Rabu, 2 Jun 2010

ROS Itu Bukan Bunga. Sila Percaya.

Well. Tak lama lagi aku ada Rancangan Orientasi Sekolah iaitu ROS. Aku kena buat report tentang sekolah tu bagaimana operasi dia kemudian apa kemudahan yang ada kat sekolah tu dan macam macam lagi. Lebih kurang seperti introduction about pengurusan sekolah kot haha. Bantai je la. Jadi aku kena berada di sekolah tu selama dua minggu je. Nasib tak dua tahun kau. Lepas ROS tu maka tinggal seminggu lagi sebelum aku masuk semester tujuh yay tak lama lagi dah nak habis study. Sila jangan jealous wahai rakyat jelata.


Nasib badan.


Eh eh aku buat ROS tu kat sekolah sama dengan my mom. HohO. My mom is one of the teachers there. Aku pun pernah sekolah kat situ jadi aku kenal ramai cikgu cikgu dan aku harap-harap tak kekok la kan kan kan? Adoi. Lupa pulak. My mom told me that Pengetua sekolah tu dah ready nak bagi kerja kat aku haha. Dan aku tak kenal Pengetua tu since dia masuk sekolah tu selepas aku dah habis SPM. Hadoi. Wahai Pengetua kenapa kenapa kenapa? Nasib aku tak lama kat sekolah tu. Jangan pulak masa dua minggu tu aku rasa macam dua tahun sembilan bulan tiga belas hari sudahhh. Haish. Sabar sabar.


Apa pulak kerja Pengetua tu nak bagi kat aku ni? Risau. Jangan la pelik pelik seperti:
  • Kaut sawang sawang kat atas siling. 
  • Angkat baja tahi lembu.
  • Berus kaki lima depan pejabat.
  • Cari uban kat rambut kerani.
  • Masak nasi himpit.

Aku tak kisah cuma aku harap kerja kerja tu tak membebankan aku haha. Wah. Demand??? Bukan bukan. Sepanjang ROS tu aku kena siapkan report pasal sekolah tu dan aku nak kumpul data for my thesis kau ingat macam makan ikan bilis dengan roti celup milo ke??? Hadoi. Harap harap Allah permudahkan segala urusan aku di dunia ni serta di akhirat kelak. Amin.


Jom ramai ramai tukar profile picture with this!!!


potpetpotpet: My mom kata kenapa tak cakap dulu kalau tak boleh buat kat sekolah lain. Haish. Tak pasal pasal aku menyesal hadoi.

50 ulasan:

  1. hohohoho!!!

    semoga kau tak dapat kerja-kerja merepek tu.

    jadi tukang kebun okay gak untuk kau...

    cuci2 kolam, pangkas2 pokok bunga!

    good luck hizami!

    BalasPadam
  2. hakim:

    wakakaka.
    tu la pasal.
    part time pun boleh.
    ;P

    BalasPadam
  3. jadi cikgu mane boleh demand2 keje.. smua keje yg disuruh pengetua, kenalah buat dgn dedikasi dan tawaduk... hehehe....

    2 minggu je pun... ;)

    BalasPadam
  4. bkn bunga ros?
    hehe

    btw gud luck :)

    BalasPadam
  5. aidy:

    ahha.
    ye la.
    khusyuk lagi tawaduk ni.
    hadoi.

    BalasPadam
  6. ciktam:

    yep.
    bukan.
    thanks.
    hehe.
    ;)

    BalasPadam
  7. Jadi hang kebun jelah hahaha :).

    BalasPadam
  8. cabut uban kerani.
    hehe.
    lawak laa xD


    slmt berROS ;)

    BalasPadam
  9. 2 weeks je?

    cm 2 jam je

    BalasPadam
  10. ilmumania:

    haish.
    cikgu la.
    haha.

    BalasPadam
  11. innz:

    tu la.
    bukan senang tu nak cabut uban.
    mahu tiga minggu enam hari baru selesai.
    haha.
    ;)

    BalasPadam
  12. qarl:

    haha.
    permulaan.
    one step at a time.
    ;)

    BalasPadam
  13. hehe
    kene tanda kerta periksa pendidikan sivik kot
    hehe
    semoga berjaya dalam ROS

    BalasPadam
  14. en ilham:

    haha.
    oh itu senang.
    ;)

    BalasPadam
  15. Memang ROS bukan bunga dan saye percaye laa dengan awak ni.. Hahahaha... ;p

    Mungkin kerja trim bunga kat sekolah.. Hadoiyai.. ;p

    Selamat ber"ROS" ye.. Ekeke..

    BalasPadam
  16. farhanadr:

    ahha.
    thanks.
    fuh.
    harap harap tak kena macam tu.
    ;)

    BalasPadam
  17. pengetua suruh ko jaga skolah time cuti ni weh, hahahaa

    g berkebun tanam bunga time cuti ni, nt bangga dgn titik peluh ko sndiri, nt mna tau ko posting kt skolah tu, ko ckp la kt anak murid ko,

    'pokok2 bunga ni, cikgu la yg tanam, masa cikgu study dulu2.'

    haha

    BalasPadam
  18. lor..patut le nampak nama macam dikenali pada surat di pejabat tadi... lalala~
    selamat bertugas di dol said ye...

    BalasPadam
  19. yer..percaya..ROS tu bukan bunga...hehehe

    wahhh..best r dah nak habis belajar...errr..kalu pengetua bagi kije pelik2 ok gak tu...hahaha...sangat kelakar apa yang kamu bayangkan...hahaha

    gud work ok...lalala

    BalasPadam
  20. ahhaha... saya pn pnah buat ros kat sek my mum...besh3x...
    OOoo.. sem 7?? study kat mane??

    *erkk.. ape kaitan en3 dgn bunga ros??hehee..

    BalasPadam
  21. *salah paham.. ros itu bkn bga... br perasan ..hahhahaa..

    BalasPadam
  22. bawa kamera....ambik pic byk2 utk buat report nnt...hehe

    BalasPadam
  23. hmmmm yg cabut uban tu mcm berkemungkinan besar jek. hahaa~
    =P

    BalasPadam
  24. la...zami bakal cikgu ke? dni tatau... hehe... adik dni ROS kat sekolah lama dia.. best je kan.. ;)

    MUKA CEMNI FAHRIN AHMAD BERKENAN TAK?

    BalasPadam
  25. selamat berROS! hehe.

    ~ada award utk hizami. :)

    BalasPadam
  26. zami umah aku byk sawang,tggu ko dtg kaut...hehe

    bestnye gi skola tpt ko blaja dulu...cikgu2 mst bangga tgk ko bakal ganti dorg..

    BalasPadam
  27. ROS pulak dalam term medic merujuk kepada foramen(lubang) yang berada di skull.

    foramen rotundum
    foramen ovale
    foramen spinosum


    haha.

    eh teacher, nk pinjam ipod yea?wakakakka.kena tunggu kakak pos dulu dari newzealand.
    XD

    BalasPadam
  28. en. zami,cabut rumput dpn rmh sy cpt....... agaga~

    BalasPadam
  29. Selamat Ber'ROS' hizami..jangan sombong2 time ROS..apa kerja orang bagi terima je..yg relevan la..heheh..teringat plak kenangan 10 thn lepas..ROS kat sek kluster..hheheh

    BalasPadam
  30. ho. gudluck la ye! :)

    BalasPadam
  31. fiffy:

    haha.
    kalau bunga tu sempat berbunga.
    kalau tak nak cakap apa?
    "ni la tanah yang saya dah gemburkan haha."

    ;)

    BalasPadam
  32. jijie:

    really?
    haish.
    mana tahu ni haha.
    kantoi.
    ;)

    BalasPadam
  33. mawaddah:

    ya.
    tak sabar nak habis study haha.
    ;)
    thanks.

    BalasPadam
  34. ishiko:

    harap2 best la.
    haha.
    thanks dear.
    nasib buat ulangkaji.
    ;)

    BalasPadam
  35. abang eq:

    oh.
    itu sudah pasti.
    haha.
    pinjam dslr boleh?
    ;)

    BalasPadam
  36. nisa:

    tu yang gerun tu.
    neves.
    ;)

    BalasPadam
  37. dni:

    haha.
    bakal guru.
    belum lagi.
    ;0

    BalasPadam
  38. rizal:

    haha.
    ada ku kisah?
    haha.
    ;P

    BalasPadam
  39. kutojimedo:

    cewahhh...
    nak jugak ROS haha.
    ;)
    eh eh boleh kah pinjam?
    ;)

    BalasPadam
  40. aida:

    guna mesin rumput sudah.
    haha.
    ;P

    BalasPadam
  41. cikgu jaja:

    ya.
    sedang berusaha.
    ;)

    BalasPadam
  42. balqis:

    thanks dear.
    ;)

    BalasPadam
  43. kenapa tak buat kat sekolah arol?
    kalau tak, boleh jumpa hehe. ;)

    BalasPadam
  44. arol:

    haha.
    tu la.
    ingatkan nak buat.
    tapi tak perasan pulak Dr Rosnanaini ada kat situ.
    kalau tak mesti dah pilih sekolah tu.
    haha.
    ;0

    BalasPadam
  45. semua tukar pic itam2 tukl sokongggg keamanan :) gud :)

    BalasPadam
  46. hahahha
    pic ko tu wat aku gelak
    tak tahu asal
    wakakakakk

    owh...
    ingat ROS tu bunga
    hehehe

    BalasPadam
  47. miss lolly:

    yep.
    ;)
    sokong sokong.

    BalasPadam
  48. hans:

    kureng asammm...
    haha.
    ;P

    BalasPadam
  49. keja yg pelik2 tuu aa best. wakaka XD
    da tukar da profile pic. weee:P

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com