Jumaat, 25 November 2011

Review Filem Breaking Dawn Part I (The Twilight Saga) - Perlahan Tapi Menakjubkan

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!


Haha. Haha. Haha. Aku tengah gelak kekenyangan sebab aku baru lepas makan. Eh? Aku tengah gelak tanpa misi dan visi sebab aku dapat tengok filem ni pada hari pertama tayangan dia kat Malaysia! Tapi ayat berlagak ni dikecualikan kepada mereka yang dah dapat tengok masa premiere screening dia sebelum ni dan jugak kepada mereka yang telah download filem ni kat internet. Faham? Anyway, aku tengok The Twilight Saga: Breaking Dawn Part I petang tadi. Aku tengok dengan kawan kawan aku tadi. Nak tengok dengan awek tapi takde awek lagi. Sedih je kan bunyi dia? 

Meh sini aku bagitahu sinopsis dia. Filem ni dimulakan dengan perkahwinan Edward dengan Bella. Lepas tu dorang pergi honeymoon. Lepas tu Bella mengandung. Lepas tu Jacob datang marah marah kat Edward. Lepas tu Bella terberanak. Lepas tu? Tengok la sendiri kalau kau nak tahu. Senang je kan sinopsis aku?

Apa yang best pasal filem ni?
  • Filem ni banyak babak romantik yang buat aku tersenyum sorang sorang sambil jeling kat kawan kawan aku. Aku tak boleh belah bila ada scene tu tunjuk tilam katil semua jahanam. Apakah?
  • Aku suka suasana dan pemandangan yang ditonjolkan dalam filem ni contoh macam tempat Edward dengan Bella pergi honeymoon. Memang cun habis tempat dia!
  • Bella nampak sangat kurus masa dia mengandung. Aku rasa teknik CGI kot? Tapi Bella memang nampak sangat scary masa tu.
  • Ada satu scene yang mana geng serigala jadian tu bercakap antara satu sama lain. Boleh bayangkan tak dorang bercakap antara satu sama lain dalam keadaan serigala tapi bercakap macam manusia?
  • Lakonan yang memberangsangkan daripada semua pelakon terutama sekali Bella.
  • Babak babak aksi yang mencemaskan bila geng serigala jadian tu pergi serang rumah vampire sebab dorang nak bunuh anak yang Bella lahirkan.

Aku bagi 4 stars out of 5. Okay. Apa yang aku rasa tak semestinya kena sama dengan apa yang kau rasa. Faham tak? Mungkin aku rasa best tapi kau rasa tak best. Normal la kan? Since aku tengok dengan kawan kawan aku, ada sorang kata bosan sebab dia nak tengok action lebih sikit. Well, aku akui jalan cerita filem ni bergerak agak perlahan pada awalnya sebab filem ni lebih kepada drama sebab tu tak banyak action. Kalau kau nak tengok aksi kau boleh tengok Vampire Diaries or kau tak payah je la tengok filem ni. Haha.



potpetpotpet : Lepas ni nak tengok filem yang kartun pasal krismas tu.

41 ulasan:

  1. jelessss !
    nak tgk jgk !
    kne book tiket cepat cepat ! heh :P

    BalasPadam
  2. terasa la part yg da donlod kt intrnet tu.. hehe

    haha bukan mmg org xbg tgok dgn girl ke? sbb org xde. haha =P kbai.

    BalasPadam
  3. wah zami
    cepat betul nengoknya
    :-)

    BalasPadam
  4. zami tgk dah,onie belum g..ramai kata best..memang nak kena p ni,hehe

    BalasPadam
  5. 'Filem ni banyak babak romantik yang buat aku tersenyum sorang sorang sambil jeling kat kawan kawan aku. Aku tak boleh belah bila ada scene tu tunjuk tilam katil semua jahanam. Apakah?'
    hahahhahahah =..='

    BalasPadam
  6. Woaaa ! Untunggg lah ! Jeles ni ! >.<

    BalasPadam
  7. cam best...kena tengok jugak ni.

    BalasPadam
  8. nak tgk puss in boots.. tapiiiiiiii.. test tak abis lagiiii. =( damn!

    BalasPadam
  9. hahaha..nak gelak dengan motif padan muke sendiri tak tengok lagi..baru bercadang nak tgk next week..aisehh..dah ter review pulak..baru je nak suruh keep it secret..hehe..edward pasti memukau pandangan kan..haha..nak sambung gelak..

    BalasPadam
  10. wahhh~nak tengok jugak

    nway, twilight before nih pernah tengok tak??

    BalasPadam
  11. sinopsis paling best. 'bella terberanak' hahaha ! xD

    BalasPadam
  12. nyanyanyaaaaannnn.... =3=)// untong laaa... xD

    BalasPadam
  13. Best best!
    Spoiler: Bella jadik vampire gak haha!

    BalasPadam
  14. hoh ?? terberanak ?!!

    wkakakakak adoilaa tak tahan den ...

    BalasPadam
  15. hmmm,

    penah tengok twilight yg sebelom ni,
    tp still tak paham n blur semacam.

    hahaha :D

    BalasPadam
  16. Rasanya yang ni takde can dapat tengok kat wayang. Tempah untuk bahagian kedua jelah tahun depan haha.

    BalasPadam
  17. Tggu part 2 la pulak!! Ps; anak diorg sangat comel ok!!! & bella ttbe menjadi cantik last2. I was like, "oh finally.." kan?! Haha

    BalasPadam
  18. booyeah! best giler apa BD nihh. eksited tngk ;p ngehehe. tilam katil semua jahanam XD ahahahaha!

    BalasPadam
  19. aduiii...kalau la assignment tak banyak...event pun xbpe nk byk...nak gi tgk...jeles ni

    BalasPadam
  20. wahhh dah tengok?? br plan nk tgk esok kot..

    BalasPadam
  21. tak layan twilight~lalalala

    weh cerita kartun share lar nah..heee

    BalasPadam
  22. yang sebelum ni tgk. taktau la nape boleh jd kelakar. rasanye satu panggung asek duk gelak memanjang. hehe. yang terbaru ni taktau la nak g tgk ke tak. tp siyes, aku suke cite ni sbb latar tempat tu (ada gaya ulasan novel tak. hehe) cantik kot. :)

    BalasPadam
  23. yeahh x sabar nk tngok ahad nii ,

    BalasPadam
  24. tilam katil jahanam?? ADEH ,
    hahaha ,.

    BalasPadam
  25. katil patah sbb edward taff..
    keh3x..
    nk buat en3 psl twilight gak ah

    BalasPadam
  26. dengar macam best so mungkin nk gi tengok jugak la... actually dh lama sgt tak tengok wayang...

    BalasPadam
  27. banyak kali nama bella di sebut oleh zami :D

    BalasPadam
  28. hahaha...no offense, saya xsuka vampire2 ni...twilight ke, vamp diaries ke, apa2lah...lainlah kalau pontianak Melayu tengoklah, sebab ada Maya Karin! :p

    BalasPadam
  29. oh tak tgk lagi...
    pasti akan tgk !

    BalasPadam
  30. uwahhhh.
    point pertame yg best pasal scene ni mmg arghhhhhh. hahahaha

    BalasPadam
  31. citer ni sangat slow..aku tgu je part yg byk aksi..huhuh

    BalasPadam
  32. nak tgk jugak~ 4 out of 5 tuh zami bg.. confirm la best

    BalasPadam
  33. yeah! dah wat review. p la baca kalo kelapangan. Hehe! :)

    BalasPadam
  34. Perghh!
    Agak menjeleskan kott:)

    BalasPadam
  35. xminat cite sgt drama..haha

    BalasPadam
  36. Sibuk dengan test, sampai tak tahu apa tertayang di panggung. :P

    BalasPadam
  37. tak nak tengok tak nak tengok..tak best!! HAHAHAHA

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com