Selasa, 20 September 2011

Johnny English Reborn - Lawak Tipikal Yang Malar Segar

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!


Tadi aku sempat tengok Johnny English Reborn dengan Adie, Fiq Fikri, Amir Naufal dan Abang Di kat GSC, Dataran Pahlawan. Kitorang tengok tayangan pukul 4.50 petang. Nak dekat dua jam jugak filem tu.

Okay. Johnny English Reborn ni menceritakan bagaimana Johnny English handle geng pembunuh upahan yang ditugaskan untuk membunuh pemimpin China.

Apa yang best pasal Johnny English Reborn ni?
  • Awal awal lagi aku dah gelak. Sekian.
  • Sepanjang filem ni diputarkan, terdapat beberapa babak lawak tipikal yang aku dah pernah tengok sebelum ni tapi aku rasa macam tak basi pon sebab aku tetap tergelak kuat kuat. Eh. Tapi orang sebelah aku gelak lagi kuat! Aku macam tak boleh kalah dengan dia la kan. So, babak tak lawak pon aku bantai gelak semata-mata nak lawan dia punya pasal. Eh?
  • Ada story line yang menarik. Takde la simple sangat tapi tak jugak memeningkan kepala.
  • Terdapat some gadgets yang baru dan canggih.
  • Aku tak boleh tahan dengan perempuan tua yang kejam tu. Adeh.
  • Kadang kadang aku rasa geram gile tengok Johnny English tu.
  • It is not a total slapstick, childishly funny comedy.

By the way, nak tahu tak kenapa tajuk filem ni guna Reborn? Haaa... Meh sini aku bagitahu kau. Filem ni guna Reborn sebab kau kena tengok sendiri baru la kau tahu jawapan dia. So, siapa nak ringankan kepala otak dia boleh enjoy Johnny English Reborn ni. Mesti kau rasa macam nak hantuk hantuk je kepala kau kat dinding sebab tiba tiba je kepala kau rasa ringan lepas tengok filem ni.



potpetpotpet : Siapa dah tengok macam aku?

28 ulasan:

  1. sayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! hahahahahahaha..

    BalasPadam
  2. hahahha citer ni aku bg 4minatang best tak bape nk gilakk ahahahah

    BalasPadam
  3. ok la kot. tapi arrogant si mr bean ni buat menyampah pulak.. haha

    BalasPadam
  4. hahaha bestkan. tapi....
    = benci ngan nyonya tua tu
    = geram ngan johnny english
    = kesian kat queen kan kan kan???

    4 bintang plus plus...

    BalasPadam
  5. hahha...sape dok sebelah U yg gelak lagi kuat tu???

    BalasPadam
  6. xde kesempatan nk tgk lg...tcampak kt ats puncak ni..huhu

    BalasPadam
  7. TAK BERKESEMPATAN LAGI - -'

    BalasPadam
  8. huwaaa!! tak tgk lagi ni :'( ngee tgh tunggu link donlod je eh oppss ahahah

    BalasPadam
  9. Mak cik tu anak kelahiran Malaysia tau.
    Sebab apa dia reborn kenalah tengok filem yang pertama itu pun rasanya dah lupa hihihi ;]

    BalasPadam
  10. aduhh da plan da nak g tgk

    tpi x g2 lagi kot

    yup member ckp mmg best lawak tahap gaban kot

    kalau wan g tgk

    mau bergegar pawagam tu -member wan ckp begitu.. huh!

    BalasPadam
  11. nak tengok tapi final exam..

    dah lama tak tengok wayang..

    BalasPadam
  12. belum tgk lagik tapi pasti akan tgk. hehe.

    BalasPadam
  13. belom tengokkkkk. tapi bace kat sini pun rase nak hentak2 kaki je. eh?

    BalasPadam
  14. oyeahhhhhh ni yg nk tgok ni.
    donlod jela. sori uncle beannn

    BalasPadam
  15. nak tengokkkk jugakkk ! !
    mesti guling3 . ade?

    BalasPadam
  16. memang menarik cerita ini!! so many thumbs up to this!! :D

    BalasPadam
  17. smalam kawan ajak tgk wayang... tp bkn tgk crite ni, tapi cite hantu Thailand.. hhehe

    BalasPadam
  18. Hujung minggu ni boleh la tengok gambar ni. hehehe

    BalasPadam
  19. fuh..tak aci betul!!selalu je zami g tgk wayang meh?sob sob. jeles.!

    BalasPadam
  20. Haha.. Saya rasa saya gelak paling kuat tadi dan saya sangat bangga dengan gelak saya.. Haha..

    Saya sayang Johnny Englishhhhhhh!!!

    Kbai.. :p

    BalasPadam
  21. xminat sgt lwak die but ok gak lah..

    BalasPadam
  22. dah tengok semalam! sangat ohsem!

    BalasPadam
  23. ayat takleh blah seh. hakhak

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com