Ahad, 22 Mei 2011

Cerita Basi Yang Panjang Berjela Tapi Seronok Dibaca. Errr... Syok Sendiri Nampak? Haha!

Jom dengar cerita basi! Haha. Ni cerita pasal sambutan Hari Guru kat sekolah hari tu. Best la jugak kan. Adeh. Satu hari tu memang sambut Hari Guru semata-mata. Pagi pagi lagi dah kena beratur ramai ramai. Bajet macam pengantin la berarak dari atas sampai bawah. Dah la aku pakai baju macam nak pergi nikah! Budak budak yang kata la kan. Siap ada kompang sekali tu! Hebat ah! >.<


Depan cikgu muda. Belakang cikgu tua. Kejam ke bunyi dia?


Lepas tu, duduk ramai ramai kat kerusi plastik. Seperti biasa, kena baca ikrar dan tak dilupakan jugak, nyanyian lagu Kami Guru Malaysia kategori sumbang berirama. Haha. Jahat gile kutuk diri sendiri! Takpe takpe. Kutuk diri sendiri adalah sopan berbanding kutuk orang lain. Kau ingat kau cahhhannntekkk sangat nak kutuk orang lain? =,=


Aku tengah khusyuk lagi tawadhok mendengar utusan yang dibacakan. Tak tahu la kalau kau percaya kan. Eh. Kau percaya ke ni? =,=


Kemuncak yang dinanti-nanti ialah persembahan istimewa daripada aku dan cikgu cikgu praktikal yang lain. Haha. Aku tak sangka aku boleh menangis bila ingat balik persembahan tu. Bukan sebab terharu tapi sebab terkedu! Dah la. Malas nak memalukan diri sendiri, tengok je la gambar yang aku tempek ni haaa... Eh. Lupa pulak nak beritahu kau. Aku menyanyi masa tu! Dan aku rasa macam tak best je. Tapi cikgu cikgu puji aku pulak dah. Hurmmm... Entah entah aku kena sindir kot? Kesian gile aku. =,=


Bajet tengah nyanyi pasti berjaya di akademi fantasiaaa... =,=


Dah selesai semua tu, cikgu cikgu kena get ready for games. Sambi sambil tu, sempat lagi ambil gambar dengan pelajar pelajar. Errr... Sekali dapat hadiah beb! Sedih betul aku bila dapat hadiah ni. Mana tak sedih, first time kot dapat hadiah masa Hari Guru! Kira ni pengalaman pertama aku menyambut Hari Guru sebagai sorang cikgu. Kau tak nak berkongsi sedih dengan aku? T-T


Sorang nakal, sorang sopan. Aku sayang both of them!


Terima kasih daun keladi! Warna baju budak budak ni pon dah macam daun keladi. Errr... Kelakar tak aku cuba buat lawak ni?


Macam potret keluarga pulak.


Okay. Ada tiga permainan dijalankan serentak hari tu - bola sepak, bola baling dan sukaneka. Seperti biasa, bola sepak untuk lelaki, bola baling untuk perempuan dan sukaneka pulak terbuka. Dan aku join apa? Jeng jeng jeng. Aku join sukaneka! Haha. Kenapa aku join sukaneka? Sebab sukaneka ni pelik pelik games dia. Tu yang best tu! Kalau aku main bola sepak, aku mesti tension nak menang. Errr... Ada je alasan kan? Sedar tak sedar, dah habis cerita pasal Hari Guru aku. Sekian. >.<


Aku memang siriyes main ni. Fokus beb!


Best gile main hoki guna buah kelapa!


Sebahagian daripada hadiah yang aku terima. :')



potpetpotpet : Aku dah mula bercuti daripada kelmarin! XD

36 ulasan:

  1. yang nakal mesti yg pakai songkok tu. tol tak? sbb macam smart je. haha.

    BalasPadam
  2. Ramai hadiah nya noks! Kongsi lah. Meh meh :D

    Selamat Hari Guru, Cikgu Zami!

    BalasPadam
  3. banyaknya hadiah zami! uii ramainye student sayang dia.HAHA eh eh cikgu praktikal yg pling tinggi ke songkok tu yg bg nmpak tinggi?HEHE >.<

    Selamat hari guru!

    BalasPadam
  4. Selamat Hari Guru, Cikgu Hizami.

    mesti best pengalaman pertama teacher's day.. sweet memory!

    Happy Holiday!

    BalasPadam
  5. wah..banyak dapat hadiah^_^
    rindu nak sambut hari guru kat sekolah..:)
    btw, selamat hari guru:)

    BalasPadam
  6. selamat hari guru..

    semangek main sukaneka..hehe

    BalasPadam
  7. seronok dia dapat banyak hadiah. meh share meh. hihi

    BalasPadam
  8. happy belated teachers day cikgu ! :D .

    BalasPadam
  9. Hahahha,aar, cm nk p khwen, kakakaka
    byknya hdiah! best jgk jd ckgu ni kan

    BalasPadam
  10. haha . memang cikgu practical akan dapat banyak hadiah . lagi lagi cikgu lelaki . sbb bdk pmpn mmg suka cikgu nsem . haha . pengalaman :)

    happy teachers day !

    BalasPadam
  11. Selamat Hari Guru...
    Cikgu Encem nie mesti ramai peminat kn....? Sbb tue bnyk dpt hadiah..(^__^)

    BalasPadam
  12. ckgu muda, selamat hari guru ;p

    BalasPadam
  13. Hensemnya cikgu! phew phew! mesti ada ank murid terpikat hehe >.<

    BalasPadam
  14. wahh..ble bce entry ni, terasa tak sabar plak nk jd cikgu bebetol~~~ :D

    BalasPadam
  15. untunglah ade student bagi hadiah. ha ha ha

    BalasPadam
  16. untung la cikgu ade hari. HAHA

    SELAMAT HARI GURU cekgu ensem! *err? :)

    BalasPadam
  17. comelnyer cg dapat gula2...hehehe

    BalasPadam
  18. nak hadiah jugak. HAHA.

    slmt hr guru juga

    BalasPadam
  19. hehehe tgk dr hadiah knp lah dlu x terpikir nk bg hadiah tu time hari guru.. heheh :P

    BalasPadam
  20. wahhhh.. banyaknyeee hadiah.. untung jadi cekgu hensem. kui3..

    BalasPadam
  21. cantiknya bunga ros merah tu...nak satu

    BalasPadam
  22. selamat hari cikgu!;)

    BalasPadam
  23. mmg macam org nak nikah je gayenye.. haha

    asal x cite ape sukaneka nye tu.. nak tau jugak..

    BalasPadam
  24. haha..lucu giler muka zami baling bola tu. adeh...

    zami mesti paling semangat nak nyanyi kan. zami kan hantu karoke.:)

    BalasPadam
  25. sambut hari guru memang kene pakai baju melayu satu set ke? huhu

    BalasPadam
  26. Selamat Hari Guru jua Cikgu Zami hahaha
    =)

    BalasPadam
  27. Gile byk hadiah ko trime!!

    BalasPadam
  28. I rasa dalam reramai cikgu kat skolah tu U lah yang paling banyak dapat hadiah agaknya yek...

    anyway Selamat Bercuti zami..

    BalasPadam
  29. selamat hari guru.. walaupun dah lambat. hehhehe

    BalasPadam
  30. err..saya org baru nih! Tak tahu pulak yang awk ni cikgu!
    cikgu skul mane ek?

    BalasPadam
  31. nih skola kat seremban ke? baju hijau? kat mana nih yee?

    BalasPadam
  32. huhh teringat time nie,,suare cikgu memang best arhh :)

    BalasPadam
  33. teringat time nie T.T ,REDZA DAA TAKDA CIKGU KACAK ,,*PALING KACAK SKRNG NIE CIKGU ZAID..ahahah,,btw suara cikgu memang merdu ,,,:)

    BalasPadam
  34. teringat time nie T.T ,REDZA DAA TAKDA CIKGU KACAK ,,*PALING KACAK SKRNG NIE CIKGU ZAID..ahahah,,btw suara cikgu memang merdu ,,,:)

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com