting, for sure takde yang lagik penting, anda perlu katakan taknak kepade FACEBOOK! Aku? Entah. ;)

p/s: Don't let the silence do the talking! Plus, hepi besday to Intan Naszlin binti Hussin (22 September)~

Sudah tua. ;)

21 ulasan:

  1. sama2.finals coming up..nak katakan xnak kat Facebook..tapi tempting sngt..haih..blogging perlu kata xnak juga..lehat la keadaan..tema hujan sngt betul..selsema dah pown..haih...All the best to you yeah!!!

    BalasPadam
  2. ohhh..untuk katakan x nak kepada facebook teramatlah payah dan susah..huhuhuhu

    BalasPadam
  3. nabil: kan? susah t0l nak st0p fb neh. haishhh... aku baru jek baek daripade demam. haha. naseb bek kejap jek. well, skrg cuaca tak menentu... =)

    afif: ya! susah teramat. tapi kalu tak try, matilah tak study. ahaha~ =)

    BalasPadam
  4. oik oik.

    haha, kawan ko dapat masuk UPM satu sem? Haha.
    Dia belajar kat fakulti pendidikan la nanti ea?
    LOL

    BalasPadam
  5. epul, bkn nanti la... da mas0k p0n. haish... da nak abez p0n. tapi d0rang kate bkn bwh fakulti pendidikan. ahaha. tapi d0rang amek chemistry~ =D

    BalasPadam
  6. zamie, gud luck 4 final!!

    BalasPadam
  7. kuala sepetang?
    waaa...dh dkat dgn kpg zack dh tu...
    15 minutes jew...
    ermmm...=(

    BalasPadam
  8. lame x cycling keliling kg ngan my sis...mmm...

    BalasPadam
  9. tajuk entry tak boley blah...!

    huhu

    BalasPadam
  10. yeah..

    demam final exam melanda

    nseb bek exam jarak2... relax sket

    hizami, ur prog bond dgn KPM ke x?

    BalasPadam
  11. zack: da dkt ek? ahha. nape x gta0? ley dtg raye deepavali kt umah anda. =D

    BalasPadam
  12. farish: akukah? ke budak tuh? ahaha~

    BalasPadam
  13. adie: yela. skrg da ade kete kn? mane smpt nk cycling. ahha~

    BalasPadam
  14. ejay: ahha. saje jek nak tarik perhatian khalayak! =D

    BalasPadam
  15. karl: takde r. huhu. pr0gram k0lej kediaman. =D

    BalasPadam
  16. hahahhaa...
    sori la, sy xwat open house tuk deepavali...
    wakakakakakka...
    aha..dkat jew...umah sy kt changkat jering...
    thu x?wat2 tahu la erk...

    BalasPadam
  17. 0wh.
    tak wat ek?
    ala.
    huhu.
    mmg tak tahu p0n.
    bkn 0rg perak.
    ahha.
    ti bg r peta~

    BalasPadam
  18. huhu...
    bereh...nnt nk mai perak rojer r zack...
    tgk sunset kat kole sepetang...
    hahahahahhahaha...

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com