Isnin, 12 Oktober 2009

Edisi Sakit Hati Sekali



Ape aku nak cite neh? Hurmmm... Jap. Nak pikir sat... Okay. Da tao da ape nak cite kat korang sume. Well, petang tadi aku gi beli bebarang dengan Din, Kerry. Kami bertiga pergi ke kedai biase dan kami beli bebarang yang biase. Semua serba biase jek. Tetibe, terjadiklah kejadian yang luar biase. Hahaha. Segan pulak nak gitao. Apekah? Kereta terkunci! Aiyoh. Sangat menyakitkan hati wokeyh. Kereta sebelom neh berkunci tyme kami keluar gi beli bebarang tadi. After that, kami pon masokkan bebarang tuh kat dalam bonet kereta. Wait. Kami tak bukak kunci kat depan or kat mane-mane pintu. Aku terus jek bukak bonet kereta. Selesai masokkan bebarang, aku tutup bonet. Dengan keyakinan terunggul! Weh, aku letak kunci kat bonet la tadi! Hey! Bukak balik! Boley ke bukak? Komfem tak boleh. Dah name pon terkunci! So, mula la aku jadik gabra, gubra, gugup, gagap dan ape-kejadah-aku-pon-tak-paham selama beberapa minit kemudian. Setelah puas meracau dan memukau, kami pon gi kat ade satu kedai kat situh. Bukan nak beli eskrim Cornetto ke hape, but, kami nak pinjam pembaris besi wooo... Huhu. Kami nak ukur pe lak neh? Hey... Aku nak wat aksi curi kereta sendiri neh. Hahaha. Then, aku dengan konfiden menerajang serta menjolok pintu kereta tuh. Aiyoh. Tak boleh pon! Asal aku tengok orang lain buat senang jek? Hurmmm... Suddenly, kami nampak la ade seorang pakcik neh dok bagi arahan dari jauh. Kami pon tak paham ape arahan die tuh. Yela, kami tak belajar pon bahasa isyarat. Yang pakcik tuh konfiden bagik arahan tuh apekedehal beliau? Okay. Aku appreciate semangat die nak tolong aku. But, kenape die taknak bangon dari tempat duduk die tuh dan datang ke tempat aku neh? I mean, come on lah. Dekat jek wokeyh. Takkan nak suruh aku dukung die pulak? Well, setelah kami tak paham ape menatang pakcik tuh nak sampaikan, die suruh kami ke sane pulak. Okay. Aku nervous gak neh. Aku ngan Din pon gi la menuju ke tempat pakcik tuh.


Aku: Ye pakcik.
PC: Da dapat bukak lom?
Aku: Pakcik da nampak ke kitorang melompat kegembiraan tadi? Tak? Haaa... Komfem la tak dapat bukak lagik. Huhu.
PC: Ko gi bukak getah die dulu. Pastuh baru la ley bukak.
Aku: Oh. Ye ek? Hurmmm... Tadi da try masokkan pembaris tuh, cume takley bukak kunci jek lagik.
PC: Kalau pandai sangat, bukak r.
Aku: ???


I was like, why are you so obsessed with me?
Ok. Tuh laen cite tuh. Aku pon terkesima la gak. Nape lak nak sound macam tuh? I mean, kalau taknak tolong pon, takyah la nak sibuk-sibuk bagi isyarat la, panggil kami la. Tak paham tol la dengan pakcik tuh. Dah r tak mesra, muka nak ketiak masam. Ape? Pakcik hengat kami neh pencuri kereta professional ke? Kot ye pon nak tolong, tunjuk r demo sket. Neh tak, dok besarkan punggung jek kat atas kerusi tuh. Haishhh... Kan aku da jadik jahat. Huhu. Yela. Pakcik tuh pon cume bagik arahan yang aku sendiri pon tak paham. Cane aku nak bukak kunci tuh? Naseb baik ade seorang makcik neh tolong kami. Die gi panggil entah sesiape pon aku tak kenal. Alhamdulillah. Dapat gak bukak pintu tuh. Fuhhh... Letih~



p/s: Aku da betol-betol macam perompak bertauliah daripade Keys & Locks Management University la... Hahaha. Aku da tak keysah pon sesiape yang tengok or even lalu-lalang tyme tuh. Lantak. Yang penting, dapat bukak! Kepade pakcik tuh, BUDI BAHASA BUDAYA KITA wokeyh? Ker pakcik tak paham BM tuh? Haishhh... Pakcik kalau tak paham, gi sekolah dulu ye. Peace! Lupe... Dialog tuh aku da ubah sedikit supaya mengikut kesesuaian. And WTF stands for What The Facts wokeyh? Huhu~

33 ulasan:

  1. haha... zamie... nape la u all 2 cuai sgt???hahah...

    BalasPadam
  2. tuh la. zami agak pelupa la. hahaha. sian kan?

    BalasPadam
  3. sian?? x la... padan muka jek... kekek...

    BalasPadam
  4. ko mmg slalu cmni kan..smua bnda ko nk rosakkn...huhuhu..tu lah ko zami...

    BalasPadam
  5. jhou: ahaha. jahat w0oo~

    nan: mane de? smpy ati w0oo~

    gab: ya. that's the word~

    BalasPadam
  6. zamie, mestila.. lain kali ajak sy.. so mesti xkan lupa.. haha..

    BalasPadam
  7. ahaha. ala, tyme neh p0n sy wat keje. xkn nak ajak kamu k0t. haha~

    BalasPadam
  8. hahaa~
    cane lah ley jadik gitu..
    lain kali beringat yer..

    BalasPadam
  9. hahaha...
    tiada perkataan yg sesuai utk ko nk kata cuai mungkin tidak..ntah ler tapi best sebaba akan dapat xsperiance...




    *singgah ler ke blog.dah update.

    BalasPadam
  10. y u so obsessed with me?! apekah? adoi... zamie... like always... ur entry always know how to cheer up d readers... sronok bace... hehehe... klaka...

    becareful next time lorh... tapi okey jugak... dapat gak blaja pecah kete... kekeke... next lesson, blaja nak start enjin gune wires bawah stereng tuh... cam McGyver... hehehe...

    BalasPadam
  11. aiyarkk...
    pak cik...pak cik...
    nak kene anta g kls moral ni ;P

    pas ni sangkut kunci kat leher ;)

    BalasPadam
  12. salam..meh singgah
    my blog..4 sure x nyesal punye...
    http://daniel-syaf7788.blogspot.com

    BalasPadam
  13. aisumi: ahaha. nak wat cane, mende da jadik. yep. pasneh akan ku ingat! =)

    fir: ahaha. kan? nasib... hurmmm~

    arel: thanx... what a compliment. =)

    izan: ahaha. w0keyh. pasneh aku sangk0t kat leher, kat kaki & kat pinggang. kan?? =P

    syaf: ya. bl0g anda bez! =)

    BalasPadam
  14. kereta da repair da eh?
    ke bawak kereta baru eh

    BalasPadam
  15. pakcik tuh keje guard ker ap??? ker dok minum kopi kebagai??

    BalasPadam
  16. dont b careless anymore...
    ksian sgt dgr cter zamie...
    msti cuak giler mse 2...
    hi3

    BalasPadam
  17. huk2..lain kali beringat ek kalau buka bonet jgn letak kunci dlm bonet walaupun skejap..kang dh kena tu..nasib baik aku blom kena lg..

    BalasPadam
  18. payed: kete da ok. but kete da kat Melaka. neh kete kwn. huhu~

    afif: pakcik tuh dok minom kopi kat kedai. tak jaoh dari situh. huhu~

    zack: ya. i try my besh. huhu. ofkos la cuak tyme tuh. huhu~

    putra: ahaha. yela, anda tak kene lagik. huhu. at least da tao cane nak kopakkn pintu kete. hahaha~

    =)

    BalasPadam
  19. len kali ko terajang je pakcik tuh! banyak bunyik plak kan! ahahahahah

    BalasPadam
  20. Haha..gambar ala2 model tu penting kan..xpe..kita serupa..i pown slalu careless...maloe je.

    BalasPadam
  21. huhuhu..dh nak jd kn..nak wat mcmane..

    BalasPadam
  22. aiyo, kesiannye ko~


    huhu. Kalo aku dah berpeluh ketiak tak tau nak buat apa. Pakcik tu kejam ek? Huhu

    BalasPadam
  23. aizul: huhu. xley l0... sian pakcik tuh nanti. huhu~

    farish: ya! thank God da settle~

    nabil: tuh la. clumsy~

    adie: yep. bende da jd. xperience katenye~

    eipul: ahaha. pakcik tuh mmg kejam. ley jd witch~

    BalasPadam
  24. ish2, lenkali sangkut ur keys to ur neck.. jadi rantai kunci.. hehehe..

    awesome poses.. like I said, be a model la.. (^^,)

    BalasPadam
  25. lolly pom pernah tkena skalik. dah la ade spupu tecik kat dlm tu.mmg neves takoot dak tu lemas. akhir skalik ada la sorg mamat tulun. berjaya!~

    BalasPadam
  26. gagagaa...

    siyes ej gelak baca citer ni.
    tak sangka kamu lucu jugak, di sebalik wajah2 pose cute yg serious kat dlm pic tu la...
    heh.

    BalasPadam
  27. haha... kelakar.. i dpt byg kn kegabraan u tyme u.. hu3.. u kn mat gubra..

    BalasPadam
  28. najmie: ahaha. sangk0t kah? huhu. segan la... =)

    l0lly: really? wah, sapekah beliau? trimas kpd beliau. huhu~

    ejay: ahaha. =)

    fyzl: haishhh... jgn r gta0 secare umum. malu weh~

    BalasPadam
  29. uish nak join gak kolej bru 2 haha
    pape pun tahniah kerana berpengalaman merobek kereta sendiri ahaks

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com